Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #16115:
Dnes kamarát volal, že poslal podnet náčelníkovi veľkému hadovi MsP v kocúrkove ohľadne vozidiel , ktoré statočne porušujú vyhlášku /zákon/ na problémovej ceste J.Derku. Údajne tam v spokojnosti stálo cez 7 áut a nič. Nuž uvidíme, čo Rybníčkovo komando ukáže ostatným , ako vie zatočiť s nespratníkmi. Budem dopĺňať. Hŕ na nich. 😃
Reply on: Pablo #16155:
Nič to, aktuálne sa s tými vozmi hýbe, takže mňa hneď zaujalo, že čo zas neviem 😃
Reply on: draxter #16154:
ano, som sa sekol. moja chyba 🙂
Reply on: milan007 #16152:
MHD v PD, prelakovany do PD farieb
Neviete dakto kde skončil Crossway #21
Reply on: ajjo #16150:
Presne ten úsek je rozhodujúci. Lebo na zvyšku to ide rozložiť a prípadne i posilniť inak.
Reply on: draxter #16149:
Ten štvorlístok tu už dávno mohol byť aspoň v obmedzenej podobe (prvotný návrh N2), žiaľ, asi je tak veľký dopyt po cestovaní zo Sihote na Juh o 2 ráno, že sa od tohto trasovania upustilo a tým Pod Sokolice a Kubrá stratili obsluhu.
Otázne je, či by mala samostatná N4 pri podobnej prevádzke ako N3 aj nejakú rozumnú vyťaženosť (možno ten piatok v lete predsalen, inak asi nie). To bude mať ale zmysel vyhodnocovať až po lete, vtedy sa ukáže potenciál N-liniek naplno.

Čo sa týka slabšej 11: podla mňa mohla chodiť naozaj viac obsadená, a to preto, lebo jej 2 spoje za hodinu (krátky voz) ako jediné spolu s 2 spojmi 1tky obsluhovali Max. Teraz je tam každých 15 min 1tka (kĺb) plus 16tka. Tým, že na Sihoť je ponuka ovela väčšia, cestujúci sa rozložia aj do iných spojov a preto aj možno 11tka prepraví na úseku po Kubrú menej ľudí. Rozhodujúci je však úsek Kubrá-Kubrica, či tam nenastal pokles.
Reply on: milan007 #16146:
Vznikol by nočný štvorlístok, nie zlý nápad
Reply on: TomoSK #16147:
Nech som v obraze aj ja, bavíme sa o náraste 7%, ktorý je čo za hodnotu - na spoj či celkovo?
Reply on: milan007 #16146:
Realita je, že linkou 23 cestuje viac ľudí a jej prevádzka stojí vďaka skráteniu značne menší objem vozokilometrov, aj napriek tomu, že je tých spojov viac. Podľa teba to nie je úžasné číslo, čo je v poriadku, za menej financií ňou však prepravujeme viac cestujúcich. A to podotýkam, že nárast sa nemeral za celú trasu, tj. vrátane "náhodných" cestujúcich po meste, ale len za zastávky Východná a Lavičková. To znamená, že navzdory skráteniu cestujúcich oslovuje.
Reply on: TomoSK #16145:
OK, ale 7% nie je zrovna úžasné číslo, čakal som pri tom náraste počtu spojov zjavne vyšší počet prepravených, predsa len spojov je viac než len o 7% viac. 23 má ozaj málo cieľov, aby človek nešiel radšej 1,7,8 či 25. Ani mňa ako obyvateľa Juhu žiaľ vôbec neoslovuje, keďže to mám rovnako hore i dolu. A keď tak skôr ráno, cez víkend v podstate nikde, kde sa občas MHD vyberie môj syn (hokej, tenis, motokáry, Laugaricio či Max, nič nie je v trase).

Čo tak po vzore vianoc a silvestra urobiť vetvu do Kubrej, vtedy jazdili N1-3 a 16, žeby to v noci bolo rovnaké aj teraz?
Reply on: milan007 #16144:
Linka 23 očakávania splnila, po počiatočnom poklese sa prebrala a prepravila o asi 7% viac cestujúcich, než predtým dokopy linky 23 a 28. Krátka trasa teda cestujúcich neodradila, a vďaka nej sa podarilo ušetriť veľký objem vzkm ktoré sa dali inam. To isté platí aj o linke 2 ktorá pozvoľna rastie a polemika o tom, že krátka trasa = neúspech nie je pravdivá. Jednoducho, 90% cieľov ľudí leží mimo Sihote...

Na hodnotenie nočákov by som odporúčal počkať, lebo sme v najslabšej časti roka kedy sa máločo deje a navyše po nociach mrzne.
Reply on: tomas153cv #16142:
Aj ja súhlasím. Niekedy to nie je o tom, niečo meniť len aby bolo. Veď som povedzme otvorene, žiadne dáta na potrebu novej trasy pri žiadnej zmene nemáš, veď odkiaľ aj. Preto sa zmeny robia tak, že mením to, čo nefunguje. To rozhodne nebola linka 11 a v tom s vami všetkými súhlasím. Prioritne bolo treba riešiť 2,3,6,12,13,23,27 a 31. U linky 3/6-16 sa to veľmi dobre podarilo.
Linka 23 za mňa nesplnila očakávania tvorcov, proste krátka trasa robí svoje, ľudia sa ňou nedostanú okrem nemocnice, centra a stanice - ani Kaufland, ani Tesco/Laugo ani Max. Tu navrhovali kolegovia (asi draxter a milan005), aby linka šla až Pod Sokolice. A to by bolo iné.
Linka 2 je presne to isté, už nemá Sihoť a potenciál je slabý. Nevyužijú ju už ani na kraji Dlhých Honov z panelákov, čiže je to linka ktorá vozí len IBVčkárov a tiež len po stanicu. Tu by som videl riešenie predĺžiť miesto tých pár spojov linky 16.
Nočáky sa zlepšili? Ja vídam cez víkend jazdiť stále ten kĺbak na linke 1 ráno, vidno ho ešte niekde inde (1,8) než na 24/25?
Reply on: tomas153cv #16142:
Opakujem sa, ale ja nikde nevidím tú stať o tom, že 11 nebola dostatočne vyťažená, ak to máš, kopíruj mi to sem. Už som asi slepý.

Jasné, ja to tiež beriem ako niečo, čo sa dá vyriešiť jednoducho. Tak tam 4 nenecháme jazdiť a je to. Avšak treba poriešiť, aby konečne linky 4 a 11 obslúžili Sihoť III, ktorú dnes neobsluhujú, lebo od kotolne na Sihoti II stojí linka 11 až Pred Poľom a linka 4 až Na kameni. Linka 4 teda prišla o Sihoť III, Sihoť IV, Novú Kubru (za ňu je náhrada Na kameni). A to nemuselo byť.

11 - zlé čísla rozhodne nemala, tam nepredpokladám ani dnes v koncovom úseku Kubrá - Kubrica nič svetoborné, zjavne je to +/- rovnako. Ale v tejto súvislosti som niekde čítal, že 11 bola pred zmenou lepšie (neviem či v koncovom úseku, či celkovo). A za tým si stojím, že meniť 11 nebolo treba. Za 1 má Kubra náhradu v podobe 16 pre spojenie s Maxom a stanicou, Kubrica len pár účelových spojov po AS. A preto je tam tá nespokojnosť.
Reply on: draxter #16139:
Pozri, to co pisem ja nieje moc popularne. Respektive nie moc, ale vobec. Ja osobne si nemyslim ze cela tato mikrokauza "prejazd cez Derkovu" je nejaky velmi velky problem neriesitelneho rozsahu. Dokonca tu padol nazor, ze je to banalita a s odstupom casu sa na to pozeram rovnako. Pozname problem, riesenie existuje, nevidim jeden dovod preco nespustit diskusiu(samozrejme nie tu ale celospolocensku).
Co ma ale zarazilo je odkaz na clanok, co sem dal Dispecer.
V nom sa pise ze linka cislo 11 nebola vytazena dostatocne, preto pristupili ku presmerovaniu a naslednemu doplneniu spojov inej linky. Moja otazka znie, ze nebolo teda lahsie nechat tu trasu linky povodnu a vynechat 4 spoje za 28 000 eur pre priblizne devat ludi z Kubrej a Kubrice? Existuju exaktne data o tom ze pretrasovanie linky cislo 11 ma rentabilnejsie cisla nez tie ktore su uvadzane vyssie?
Reply on: Vladimír #16140:
Všetko beriem, hovorím za seba. Lebo je fakt, že ak občania niečo nechcú a ide o relevantnú vzorku lokality, tak nech to tam nie je, ak to nie je nevyhnutné.

Za seba by som nechal tých 7 školských spojov a nech ide po I/61. Ale, a linka 4/11 je toho hlavným motívom, treba zabezpečiť obsluhu sídliska Sihoť III, lebo dnes je len jednosmerná (smer centrum). A obsluha sídliska "Pred Poľom" u linky 4 tiež nie je (mimo školských spojov), s týmto treba niečo robiť, tam je veľký potenciál.
Reply on: draxter #16139:
Ten problém je napríklad v tom, že alternatívna trasa namiesto Derkovej je 4x dlhšia. A Mesto platí dopravcovi za odjazdený kilometer.

Samozrejme, dá sa to. Len treba zároveň dodať, či sme OK s tým, že za obsluhu rovnakého územia v rovnakom rozsahu Mesto minie z verejných peňazí o zopár tisíc eur viac, alebo že spojov bude skrátka menej, aby to vyšlo.

Možno to naozaj nie je problém, a občania to pochopia. Ale mali by to vedieť.
Reply on: tomas153cv #16075:
Neviem, aká veľká množina potrebuje linku 4 po Derkovej, ja nie, ale presne toto je vec, ktorá sa má vyriešiť lokálne. Ak ju obyvatelia nechcú, pôjde inokade. Žiadny problém. Veď na linke 1 tiež nevadia tie zachádzky cez celý Juh, tak prečo by na linke 4 mal byť problém s 3-4 minútami? A ako píše kolega nižšie, Opatová má k dispozícii Os vlaky, kopec regionálnych busov, tak linka 4 že nejde expresne, problém nebude. A je to.
Reply on: ZeroDF #16137:
Nehnevaj sa, prečítal som, ale tam nič také nie je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.