Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #13240:
Len pár otázok ma k tomuto linkovému vedeniu napadlo:
Nebude Kubrá dosť poddimenzovaná oproti súčasnému stavu? Ak by sa 1 vymenila s 2/12 bez akéhokoľvek posilnenia, tak po 19 je Kubrá odkázaná len 11. Cez víkend by to taktiež boli len také náhodné výstrely pomedzi 11ku.

Naopak Sihoť by so súčasnými intervalmi liniek mala snáď viac spojov za hodinu ako vetva na Gen.Svobodu.

Má zmysel udržovať linku 13 a 27, ak chceme atraktívnu 3/6? Tie vzkm by sa dali kľudne investovať do viac spojov na 3/6 prípadne aj na 24 (tá 40-minútovka je hrozná a kazí možnosť rovnakých prestupov na iné linky každú hodinu) a CP nastaviť tak, aby na/z 24 vychádzali pohodlné prestupy. Vo výsledku by bolo možné docieliť atraktívne spojenie Zámostia a Lauga počas celého dňa, nie len zopárkrát cez víkend.

28 by mala aký zmysel na Sihoti? Podľa mňa aj dnes je to ďalšie zbytočné málo jazdiace spojenie, do ktorého sa obyvateľ Východnej musí trafiť.

Opäť by stačilo linku 23 (+spoje z 28 na ňu preniesť) napasovať tak, aby mala pohodlný prípoj na 6ku a zvyšne vzkm z 28 (Sihoť -> Stanica)by sa podľa mňa dali použiť napríklad na predĺženie premávky linky.

Sihoť podľa mňa nemá až tak problém s počtom spojov (možno v okrajových časoch dňa má zmysel sa aj o počte baviť), ako skôr zlom rozložení spojov, kedy idú 2-3 autobusy v pár minútových rozostupoch a následne ostane diera aj na 15 min.
Reply on: draxter #13240:
Čo téma rozšírenia nočnej prevádzky na viacero liniek? Pravdepodobne je to vec ďalekej budúcnosti, ale nikdy nebude na škodu nejaká predstava...
Napr. linky N1, N2 a N6 približne v trase dnešných denných liniek, s prestupným uzlom na stanici.
K úvahám o zmenách CP sa zase vrátim:
- chcelo by to pri nasadení kĺbových vozidiel jasne zadefinovať, že v dni, keď bude hokej je potrené, aby na linke 8 jazdili aj pred hokejom a aj na spojoch po ňom (kľudne v tie dni aj do konca turnusu). Ukázalo sa ako výborný ťah znovuzavedenie posiláku na linke 8. Dokonca si myslím, že by sa uživil aj druhý expresný - rovno na Juh.

Zámostie treba už konečne poriešiť, lebo to "provizórium" od otvorenia nového mosta tu je už skoro 10 rokov. Jasne treba vytvoriť nosnú linku pre nové štvrte a západú časť mesta:
- linka 3 s intervalom 30/60/60 a presmerovaná na Juh I
- linka 6 s intervalom 30/60/60 s vytvorenou zastávkou v Zlatovvciach pred kruháčom a bez potreby krúženia okolo Detského Mestečka (možno len školské spoje)
- linka 5: skrátiť po priemyselný park, víkendové spoje prevezme 3

Linkovanie:
1 zmena na Severnom konci: Sihoť miesto Kubrej
2 zmena na Severnom konci: Kubrá miesto Sihote, zvážiť presmerovanie cez Karpatakú, posilniť o vybrané spoje 12
3 zmena na Juh I
4 bez zmeny
5 len Juh - Zlatovská - priem. park (prípadne presmerovať po Bratislavskej)
6 bez zachádzky okolo Detského mestečka
7 bez zmeny
8 bez zmeny
11 bez zmeny
17 bez zmeny
22 predĺženie Pod Sokolice
24 bez zmeny
25 bez zmeny
27 posilnená o spoje linky 13, zachádzka do priem. parku
28 bez zmeny, posilnená o spoje linky 23
32 dušičková linka
50 v poslednej trase pred zrušením
Reply on: Michal Mazánik #13237:
K platbe bankovou kartou; k tej efektivite treba prirátať aj možnosť výpadku terminálu. Tento rok sa mi to stalo dvakrát, obaja vodiči trocha odlišný prístup, keďže zakúpenie lístka je vecou cestujúceho. Takže cestujúci buď bude cestovať načierno (výpadok tržieb) alebo cestujúcemu aj dopravcovi vzniknú náklady na reklamáciu.
Reply on: Michal Mazánik #13237:
LED informačné panely majú zmysel na frekventovaných zastávkach a pokiaľ sa nemýlim boli súčasťou obstarávania. A ak majú byť na každej zastávke tak potom som názoru že tou päť cifernou sumou by som rozšíril platbu kartou. A áno appka je super, ale dodnes si tam nemôžem kúpiť najlacnejši jednorazový lístok. A mne sa fakt nechce stále spomaľovať už aj tak spomalené nastupovanie prednými dverami.
Reply on: theo #13233:
Bavíme sa tu o nákladoch v prinajmenšom päťciferných číslach. Nie som si istý, či argument "ja si ako návštevník mesta nebudem sťahovať appku" je dostatočne silný na to, aby bol dôvodom na vyčlenenie tejto nie malej sumy z verejných financii.

Znovu opakujem, platba kartou pri všetkých dverách by bola na mieste, ale keď uvážime aktuálne možnosti a výhody a nevýhody, tak efektivita takto vynaložených prostriedkov je prinajmenšom na diskusiu. Sú aj iné veci, ktoré by možno pomohli väčšiemu počtu cestujúcich (napríklad LED informačné panely na zastávkach).

A na margo návštevníka mesta - minulý rok som bol na jeseň na 3 dni v Prahe. Stiahol som si za pár sekúnd appku PID Lítačka, kúpil trojdňový lístok a cestou vo vlaku z Prahy domov som si ju zasa za pár sekúnd odinštaloval - nevidím v tom žiadny problém.
Reply on: theo #13233:
Navštevujem desiatky miest v celej Európe, ak majú appku, tak si ju inštalujem, ak nepredpokladám ďalšie návštevy, tak si ju po odchode zasa odinštalujem. Nevidím v tom žiaden problém, pritom používam, odkedy mi umrelo posledné BlackBerry, obyčajný a nie najmodernejší Samsung A12.
Reply on: irizar #13232:
A revízor mu cez hacknutú čítačku vybieli účet (častá téma oponentov platby kartou v Ostrave) 😃.
Reply on: vlado54 #13226:
V priebehu zmluvy samozrejme nemôže mesto direktívne prísť s tým že mení jej podmienky. Pokiaľ Transdev označovače k 2. a 3. dverám nakúpil bez tejto funkcie, tak zmena systému by vyžadovala investíciu do nových a samozrejme Transdev nemá veľmi dôvod to robiť.

Ak by to mesto bolo ochotné zaplatiť, tak si myslím že dopravca by nenamietal.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
Budem sa opakovať, ale keď sme pri tom, čo bolo požadované pri obstarávaní, bola tam aj akceptácia kariet v rámci transdata a z vyjadrení p. Hartmanna je zrejmé, že sa nič také konať nebude (čudujem sa však, že to neúspešní uchádzači nenapadli).

Ale predpokladám, že mesto môže podpísať dodatok a Transdevu preplatiť všetky náklady za rozšírenie možností platby kartou.

Čo sa appky týka, ak som návštevník mesta, nebudem si kvôli párdňovému pobytu v meste inštalovať appku, ak si bankovou kartou viem kúpiť rovnaký sortiment lístkov. A ako obyvateľ mesta som zatiaľ nenašiel dôvod, prečo si ísť vybaviť transdevácku kartu.
Reply on: McDavid #13230:
Ano.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
Treba rozlišovať bankovú kartu ako platobný prostriedok (náhradu za hotovosť) a bankovú kartu ako nosič elektronického lístka (alternatívu dopravnej karty). Zadávateľ VO to asi z neznalosti neurobil, a teraz sú z toho problémy. Presne ako som predpokladal...
A keď príde revízor? Tak mu dám len platobnú kartu?
Reply on: McDavid #13227:
Označovače pri stredných dverách nemajú tlačiareň. Čiže, ak by sa v budúcnosti spojazdnili aj tieto označovače na platbu platobnou kartou, tak by to zrejme fungovalo ako v Nitre, Bratislave, Brne či Londýne. Teda stačilo by kartu priložiť bez nutnosti vydávať potvrdenky.
Reply on: McDavid #13227:
Ono by stačilo, keby sa rovnako ako každý blbý bankomat spýtalo, či chce cestujúci tlačenú potvrdenku. Väčšina ľudí ju nepotrebuje.
Takže keď by sa malo dať platiť platobnou kartou aj pri stredných a zadných dverách,tak sa môže stať že dôjde ten kotúč bločkov (lístkov), neviem ako to napísať správne. Tak musím ísť za vodičom a povedať mu že mi nevytlačilo lístok. A on príde a vymení za nové? To mi nepríde moc urýchlené nastupovanie.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
To znamená že 10 rokov nemôže mesto zasiahnuť do výbavy v autobusoch? V TT doplnili klímu do autobusov po prebehnutej súťaži , ale to zase nie dom si istý.
Reply on: McDavid #13223:
Pri platbe bankovou kartou áno, pri platbe dopravnou kartou nie.
Reply on: vlado54 #13222:
Áno, bolo by to najviac user-friendly riešenie, ktoré ale žiaľ, nie je tak jednoduché. Okrem technologických úprav sú s tým spojené náklady a teda aj rôzne legislatívne obmedzenia - nakoľko pri obstarávaní dopravcu bola požadovaná platba BK len pri prvých dverách. Išlo by o zmenu požiadaviek oproti tomu, čo bolo zadefinované pri VO. Mali sme k tomu niekoľko stretnutí, verím, že sa to raz podarí, ale žiaľ v krátkodobom horizonte skôr nie.

Vzhľadom na vyššie napísané vidím potenciál skôr v mobilnej aplikácii a jej výraznejšej propagácii (už v súčasnosti sú aspoň bannery na LCD informačných paneloch v autobusoch). Appka BUS Trenčín umožňuje nákup väčšiny sortimentu lístkov a platbu kartou na pár kliknutí.
A ako to vlastne je teraz? Keď nastúpim prednými dverami a zaplatím platobnou kartou tak mi vytlačí lístok?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.