Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #8130:
Informácie sa šíria rýchlo.

Písal som pani Maslovej, že ide o pomerne drahú "zábavku" ak má stáť vo vozovni ako záloha. Čakať takýmto spôsobom na koniec technickej životosti mi tiež nepríde ako celkom zvládnuté. Odpoveď som už nedostal (pánboh zaplať aspoň za odpoveď ku kasseláku). No nie len ja mám takúto skúsenosť s touto pani úradníčkou (ktorú si inak platíme zo svojich daní).
Viem, že napríklad DPMB (Brno) ich bežne využíva na svojich linkách. Sám som s nimi cestovával a v čase svojho nasadenia poskytli v mnohých veciach vyšší štandard (nízkopodlažnosť a aj LCD informačný panel Buse). Tam s nimi nemajú problém.
Len otázka. Kúpa bola realizovaná za minulého vedenia, či? Ako bola kúpa realizovaná? Bolo to čisto v réžii mesta (SADky?)? A súhlasím s Kvorkom, že úradníci sa takmer vôbec nezmenili. A ako sa vraví, starého psa novým kúskom nenaučíš. ❗
takže, k tomu kĺbovému CItelisu 18M, ktorý je jedinou nízkopodlažnou harmonikou (!), je oficiálne stanovisko mesta takéto:
- vozidlo nepremáva "na objednávku mesta", pretože má najvyššiu spotrebu spomedzi kĺbakov, je poruchové a sú naň najdrahšie náhradné diely.

ABSURDISTAN V PODANÍ VEDENIA MESTA!!!!

- spotreba predsa vyplýva z techničáku, to akože mesto nevedelo, že CItelis 18M bude mať vyššiu spotrebu ako Karosa B961E?
- ceny náhradných dielov sú tiež známe, sú oprávneným výdavkom dopravcu, takže aj toto muselo byť známe
- poruchovosť: áno, to je niečo, čo človek vopred nevie

ZÁVER:
- prečo potom mesto vôbec trvalo na kúpe nízkopodlažného Citelisu 18M v rámci obnovy vozového parku? V Žiline jazdia Citelisy 18M, ale zaujímavé, že tam to "nevadí". Jazdia aj v PO, tam tiež nie...lebo ide o nízkopodlažnosť. Potom malo mesto (v danom čase) zvážiť, akú obnovu vozového parku dopravca má zabezpečiť, mohli to byť 5ks Karosa B961E, alebo kúpiť iný kĺbový nízkopodlažný autobus. Ľudia sa z MHD vytrácajú aj preto, že najnovší kĺbak miesto jazdenia stojí v garáži, ľudia sa tlačia v rannej/poobednej špičke. Miesto uľahčenia nástupu starším, ZŤP či vozíčkarom a kočíkom, voz radšej stojí. Ty kokos, toto je ozaj na hlavu a myslím, že za toto by sa mal niekto zodpovedať, veď ten voz si platíme všetci - mesto ho z našich peňazí objednalo, a teraz sa tvári, aký je nevýhodný. Ale veď okrem primátora tam sedia tí istí ľudia, ktorí vraj majú príslušné vzdelanie. Potom sa pýtam, ako je toto možné?
Reply on: kamaquashy #8128:
Je to vec vkusu a názoru. Ja som bol osobne rád, keď SAD k takémuto kroku pristúpila, často gýčovo polepené nové vozidlá ma skôr iritovali ? Ale v rámci tej biedy, tá šachovnica bola jednoznačne z tých lepších...
Teraz by som skôr uvítal, keby som sa pri jazde MHD mohol pozerať z okna bez toho, aby mi v tom bránilo 100 nálepok "POSTUPUJTE DO VOZIDLA", "PRÍPADNÝ ÚRAZ HLÁSTE VODIČOVI", fotografie pána Bašku a mnohé oznamy SAD. Pritom priestor na to určený ("vitrínky" vo vozidlách) je prázdny a jeho jedinou funkciou je, že pekne hrkoce na našich cestách....
Reply on: draxter #8126:
veru krasna foto. Este aj sachovnica napredu. Skoda, ze SAD zakazala vyzdobu autobusov. Mne osobne sa to pacilo.
na stránke mesta sa píše, že PAL linky budú v smere do TN presmerované cez nadjazd na Opatovskú, a namiesto pri Bille budú stáť pri Radegaste (dôvod: zjednosmernenie Železničnej ulice pre rozkopávky). Nejaké podrobnosti o tejto zmene, jej čase a prípadnej polohe náhradnej zastávky za Kubra, rázc. nemá niekto?
krásna foto: http://imhd.sk/tn/galeria-media/update/7636/trencianske-linky-mhd-1-az-4.html#75429-Nova-harmonika-TN-675CB-nahradila-starsie-Ikarusy-aj-na-linke-1
- Masaryčky už zbúrané, ale nové DV centrum ešte len vo výstavbe, kĺbak ešte bez eč ?
Reply on: Richard Ščepko #8124:
na Majáku, smer Trenčín, stojí linka 4 aj 21 (linka 4 v smere aj do Kubry aj na Sihoť a linka 21 každý spoj), takže ma prekvapilo že tam ten kasselák nie je. Na opačnej strane len PAL, ale nebral by som ako bernú mincu, že momentálne SAD TN nemá NP/LE voz na PAL, čochvíľa ho možno bude mať a ide o investíciu do budúcnosti. Keby sa robil iba povrch, poviem ok, ale takto mi to zase príde také polovičaté, keď jedna ruka nevie čo robí druhá, chápeš.
Reply on: draxter #8123:
Viem, že v Opatovej sa v súvislosti s modernizáciou zrealizovali dočasné zástavky. Po vytvorení trvalých majú byť osadené Kasselským obrubníkom. Ale o tejto mi nič nevravel ani p. Forgáč. Nezastavujú na tej zástavke "len" prímestské autobusy? Pozerávam tie zastupiteľstvá, ale nepostrehol som nejaký investičný zámer v tejto súvislosti. Nebola to podmienka investora čerpacej stanice?
Inak mestom bola doručená minulý týždeň výzva na SAD (mám ju v maily). Zároveň som dostal odpoveď zo SADky. Vyzerá to, že obe strany pochopili význam tohto technického riešenia. Moja zatial jediná (krátka) skúsenosť nateraz potvrdzuje, že aj vodiči to rešpektujú. Veľká vďaka všetkým stranám, ak to tak bude fungovať. ?

Inak ta otázka k historickým vozidlám zaujíma aj mňa. Príves som si nedávno všemol v depe v Tr. Teplej (pri jazde električkou). Vyzeralo to na príves z RTOcka, ale nie som odborník.
dnes som si všimol, že na Majáku v Opatovej sa znovu stavia pumpa, ako bývala do 90.tych rokov. Sú tam aj nové zastávkové niky s liatym betónom, ale:
KASSELSKÝ obrubník nikde! Prečo? To stavebný úrad nevedel dať takú podmienku? Nechápem.
Trocha na inú tému: ako sme na tom s historickými vozidlami? Kedysi sme mali myslím nejaký Ikarus a RTO-čko, sú ešte v garážach? V akom stave? Viete niekto niečo❓ ?
Reply on: Tedomík #8120:
A je zmena v odchodoch z Teplíc už nejdú XX:40 ale XX:50
Reply on: Richard Ščepko #8114:
výborne, presne tak, cieľom je, aby sa uľahčil nástup cestujúcim. Ale tiež, aby vodič nemusel "pristávať" na chlp presne, keď má k dispozícii najdlhšiu zastávku v meste bez toho, aby sa bál o späťák a prípadnú náhradu škody ak by ho šuchol o stĺp či označník.
Reply on: Tedomík #8117:
dáme info
30.11.2013 bude jazdiť TREŽ pod názvom Jazda s Mikulášom

Cestovné je 1€ pre dospelých, 0,50€ pre dieťa a zadarmo pre deti do 6 rokov. (Cestovné je jednosmerné)

Premávať by mala súprava tvorená z dvoch električiek

Odchody z Trenčianskej Teplej: 13:00, 15:00, 17:00
Odchody z Trenčianských Teplíc: 13:40, 15:40, 17:40

Električka stojí okrem Kaňovej na všetkých zastávkach
Reply on: Richard Ščepko #8114:
Ked som sa ja pozeral na tu zastavku, zislo mi na um, ze by sa zislo posunut hlbsie aj oznacniky. Predsa len, ked sa pozriete ako tam stovi crossway oprety o obrubnik (videl som #20, myslim ze to bol Tiny), tak aj ten oznacnik PAL je na tesno. Pokial sa bude nieco robit s tym stlpom, zislo by sa aj s oznacnikom PAL. Aby to uz bolo 100-percentne.
Reply on: kvorka #8111:
A krátko po tom, ako Rybníček oznámil, že nám rozkopú stavbári na 2 roky a máme jazdiť MHD a pešo, tak zoškrtali spoje... a samozrejme, vláčiky a súbehy nechali, celé zle. Pod to, čo píšeš, sa bez výhrady podpíšem... ?
Reply on: MA MHD #8113:
Sa nám to tu "zvrhlo" na jednu zástavku, ale nedá mi. Včerajšie stretnutie s pánom Forgáčom sme nakoniec presunuli na dnešok. A keď som tu čítal tie vaše príspevky, tak som sa šiel z práce včera pozrieť na Legionársku. Stál som tam od cca 16:20 - 17:05 (potom už mi bola zima ? ). Z tých vodičov, ktorí tam za ten čas zastavili si dali záležať len 2. Jeden naozaj zastavil tak, že staršia pani zliezla z obrubníka na zástavku a potom sa štverala do autobusu. V lepšom prípade bolo treba spraviť väčší krok (ak by sa im však smyklo v zime, už by to tak humorne nevyzeralo). Nádej mi vyhasla aj pri pani vodičke. Tým len potvrdzujem vaše slová.
Ale späť k Forgáčovi. Buď to ten chlap na mňa hrá, alebo je fakt naladený na rovnakú vlnu. Človek (úradník), ktorý rieši podstatne dôležitejšie veci ma uisťoval, že z jeho pohľadu toto banalita nie je. Mesto bude využívať páky na to, aby si tento prvok vodiči a aj SAD-ka osvojili. Začne to piatkovou výzvou (keďže pani Maslová je na jednej konferencii). Nebudem písať všetky detaily, keďže cieľom nie je "bojovať" proti vodičom. Cieľom je, aby sa s tým zžili a pochopili význam takýchto tech. riešení.
Ešte k tomu stĺpu. Spomínal som mu aj ten, vytlačil som mu fotografiu zástavky pre ľahšiu orientáciu. Sám priznal, že ho to ani nenapadlo. No uznal, že to problém je. Vravel, že keď sa vráti pani Maslová, porozpráva sa o tom s ňou. Či posunuť stĺp hlbšie do zástavky, alebo ho posunuť až k zalomeniu vpredu. Takže to zostáva ešte otvorené. Fajn je, že ste to tu spomenuli. Nevedel o tom. Toš vsio z môjho spamu ? .
Reply on: capaCity #8108:
Ja som včera (pondelok 11.11.) prestupoval z autobusu PAL na mestskú linku č. 11. No , v poslednej dobe si dávam záležať že sa vždy pozrem (aj s vozidla) na to že či vodič zastal pri obrubníku - videl som už toho veľa ale toto!!!: Výstupoval som z autobusu PAL a už keď vodič zastal tak sa mi zdalo že sme ďaleko a naoza až ma striaslo keď som videl že vodič zastal pomali na ceste a od obrubníka bol aspoň 1 meter - a keďže je obrubník vysoko tak som najprv musel z vozidla doslova vyskočiť a potom vybehnúť na obrubník , pre mňa to nieje problém ale ako by to mala zváldnuť nejaká babka s paličkou - to si ani nejdem predstavovať!!!!!!!!! a keď prišla MHD č. 11 postup sa skoro zopakoval. K tomu cp sa mnejdem ani vyjadrovať - svoj názor som už povedaľ 100 krát , tak netreba robiť redukcie - ale logicky sa zamislieť !!!!!!!!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.