VozidláAutobusy › Karosa B 952

Karosa B 952

Úvod

Napriek skutočnosti, že vozidlá Karosa B 732 dlho predstavovali základ trenčianskej MHD, nutnosť modernizovania vozového parku po roku 2000 ich pomaly začala stavať do pozície pomerne zastaralých autobusov. Hoci viaceré z týchto vozov prešli kompletnými generálkami, nasadzovanie typu B 732 ako takého nebolo možné sústavne predlžovať. Silnejúci vplyv čoraz vyšších a vyšších štandardov pre kvalitnú hromadnú dopravu, ako aj prísnejšie nároky na technický stav vozidiel si vynútili rozsiahlu modernizáciu autobusov MHD aj v Trenčíne. Proces obnovy začal na konci roka 2005, kedy bola uskutočnená prvá dodávka autobusov Karosa B 952E v počte 4 kusy. V júni roku 2006 bolo dodaných ďalších 11 vozov tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 952E.1716 TN-659BX, TN-660BX, TN-663BX, TN-664BX 2005 2005 4
2. Karosa B 952E.1716 TN-577CB, TN-578CB, TN-579CB, TN-580CB, TN-581CB, TN-582CB, TN-583CB, TN-584CB, TN-586CB, TN-587CB, TN-588CB 2006 2006 11
Spolu 2005 – 2006   15

Technické parametre

Dĺžka 11320 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 790 mm vpredu
890 mm vzadu
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 68
Celkový počet miest 99 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10200 kg
Celková hmotnosť 17800 kg
Motor Iveco Cursor 8 F2BE 1682D, Euro 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora 180 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Škoda, tuhá
zadná: Meritor U 167E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R22,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.

Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom optického LED informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.

Prevádzka

Vo väčšine prípadov nahradili nové autobusy opotrebované Karosy B 732. Avšak vďaka vyššej prepravnej kapacite, dodané Karosy B 952E nastúpili aj na miesto niektorých vyradených Ikarusov radu 280.

Katalóg vozidiel

42 43 44 45

31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Počet nevyradených vozidiel: 15 (100 %)

Počet vyradených vozidiel: 0 (0 %)

Legenda

41nevyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
TN-659BXdo 200742od 2007
TN-660BXdo 200743od 2007
TN-663BXdo 200744od 2007
TN-664BXdo 200745od 2007
TN-577CBdo 200731od 2007
TN-578CBdo 200732od 2007
TN-579CBdo 200733od 2007
1.2.
TN-580CBdo 200734od 2007
TN-581CBdo 200735od 2007
TN-582CBdo 200736od 2007
TN-583CBdo 200737od 2007
TN-584CBdo 200738od 2007
TN-586CBdo 200739od 2007
TN-587CBdo 200740od 2007
TN-588CBdo 200741od 2007

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.