Reply on: draxter #9698:
Jaj, to keď si teraz predstavím, že 4 spoje do hodiny ... ? Ale zasa to úplne chápem, že 4 spoje/hod boli na Juh I prehnané. Samozrejme, a najmä teraz, keď je spojov stále málo, tak je potrebné väčšinu obsluhy smerovať do stredu. Taktiež posilnenie Východnej na pravidelných 60 min. bol dobrý krok a pripadá mi, že aj tie spoje ľudia viac využívajú.
A práve niečo podobné by bolo treba aj na Juhu I.
Ako som už vravel, skúsim napísať mestu niečo v tom zmysle, že keď sa môžu výkony pridať do Opatovej, tak by sa mohli aj na najväčšiu časť najväčšieho sídliska. Samozrejme, že by bolo dobré keby ten nátlak bol od viac ľudí, ale neviem, pripadá mi, že ľuďom to síce vadí ale pripomienky nepošlú. A to je škoda!
PS: tými novými spojmi linky 6 sa pôjdem čo najskôr odviesť, aby som zistil, či sa ozaj oplatili. Mimochodom, vôbec nie sú zakreslené vo výveskách. To sa berie iba nejako neoficiálne, alebo to len SAD nestihlo?
dyspozytor
Objektívne neviem posúdiť vhodnosť jedného či druhého, ale osobne si myslím, že mestské dopravné podniky sú zrejme už prežitky. Hlavne v menších mestách. Mesto by rozhodne malo mať "silné" dopravné oddelenia (v TN Útvar dopravy) a zadávať dopravcom len konkrétne "noty", ako, kde a s čím majú jazdiť. (keď som videl a počul, akých referentov dopravy poslali na stretnutia s občanmi do Hviezdy, pochopil som hneď, že títo ľudia sotva môžu "úkolovať" SAD TN?!). Dopravcov by súťažili, kľudne aj viacerých v celom systéme. Samozrejme, kvalitné zmluvy by obsahovali aj prípadné sankcie za porušenie dohodnutých pravidiel dopravcami. Zrejme je to ale na slovensku totálne sci-fi, v krajine rodinkárstva a obludnej korupcie a klientelizmu.
Nakoniec sa vrátim k Tvojmu výroku: "že dopravca skáče len tak, ako mesto dovolí." a dopĺňam: mesto dovolí hóóódne veľa! Ešte uvediem jeden pitoreskný príklad. Na otázku, prečo mesto dovolí, aby jediné nízkopodlažné kĺbové vozidlo kúpené za mestské peniaze stálo na dvore SADky ako záloha, mi bolo vysvetlené, že vozidlo má vysokú spotrebu a preto súhlasia s tým, že SAD sa rozhodla ho preradiť ako záložné vozidlo. Sila, že? Napokon, Rybníček sa vôbec nehanbil priznať, že reforma MHD je vlastne očianska iniciatíva - konkrétne p. Kadlecaja. V tom momente vlastne priznal, že ich útvar dopravy je nekompetentný. Na fleku ich mal povyhadzovať a dať tam teda občana Kadlecaja!
Kam sme sa to dostali, že občianske návrhy prevyšujú kvalitatívne tzv. odborné, keď zelená (občianska) hliadka supluje v Bratislave magistrát.... atď, atď....