Reply on: MA MHD #9684:
asi všetci sa zhodneme, že na Juh I treba 20 min interval, ale na meste to asi chápať nechcú. Pravdou však je, že hoci dosiaľ jazdili v "a" na Juh I tri linky (5,11 a 18), tak na rozdiel od terajšieho stavu to nebol CP intervalový ak vezmeme do úvahy roky 2002 až 2006, linky nejazdili v žiadnom preklade. Potom sa to trochu zlepšilo a posledne bol stav takýto:- linka 5 jazdila vždy A:25a (od 5-tej do 20-tej)
- linka 11 jazdila 5:25a, 7:15a, 9:00a až 13:00a vždy o celej, 15:00a až 20:00a a 20:45a
- linka 18 jazdila 8:40a až 11:40a vždy A:40a, potom 13:40 až 17:40a a 19:40a
Avšak dnes žiadna "diera" na Saratovskej nie je, to bývalo práve za starého CP, kedy niektorá z liniek nešla vôbec, alebo šli v súbehu. Dnes je to pravidelne až po koniec premávky. Neviem, čo tým pani myslela.
Dnes jazdia pravidelne, ale tretí spoj by ešte bodol, to je fakt. Je však otázka, keďže kolega vysledoval nástupy 7/17, či práve linka 5 by bola na tom lepšie, lebo ak ide z Juhu zo stredu sídliska za mosty len toľko ľudí, z jeho kraja to lepšie byť vôbec nemusí. Môj osobný názor je, že to bude rovnaké. Ale. To ale je, že mesto musí nielen za súčasného rozsahu robiť zázraky (tým podľa mňa súčasný CP totiž naozaj je), ale aj niečo pre ľudí, nielen furt šetriť. Ide sa nabaliť na parkovnom, tak by si ľudia zaslúžili naozaj navýšenie kilometrov na MHD.
Ak som dobre videl, vozy z linky 12 buď idú do garáže alebo na iný spoj (teda ak by nešli tú L12, je to prejazd naprázdno, preto nejde všetky spoje viesť polokružne, hoci by to bolo najlepšie, zase by to malo vplyv na objem kilometrov).
dyspozytor
Objektívne neviem posúdiť vhodnosť jedného či druhého, ale osobne si myslím, že mestské dopravné podniky sú zrejme už prežitky. Hlavne v menších mestách. Mesto by rozhodne malo mať "silné" dopravné oddelenia (v TN Útvar dopravy) a zadávať dopravcom len konkrétne "noty", ako, kde a s čím majú jazdiť. (keď som videl a počul, akých referentov dopravy poslali na stretnutia s občanmi do Hviezdy, pochopil som hneď, že títo ľudia sotva môžu "úkolovať" SAD TN?!). Dopravcov by súťažili, kľudne aj viacerých v celom systéme. Samozrejme, kvalitné zmluvy by obsahovali aj prípadné sankcie za porušenie dohodnutých pravidiel dopravcami. Zrejme je to ale na slovensku totálne sci-fi, v krajine rodinkárstva a obludnej korupcie a klientelizmu.
Nakoniec sa vrátim k Tvojmu výroku: "že dopravca skáče len tak, ako mesto dovolí." a dopĺňam: mesto dovolí hóóódne veľa! Ešte uvediem jeden pitoreskný príklad. Na otázku, prečo mesto dovolí, aby jediné nízkopodlažné kĺbové vozidlo kúpené za mestské peniaze stálo na dvore SADky ako záloha, mi bolo vysvetlené, že vozidlo má vysokú spotrebu a preto súhlasia s tým, že SAD sa rozhodla ho preradiť ako záložné vozidlo. Sila, že? Napokon, Rybníček sa vôbec nehanbil priznať, že reforma MHD je vlastne očianska iniciatíva - konkrétne p. Kadlecaja. V tom momente vlastne priznal, že ich útvar dopravy je nekompetentný. Na fleku ich mal povyhadzovať a dať tam teda občana Kadlecaja!
Kam sme sa to dostali, že občianske návrhy prevyšujú kvalitatívne tzv. odborné, keď zelená (občianska) hliadka supluje v Bratislave magistrát.... atď, atď....