Úvod

Linkové autobusy Karosa C 954 so štandardnou výškou podlahy pre prímestskú dopravu vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 2001 až 2006 ako súčasť modelového radu Karosa 950. Pôvodný typ C 954 bol v roku 2003 inovovaný na typ C 954E.

Do trenčianskej MHD bolo v roku 2018 preradené jedno vozidlo Karosa C 954E z prímestskej dopravy pôvodne ako dočasná náhrada za požiarom poškodený autobus Crossway LE, v MHD však zostalo aj po zaradení nového mestského autobusu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 954E.1360 66 jún 2006 2018 2022 1
Spolu 2006   1

Technické parametre

Dĺžka 11990 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 6270 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 49 + 1
Počet miest na státie 39
Celkový počet miest 88 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11000 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Cursor 8 F2BE 1682G, Euro 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora 228 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1250 Nm / 1080 - 1700 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h s obmedzovačom rýchlosti
Prevodovka ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické
Nápravy predná: Irisbus RI 75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor, hnacia, s jednostupňovou redukciou
Pneumatiky 295/80 R22,5

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu dvojkrídlových výsuvných elektropneumaticky ovládaných dverí. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili na zvýšenej podlahe pre cestujúcich nesklopné čalúnené sedadlá v usporiadaní 2 + 2. Nad sedadlami umiestnili koše na príručnú batožinu. Oproti druhým dverám umiestnili priestor pre kočík. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou s ochrannými hliníkovými lištami na hranách. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich zadnou presklenou stenou a bočnými dvierkami. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi Parabus, zadným výklopným vetrákom a dvomi stropnými elektrickými ventilátormi. Vyhrievanie vyriešili nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 30.

Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom optického LED informačného systému firmy EMtest. Vozidlo nalakovali modrou metalízou.

Prevádzka

Vozidlo sa do prevádzky v MHD Trenčín zaradilo v júni 2018.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobus bol z trenčianskej MHD vyradený spolu s ostatnými vozidlami SAD Trenčín k 1. septembru 2022, kedy tento dopravca ukončil prevádzkovanie liniek MHD Trenčín.

Katalóg vozidiel

66

Legenda a štatistika

66vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.