Reply on: MA MHD #9681:
Neviem, prečo by si sa mal niekoho svojimi názormi dotknúť ? Dnes som si našiel čas na jednu blbosť - keďže z domu vidím priamo na zastávku gen. Svobodu, tu je dnešný počet nástupov do linky 17 z tejto jednej zastávky: 07:27 - 3; 08:27 - 2; 10:27 - 1; 11:27 - 2; 12:27 - 0 ?; 14:27 - 3; 15:27 - 3; 16:27 - 4 ?; 18:27 - 0; 19:27 - 1 (čas odchodu - počet ľudí. Otáznik - nestihol som pozrieť z okna pred odchodom spoja, takže ide o počet, ktorých som videl vnútri vo vozidle. Keďže časť zastávky mi zakrývajú stromy, mohol som prehliadnuť ľudí, ktorí sa držali vzadu a nastúpili poslednými dverami).
Pre tých, čo radi vypĺňajú dotazníky a chceli by vyhrať nabitie dopravnej karty, Trenčiansky samosprávny kraj pripravil anketu ohľadom prímestskej dopravy. Kto rád píše, v desiatej otázke sa môže vyšantiť:
https://www.tsk.sk/doprava/dotaznik-busy-maju-bonusy.html?page_id=326761
MA MHD
Prestup, ktorý tam chýba viac je to, že keď sa už tak veľmi cez víkend redukuje Saratovská, nie je zabezpečená adekvátna náhrada dopravy čo sa týka kapacity a ani, čo sa týka spojenia Za mosty. Nie je totiž zabezpečená náhrada ani v podobe prestupu z/na linky 7 a 17.
Linka 11 chodí o celej, štvorka zasa až 40. Takže pod Juhom treba pri "prestupe" z Juhu I na linku 17 čakať viac ako 20 min. V opačnom smere je linka 7 pod Juhom o X:17, linka 11 ide desať minút pred tým. Nasleduje až linka 4, tiež o takmer 20 minút (až X:34).
Naopak z Východnej prestupy ako tak sú, hoci to majú na Juh II bližšie. Smer SAD prestup vychádza výborne, smer Východná ako tak v prípade linky 23 (na 28 už vôbec nie).
Takže pre Juh I je záver takýto v "a": optimalizácia zrušila 1/3 spojov, rozbila intervaly smer mesto, znemožnila priame spoje Za mosty a nezabezpečila ani prestup, ako adekvátnu náhradu.
Autor návrhu mi odpísal, že ak bude mať Saratovská viac spojov v "a", môže to požadovať aj Východná. To ale nieje celkom pravda, nakoľko linky 23 a 28 vozia cez víkend max. 10 ľudí. To spoje na Juh I vozia minimálne 20 a viac.
Môžno sa na mňa budete hnevať, ale ako pravidelnému cestujúcemu mi to prekáža. A to som doteraz nehovoril o negatívnom dopade do budúcnosti: zníženie počtu cestujúcich - namiesto nárastu ktorý mal byť cieľom, už čoskoro na Dušičky preplnené spoje, pravdepodobnosť nedostatočnej kapacity v roku 2017 - po zavedení parkovacej politiky atď.
Celé to beriem ale tak, že je okrem nového CP aj "vďaka" malému objemu financií na MHD. Pekne to vyjadril poslanec pán Medal: „Regulovať parkovanie a neriešiť v jednom časopriestore spolu s tým odstavné plochy na bezplatné parkovanie, zvýšenie taktu MHD, zásadné zlepšenie cykloinfraštruktúry a infraštruktúry pre peších považujem za nesystémové," povedal Medal.
Dúfam, že som sa nikoho nedotkol, rozhodne to nebolo mojím zámerom ? . Pripomienky budem samozrejme adresovať aj mestu Trenčín.