VozidláAutobusy MHD › Karosa B 952Napriek skutočnosti, že vozidlá Karosa B 732 dlho predstavovali základ trenčianskej MHD, nutnosť modernizovania vozového parku po roku 2000 ich pomaly začala stavať do pozície pomerne zastaralých autobusov. Hoci viaceré z týchto vozov prešli kompletnými generálkami, nasadzovanie typu B 732 ako takého nebolo možné sústavne predlžovať. Silnejúci vplyv čoraz vyšších a vyšších štandardov pre kvalitnú hromadnú dopravu, ako aj prísnejšie nároky na technický stav vozidiel si vynútili rozsiahlu modernizáciu autobusov MHD aj v Trenčíne. Proces obnovy začal na konci roka 2005, kedy bola uskutočnená prvá dodávka moderných autobusov Karosa B 952 E, v počte 4 kusy. V júni roku 2006 bolo dodaných ďalších 11 vozov tohto typu.


Karosa B 952

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa B 952E.1716 TN-659BX, TN-660BX, TN-663BX, TN-664BX 2005 2005 4
2. Karosa B 952E.1716 TN-577CB, TN-578CB, TN-579CB, TN-580CB, TN-581CB, TN-582CB, TN-583CB, TN-584CB, TN-586CB, TN-587CB, TN-588CB 2006 2006 11
Spolu: 2005 – 2006   15

Technické parametre

Dĺžka:11320 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Výška podlahy:790 mm vpredu
890 mm vzadu
Rázvor:5600 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:31 + 1
Počet miest na státie:68
Celkový počet miest:99 + 1
Pohotovostná hmotnosť:9820 kg (B 952)
10200 kg (B 952E)
Celková hmotnosť:17800 kg
Motor:Iveco Cursor F2BE 1682D (EURO 3), radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora:180 kW / 2050 rpm
Objem motora:7790 cm3
Krútiaci moment motora:1100 Nm / 1080 - 1500 rpm
Maximálna rýchlosť:88 km/h
Prevodovka:Praga 5P 120S, 5-stupňová, mechanická synchronizovaná (B 952)
ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná (B 952E)
Nápravy:Predná: LIAZ
Zadná: Meritor U167E

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.

Prevádzka

Vo väčšine prípadov, nové autobusy nahradili opotrebované Karosy B 732. Avšak vďaka vyššej obsaditeľnosti, dodané Karosy B 952 E nastúpili aj na miesto niektorých vyradených Ikarusov radu 280. Dnes predstavuje Karosa B 952 E najpočetnejší typ vozového parku MHD Trenčín.
V rámci MHD Trenčín je momentálne v prevádzke 15 autobusov typu Karosa B 952 E.

Katalóg vozidiel

42 43 44 45
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

  • Počet nevyradených vozidiel: 15 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

41nevyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
TN-659BXdo 200742od 2007
TN-660BXdo 200743od 2007
TN-663BXdo 200744od 2007
TN-664BXdo 200745od 2007
TN-577CBdo 200731od 2007
TN-578CBdo 200732od 2007
TN-579CBdo 200733od 2007
1.2.
TN-580CBdo 200734od 2007
TN-581CBdo 200735od 2007
TN-582CBdo 200736od 2007
TN-583CBdo 200737od 2007
TN-584CBdo 200738od 2007
TN-586CBdo 200739od 2007
TN-587CBdo 200740od 2007
TN-588CBdo 200741od 2007

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.