Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #12139:
Aj ja som videl peknú b941 v nemenovanom meste, ale to je asi tak všetko čo viem o tom buse. Nedajú sa porovnávať autobusy v jednotlivých mestách, je rozdiel vidieť a vedieť. A by si sa asi aj čudoval aký je veľký rozdiel medzi busom na jednotlivých linkách, nie je linka ako linka. A dokonca autobusy kúpené skôr majú menší počet odjazdených km oproti novšej generácie tu v Tn.
Reply on: Kubo 123 #12140:
miestna SAD NR a-s- = Veolia Transport Nitra = dnešná Arriva Nitra a.s.
Tie podmienky budem veeeeľmi pozorne sledovať a musia byť stanovené jasne a v prosepch cestujúcich.

Áno, opravy mesto odsúhlasilo, ale s výsledkom spokojné nie je vôbec, na to si kde prišiel? Môže si však mesto zato, že nie sú nové busy a ani jazdené kvalitné vozy, keďže sa vybrali touto nezmyselnou cestou.

Mne je jedno či je niečo vizitka vodiča, alebo dieln, bus je SADky a je to teda vizitka dopravcu.

Kĺbová #61 neporovnávaj s B961, čo sú inak veľmi spoľahlivé vozy, ale s Citelismi, ktorých údržba je/bola aká je.... a to, že si to vyžiadalo nervy vodiča je možné, ale hlavne je to zase len a výlučne vec dopravcu, čo kúpil a prečo v rámci záruk a vzťahov ten voz dopadol tak, ako sme videli, keď mal ísť "von" a nebol schopný - tomu sa vraví fakt záloha... hlavne že do nákladov vstupoval tiež.

Ak čítaš fórum nie od včera, tak vieš, že ja vždy naložím rovným dielom každému za svoje, takže pre mňa jasne zlyháva mesto, ale dopravca tiež tam, kde napríklad nasadzuje #66 a necháva stáť piaty kĺbak. Lebo to je už o tom, čo sa vyznám a robím veci aby boli dobré, alebo len aby boli.
Reply on: draxter #12136:
V NR jazdí SADka? Nie je tam Arriva??
To aké podmienky si zadá mesto uvidíme už o nejaký ten rok.

GO opravy boli zlodejina, mesto si to ale odsúhlasilo, takže je spokojné s B952 😂. Do každého opraveného busu sa nalialo cca 30tis, a výsledok taký, že máme pekné, nastriekané autobusy. Ale to video, čo tu kolovalo, nevystihlo podstatu. Zaujímavé bolo, že viac menej zachytilo iba kabínu vodiča a to je vizitka vodiča!! Toto sa dalo opraviť aj bez GO.
Nízkopodlažný kĺbak jazdi preto celkom faynovo pretože má asi polovicu odjazdených km oproti zvyšku kĺbových busov. Ale aj jeho uvedenie do prevádzky si vyžiadalo kopec nervov pre vodiča a nemálo návštev “značkového” servisu corex.
Do premávky sa nasadzuje iba to čo je k dispozícii, 02 citelis už našťastie moc nie, ten autobus mal byt už davno v zberných surovinách. Nemôžeš chciet nejaký Vanhool, keďže taký tu nie je a prečo to nie je treba sa pýtať na meste a Sadke.
Mesto nemá záujem o MHD, rsp. iba minimum. Nebavme sa teraz iba o obnove vozového parku, ale pozrime sa aké máme zastávky. Opravovala sa pri gymnáziu, výsledok žiaden. Je to veľmi frekventovaná zastávka, už davno mala byť osadená kaselákom a prispôsobená pre NP autobusy. Taktiež pri nemocnici obojsmerne, Braneckeho, a mnoho dalších ktoré sú vizitkou krajského mesta.
Cesty, po ktorých musia každý deň jazdiť busy a autá. Rozbité cesty = stav autobusov. Ale zato máme plné mesto parkovísk, ktoré budú v lete pri 35st. pekne vykurovať celé mesto. Nezmyselné a hlavne veľmi nebezpečné cyklotrasy!!
Reply on: Kubo 123 #12137:
Tú plánovanú životnosť Citelisov 6 - 7 rokov si odkiaľ vycucal? Ako to, že v Prahe, v neporovnateľne ťažších podmienkach, horších cestách a väčších km prebehoch ešte veselo jazdia Citybusy?
Reply on: draxter #12136:
Lenže jednak v nitrianskej SAD-ke boli a sú ľudia, ktorí boli schopní a ochotní tlačiť na mesto a presadzovať nejakú víziu. A VanHooly dostala SAD-ka od svojej holandskej sestry za drobné. Také sestry Trabelssie nemá.
Reply on: Troll #12134:
Ono nie je až tak podstatné vek autobusu ale odjazdené km. Pokiaľ sa nemýlim tak B952 to mali pre Tn určené na 6r potom GO a 3r, crossway okolo 9r a citelis 6r-7r.
Z konštrukčného hľadiska je B952 jednoduchšia, menej náchylná k poruchám oproti crosswayu a citelisu, čo sa týka nárokov na technické zdatnosti pre vodiča tak je jednoduchšia a lepšie sa s ňou manévruje oproti zvyšku vozového parku. Nevýhodou je, že nie je nizkopodlažná, a je to iba Euro3.
V dnešnej dobe by už mala byt B952 nasadená minimálne, žiaľ ale nie je čo iné momentálne dať do prevádzky, keďže obnova vozového parku je nulová.
Reply on: Kubo 123 #12132:
Iste, dopravca v súťaží však bude musieť splniť podmienky a keď podmienkou bude 100% NP vozový park (a iné by ani byť nemalo), tak nie je o čom - a práve preto nie je snom, že príde dopravca, čo naozaj privezie so sebou 100% NP vozov a aj klíma bude viac než na jedinom.

Videl si v NR ako tamojšia SADka doviezla NP klimatizované VanHooly? Jazdené, ale v porovnaní s tým, čo je teraz v TN to je ako StarTrek.

A tie generálky - pokiaľ viem len stredné opravy - sú magorina na n-tú, mám pocit že to je vyhadzovanie peňazí von oknom, toto schváliť na meste je pre mňa na prokurátora, spôsob vykonania by som si preveril tiež. A tiež to, čo sa nasadzuje do premávky - tak zle v TN nebolo za 15 rokov.

Nezabudni ešte, že údržba veľa napovedá a ak sleduješ, čo a ako, tak vidíš, že nie je vôľa opravovať nič a preto argument o poruchových citelisoch je len fráza - pozri ako fachčí #61 zrazu. Ak sú poruchové, mali sa reklamovať. A keďže ich kúpil dopravca, je to jeho maslo.

Ešte je druhá možnosť: Dopravný podnik 100% metský.
Reply on: Kubo 123 #12131:
Píšem už ako verkel dookola, že dopravca odjazdí to, čo dopravca objedná (iba linku 26 si svojvoľne zmení na 27). Iná otázka už je, ako sa dopravca stavia k vozidlám a ich nasadzovaniu, záložným vozom (viď akcia #61), servisu - viď video o tom, ako vyzerajú B952. A potom zase otázka, ako objednávateľ (ne)rieši obnovu vozového parku a či má záujem MHD rozvíjať alebo len míňať na parkovanie a pseudocyklotrasy toľké peniaze, pri ktorých by do MHD mohla pribudnúť celá jedna nosná linka.
Reply on: Kubo 123 #12132:
Predpokladám, že Crosswaye boli plánované so životnosťou 10 rokov, nanajvýš 12 rokov, takže pri roku výroby 2011 by mali byť vhodné na prevádzku maximálne do 2023...

To nie sú Ikarusy 280 alebo Karosy B 732 na ktoré opravu stačilo zopár (oproti dnešným autobusom jednoduchým), navyše nároky cestujúcich na výbavu a údržbu vozidiel sú niekde inde, než v dobe, keď tieto autobusy boli ešte dennodennou súčasťou miest v Československu.
Reply on: kvorka #12129:
Takéto riešenie už ma tiež napadlo. Pretože trojka ako jediná rýchla linka z častí za traťou do centra má určite najväčší potenciál získať cestujúcich. Aj teraz, hoci tých pár spojov čo má netvorí ani žiadny interval, chodí celkom vyťažená 👍
Neviem prečo si mnohí myslia, že výmenou dopravcu sa všetko zmení. Snáď nikto nesníva o tom, že sem príde nový dopravca a ten si privezie so tebou 40 nových nízkopodlaznych klimatizovaných mercedesov alebo manov, z toho sa treba rýchlo zobudiť. Ešte min 3r tu bude Irisbus, crossway a citelis. A pokiaľ sa bude niečo nové kupovať, tak zasa bude rozhodujúca cena, takže na “ zahraničné” autobusy treba zabudnúť.
Životnosť Irisbusov už dávno skočila, ich generálky iba predĺžili agóniu celej MHD ale nič neriešili, crossway 152cv 153cv už tiež idú z posledného, 1-2 poriadne zimy a autobus sa zlomí na ceste. Kĺbové vozy sú ako tak v rámci normy, ale to iba vďaka tomu, že po úprave cestákov najazdia o polovicu menej km. Citelisy sú v katastrofálnom stave, drahá prevádzka a stále poruchy, dávno za životnosťou čo udával výrobca.
A s takýmto vozovým parkom tu bude treba vydržať ešte nejaký ten rok. Aj tie posledné crosswaye z 2011 už majú cca 500tis km, a to by mali ešte dalších min. 8r jazdiť!!
Nie je to o SAD Tn, keď nie je na čom jazdiť tak bohužiaľ, treba rátať s tým že bude iba horšie. Mesto odmieta obmieňať vozový park, tak treba hľadať hlavne v tom problém.
Reply on: Jacob #12124:
Myslíš, že rozdiel v počte obyvateľov ZA a TN je markantný?? Je to viac ako 25tis, čo je takmer polovica obyvateľov Trenčína!! Nemám za potrebu si zastávať dopravcu, ale čo si mesto objedná to dostane, takže tento stav dopravca nezapríčiňuje.
Interval obslužnosti je tiež celkom slušný, aj tak mnohé spoje iba prevážajú vzduch, každý si presadne do svojho autíčka, a sťažuje sa na upchaté mesto, 8 z 10 aút je jednoposadkových!
Reply on: Michal Mazánik #12128:
Áno, 24 treba 30 min. Víkend na Juhu I by som doplnil linkou 3 ako píše kvorka na 20 min.
Reply on: Michal Mazánik #12128:
Keď ne vybudovali sľubovany otoc v Zlatovciach, neviem ako by to chceli. 31 treba zrušiť, ja by som aj 3 a 13 dal do jedinej linky a pre smeroval na Juh I a spoje linky 5 pre rozdelil medzi 3 a 6 resp. 7/17.
Reply on: draxter #12127:
Súhlasím, v Trenčíne nemáme linky s 10 minútovými intervalmi, ale na hlavných trasách v pracovných dňoch je takýto interval bežne, ale prekladom viacerých liniek.

Posilnenie liniek 4, 11, 28 a pod. by v prípade zvýšenia počtu odjazdených km určite bolo namieste. Ja by som pridal ešte potrebu doriešenia víkendu na Juhu I (diery v intervale smerom do centra), ako aj posilnenie linky 24 na 30 minútový interval popoludní (ten súčasný 40 minút je ťažko zapamätateľný).

Linkovému vedeniu by dosť mohla pomôcť redukcia počtu liniek, ako som už viackrát spomínal. Napríklad namiesto 13, 27 a 31 by som posilnil L3 v špičke na 30, ináč na 60 minút a pri gymnáziu zabezpečil prestupy na L24. Mesto vraj pripravuje reorganizáciu liniek v MČ Západ (podľa informácií z MsÚ), nakoľko považujú koncept s okružnými linkami za drahý a neprehľadný, takže uvidíme. 🤔

Čo sa týka okruhu na Juhu, radšej ako na Východnú by som zaokruhoval spoje po trase Pod Juhom - Južanka - Liptovská - Šafárikova - Novomestkého - Saratovská - Pod Juhom (je mi jasné, že v súčasnosti je to nereálne, iba uvažujem). Keďže na Saratovskej je väčší dopyt ako na Východnej, bolo by to prospešné pre viac cestujúcich.
Reply on: Jacob #12124:
Chápem nespokojnosť, ale objektívne dopravca odjazdí to, čo mesto objedná. To za prvé. Za druhé, pozri linku 8: tam je 30 min od rána do noci, a v špičke je 15-20 min. Pritom:
a) v úseku Sihoť - centrum máš k dispozícii de facto všetky linky (2,4,6,12,24,28) a inerval máš teda v "x" celkom luxusný, v "a" je to tiež vždy cca 20min a lepšie.
b) v úseku centrum - Juh II máš ešte linky 1 a 22
c) samotná Soblahovská je linka 8 + 7/17

A keďže sa chalani vyhrali s prekladmi, tak na väčšine trasy sú preklady najlepšie možne spravené. Ak by však mesto pridalo kilometre, istotne treba pridať na Juhu I a III, a doplniť intervaly. U mňa by to bolo asi takto:
- pridanie na linke 11 na interval 30 min do cca 18:00 v "x", doplniť dieru medzi 20:45 a 22:15, o spoj 21:30, cez víkend niečo ešte o 22:00, možno aj na linke 4 po Sihoť, alebo 11 po Kubrú
- pridanie na linke 28 na interval 60 min aj po 17:20 v "x" do 22:20, v "a" aspoň do 21:00

Ak by sa chcelo ísť výraznejšími zásahmi, tak jedine podľa "palubákov" a vtedy by som bol za to, aby sa skúsilo:
- linku 23 predĺžiť Pod Sokolice k výstavisku
- zvážiť presmerovanie linky 1 cez podjazd Pred poľom na Sihoť IV a naopak presmerovať linku 2/12 opačne do Kubry (výmena koncového úseku)
- linku 13 posilniť v "a" kvôli Vinohradom
- linku 1+22 intervalovo upraviť na spoločnom úseku Juh II - stanica
- víkendovú prevádzku na linke 23 zrušiť a prehodiť na linku 28

Ak by sa dobudovala spojnica kruháč pod Juhom - Laugaricio, tak by sa linky 24 a 25 mohli spojiť do jedinej, ak by sa dobudovala gen. Svobodu, tak by sa linky 23 a 28 mohli zrušiť a ostala by linka 8 premávajúca polokružne v silnom intervale 10/20/20-30
Reply on: Jacob #12124:
Posilový autobus mám pocit že v dávnej minulosti som niečo také zažil na linke 5.
K tomu intervalu nemôžeš porovnávať intervaly žilinskej MHD a trenčianskej MHD tak, že si zoberieš dve linky a ich porovnáš. Pozri si koľko liniek je v žilinskej MHD a koľko v Trenčíne a ako tam funguje systém a ako u nás. V Žiline sú samé okruhy s pár linkami u nás v meste je kopa liniek s rovnakým cieľom a variabilnou trasou ale našťastie sú mnohé v preklade. V TN bol pri poslednej úprave linkovania prijatý kompromis odvšadiaľ všade s čiastočným prestupovaním a myslím že všetci boli spokojný. Ak chceš intervaly ako v Žiline tak to treba pár liniek a prestupné zastávky ale toto tu ľudia, mesto aj tvorcovia CP momentálne zavrhli. Má to aj logiku napr. sídlisko JUH má tri konečné čo je problém.
Ináč nejaký ten milión na predĺženie Gen Svobodu a spojenie s Východnou a máme len dve konečné resp zokruhované linkovanie a podstatne lepšie obslúžený JUH pri súčasných km. No len ich treba nájsť najlepšie teraz , lebo na konci Východnej sa pripravuje štvrť pre 1500 obyvateľov a ďalšie pripravované developerské projekty sú za ul. Gen. Svobodu 🙂 Keď tam nepôjde poriadna MHD všetci si kúpia autá.
Reply on: Jacob #12124:
Dňa 25.11.2019 sa uskutoční vo Hviezde verejná diskusia o doprave v meste a plánu udržateľnej mestskej mobility. Čo tak prísť a verejne sa zapojiť so svojimi názormi a postrehmi na fungovanie MHD??? Myslím si, že verejný názor mladého človeka s určitou víziou na lepšie fungovanie MHD by mohol byť takto osožnejší, ako si ventilovať svoju nespokojnosť na fóre, kde očividne nič neovplyvníte.
Reply on: kvorka #12123:
Chcelo by to do budúcnosti myslieť viac na kĺbové autobusy, ja teraz ako jazdím pravidelne v Žiline v MHD tak zisťujem, že tam aj keď pošlú autobusy kĺbové tak pri vyťaženosti linky do a z Žilinskej univerzity, tak niekedy je riadna plnka, ale potešilo ma, že ráno pred 8:00 chodieva dokonca posilový spoj taký, že ide klasický kĺbový trolejbus a za ním sólo Solaris, dokonca ešte ako posilu chodieva Karosa B 961E zároveň s trolejbusom. Tu je vidieť ten záujem, nie ako u nás kde keď nemôže ísť ráno na linke č. 24 kĺbak tak nech idú dva Crosswaye za sebou alebo aj B952, ale toto sa nikdy nestane, nič také v TN sa ešte nestalo.

A zároveň keď porovnám MHD z iným väčším mestom a čo i len o trošku viac obyvateľov (taká Žilina cca o 30 000 viac), tak sme na tom strašne zle z intervalmi, aký je najlepší interval 30 min.? To je odporné, už by to chcelo nižší, aj to 30 min. je bohvie na akých linkách, väčšinou je bežný 1 hod., takto nikto nezačne využívať MHD namiesto auta pokiaľ nebude lepší interval a autobusy.

Neverím aj tak, že ak bude tento istý dopravca a bude mať mesto niečo spoločné s MHD tak nikdy nebude hádam ani interval 10 min. na 60% linkách.
Čochvíľa sú tú predvianočné nákupné horúčky a už sa neviem dočkať, ako toto mesto opäť "ODFAJĆÍ" verejnú dopravu: namiesto toho, aby na linku 24 prikázalo vypraviť kĺbový voz celodenne, budeme svedkami nakladaných uhoriek, kedy kočík s dieťaťom nemá šancu. A cez víkend opäť nikoho nenapadne prerobiť obehy a nasadiť kĺbové vozy tak, ako by bolo potrebné. Zato opäť bude vidno na linke 1 meškania 20-30 minúť, pri intervale 30 min na danej linke. Grc.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.