takže, k tomu kĺbovému CItelisu 18M, ktorý je jedinou nízkopodlažnou harmonikou (!), je oficiálne stanovisko mesta takéto:
- vozidlo nepremáva "na objednávku mesta", pretože má najvyššiu spotrebu spomedzi kĺbakov, je poruchové a sú naň najdrahšie náhradné diely.
ABSURDISTAN V PODANÍ VEDENIA MESTA!!!!
- spotreba predsa vyplýva z techničáku, to akože mesto nevedelo, že CItelis 18M bude mať vyššiu spotrebu ako Karosa B961E?
- ceny náhradných dielov sú tiež známe, sú oprávneným výdavkom dopravcu, takže aj toto muselo byť známe
- poruchovosť: áno, to je niečo, čo človek vopred nevie
ZÁVER:
- prečo potom mesto vôbec trvalo na kúpe nízkopodlažného Citelisu 18M v rámci obnovy vozového parku? V Žiline jazdia Citelisy 18M, ale zaujímavé, že tam to "nevadí". Jazdia aj v PO, tam tiež nie...lebo ide o nízkopodlažnosť. Potom malo mesto (v danom čase) zvážiť, akú obnovu vozového parku dopravca má zabezpečiť, mohli to byť 5ks Karosa B961E, alebo kúpiť iný kĺbový nízkopodlažný autobus. Ľudia sa z MHD vytrácajú aj preto, že najnovší kĺbak miesto jazdenia stojí v garáži, ľudia sa tlačia v rannej/poobednej špičke. Miesto uľahčenia nástupu starším, ZŤP či vozíčkarom a kočíkom, voz radšej stojí. Ty kokos, toto je ozaj na hlavu a myslím, že za toto by sa mal niekto zodpovedať, veď ten voz si platíme všetci - mesto ho z našich peňazí objednalo, a teraz sa tvári, aký je nevýhodný. Ale veď okrem primátora tam sedia tí istí ľudia, ktorí vraj majú príslušné vzdelanie. Potom sa pýtam, ako je toto možné?
- vozidlo nepremáva "na objednávku mesta", pretože má najvyššiu spotrebu spomedzi kĺbakov, je poruchové a sú naň najdrahšie náhradné diely.
ABSURDISTAN V PODANÍ VEDENIA MESTA!!!!
- spotreba predsa vyplýva z techničáku, to akože mesto nevedelo, že CItelis 18M bude mať vyššiu spotrebu ako Karosa B961E?
- ceny náhradných dielov sú tiež známe, sú oprávneným výdavkom dopravcu, takže aj toto muselo byť známe
- poruchovosť: áno, to je niečo, čo človek vopred nevie
ZÁVER:
- prečo potom mesto vôbec trvalo na kúpe nízkopodlažného Citelisu 18M v rámci obnovy vozového parku? V Žiline jazdia Citelisy 18M, ale zaujímavé, že tam to "nevadí". Jazdia aj v PO, tam tiež nie...lebo ide o nízkopodlažnosť. Potom malo mesto (v danom čase) zvážiť, akú obnovu vozového parku dopravca má zabezpečiť, mohli to byť 5ks Karosa B961E, alebo kúpiť iný kĺbový nízkopodlažný autobus. Ľudia sa z MHD vytrácajú aj preto, že najnovší kĺbak miesto jazdenia stojí v garáži, ľudia sa tlačia v rannej/poobednej špičke. Miesto uľahčenia nástupu starším, ZŤP či vozíčkarom a kočíkom, voz radšej stojí. Ty kokos, toto je ozaj na hlavu a myslím, že za toto by sa mal niekto zodpovedať, veď ten voz si platíme všetci - mesto ho z našich peňazí objednalo, a teraz sa tvári, aký je nevýhodný. Ale veď okrem primátora tam sedia tí istí ľudia, ktorí vraj majú príslušné vzdelanie. Potom sa pýtam, ako je toto možné?
Richard Ščepko
Písal som pani Maslovej, že ide o pomerne drahú "zábavku" ak má stáť vo vozovni ako záloha. Čakať takýmto spôsobom na koniec technickej životosti mi tiež nepríde ako celkom zvládnuté. Odpoveď som už nedostal (pánboh zaplať aspoň za odpoveď ku kasseláku). No nie len ja mám takúto skúsenosť s touto pani úradníčkou (ktorú si inak platíme zo svojich daní).
Viem, že napríklad DPMB (Brno) ich bežne využíva na svojich linkách. Sám som s nimi cestovával a v čase svojho nasadenia poskytli v mnohých veciach vyšší štandard (nízkopodlažnosť a aj LCD informačný panel Buse). Tam s nimi nemajú problém.
Len otázka. Kúpa bola realizovaná za minulého vedenia, či? Ako bola kúpa realizovaná? Bolo to čisto v réžii mesta (SADky?)? A súhlasím s Kvorkom, že úradníci sa takmer vôbec nezmenili. A ako sa vraví, starého psa novým kúskom nenaučíš.