ja si myslím, že poslednú dobu sa na strane SAD udiali skutočne dobré veci v prospech cestujúcich (hlásenia, informačné tabule, automaty), ale chcelo by to teraz hlavne aktivitu na strane objednávateľa - úpravy CP v spojitosti s riešením súbehov. Keď sa človek pozrie na CP MHD napr. na Sihoť po 20:00, je to katastrofa. Busy idú po sebe a potom aj 40 min nič. A to isté aj na Juhu. Tiež by to chcelo prehodnotiť, čo si mesto predstavuje pod pojmom nosná linka: pretože linka 8 oslabila v doobednom sedle z 30 min na 60, a tak okrem linky 1 už nemá nič interval menší ako 60 min, nerátajúc špičku na L5,6,8,15. Naopak linka 2 je pomaly tragická, zatiaľ čo 24 je vynikajúco vyťažená aj cez víkend, normálne adept na kĺbaka v niektorých časoch. A preto nie je nič horšie, ako prepisovať tie isté polohy a CP dokola. Ak zmena, tak potom v prospech cestujúcich. Do roku 2015 pri súčasnom CP opustí MHD ďalšia kopa cestujúcich. Pritom netreba veľa, ale rozumne. ?
capaCity
Myslím, že otázka nemá byť, prečo mesto na jeho kúpe trvalo- v 21. storočí v krajskom meste v Európskej únii by podľa mňa malo byť normálne, že sa prechádza na nízkopodlažné vozidlá. Citelisy 18M jazdia aj v iných mestách, kde problém nie je. Problém je skôr v tom, že si niekto nechce uvedomiť, že každá služba niečo stojí. V tomto zmysle by stálo za to navrhnúť primátorovi a pani Maslovej zavedenie rikší do MHD- boli by úsporné na PHM, náhradné diely by boli pomerne lacné a poruchovosť určite nízka.
Nech sa potom na meste čudujú, prečo máme v meste zápchy- pretože z grafikonu si posledné 3 roky robí mesto trhací kalendár, šetrí sa na úkor telesne postihnutých, mamičiek s deťmi a ľuďmi s obmedzenou schopnosťou pohybu a mesto (slovami pani Maslovej) neuvažuje o zmene CP min. do r. 2015. Hlavne že boli peniaze na nový Superb pre primátora a nový Opel Insignia pre prednostu MsÚ...
A na margo náhradných dielov- nemala by byť cena za väčšinu ND rovnaká na Citelis 18 ako na 12? Alebo vyradíme aj ostatné NP busy do zálohy?
A záverom- ekonomický detail pre mesto TN: Náhradné diely budú už len drahšie. Takže až vyradíme o pár rokov súčasné vozidlá, navrhujem vrátiť sa k Ikarusom a Karosám, po tom stačilo dvakrát bachnúť kladivom a fungovalo to...