K diskusii o metre, Karlsruhe a pod.:
Myšlienka napojiť bratislavskú električkovú sieť na železnicu nie je zlá. Ak však chceme, aby električky plnili v meste funkciu NDS (nosného dopravného systému), uvedomme si, že NDS musí spĺňať dve základné požiadavky, aby bol zaujímavý v porovnaní s IAD:
- musí mať dostatočne krátke intervaly, aby cestujúci nestrácali priveľa času prestupmi z a na doplnovú dopravu (v špičke max. 5-6 min., v sedle do 10)
- musí byť dostatočne rýchla, t.j. musí byť jednak dostatočne odfiltrovaná od vonkajších vplyvov (zápchy, semafory), jednak nesmie zastavovať pri každej vŕbe - mnohé zastávky bude treba zrušiť, v dôsledku čoho sa zhorší dostupnosť električiek a električky stratia charakter obslužnej dopravy.
A tu sa dostávame k problému. Čím túto obslužnú funkciu električiek nahradíme?
Myšlienka napojiť bratislavskú električkovú sieť na železnicu nie je zlá. Ak však chceme, aby električky plnili v meste funkciu NDS (nosného dopravného systému), uvedomme si, že NDS musí spĺňať dve základné požiadavky, aby bol zaujímavý v porovnaní s IAD:
- musí mať dostatočne krátke intervaly, aby cestujúci nestrácali priveľa času prestupmi z a na doplnovú dopravu (v špičke max. 5-6 min., v sedle do 10)
- musí byť dostatočne rýchla, t.j. musí byť jednak dostatočne odfiltrovaná od vonkajších vplyvov (zápchy, semafory), jednak nesmie zastavovať pri každej vŕbe - mnohé zastávky bude treba zrušiť, v dôsledku čoho sa zhorší dostupnosť električiek a električky stratia charakter obslužnej dopravy.
A tu sa dostávame k problému. Čím túto obslužnú funkciu električiek nahradíme?
KLF
Si: ja by som navrhoval prerobit vsetky trate na 1435, ALE - z Krasnan do mesta k divadlu a na Safko by som dal OBA rozchody. Proste - mame historicaky a bola by skoda keby nejazdili. Prerabat ich na siroky rozchod je nezmysel a na historicke jazdy by bola urcena trat v meste okolo divadla + kvazi obsluzna trat do vozovne Krasnany. Myslim si, ze je to NIE tazko zrealizovatelne. (v suvosltosti s Tvojim planom zmeny rozchodu)