Nástupišť je navrhnutých 9, v starom riešení bolo pre prímestskú 5 (6?) a tých pár odchodov diaľkových autobusov za deň stálo aj tak väčšinou random na ploche. Poloha nástupíšť MHD voči podchodu mi príde pre smery Zámostie a Max s dlhšou vzdialenosťou, ale ak si vezmem nástupištia na smery Sihoť a Juh, tak mám pocit, že to bude z podchodu narovnako.
Rozdiel je doslova pár krokov - z východu podchodu na nástupište smer Juh je to dnes 87 metrov, v novej polohe to bude 95 metrov. To je reálne rozdiel asi tak niekoľko málo jednotiek sekúnd chôdze. Navyše, ak človek ide z podchodu od vlaku, nemusí prechádzať k budove a ísť po cikcak prechode, ale má k dispozícii priamy prechod k nástupišťam MHD. De facto sa jedná o takú cestu, akú už dnes využívajú ľudia buď k prímestskej doprave, alebo k nástupišťu SADky pre spoje končiace v meste.
Nie som si istý či autorom návrhu autobusovej stanice je architekt. Je možné, že návrh vytvoril len dopravný inžinier. Skôr začať hladať riešenie v súťaži a nie len na základe najnižšej ceny spracovania. To sa týka hlavne verejných objektov. A nemyslím si ,že to je problém len Slovenska, lacné rýchle riešenia, nazývané sedliacky rozum, sú štandart dnešnej AI doby.
RAD (PAL) nebude stáť na terajších zastávkach, tie už budú slúžiť len ako odstavná plocha. Z 9 nových nástupíšť pred staničnou budovou bude časť pre diaľkovú dopravu a časť pre regionálnu.
Nuž veru, nenadávaj cestujúcej verejnosti. Keď tu spomeniem tony masla v kocúrkove z hláv mysliteľa Rybníčka a jeho dvíhačov rúk / zastupiči občanov/ som ukameňovaný cestujúci / asi jediný zastupič cestujúcich v kocúrkove/. Budeme situáciu s premenou vítacej brány do mesta na Považí sledovať.
Riešenie novej stanice je sklamanie. Páska sa bude ale strihať. Čo tam po tom, že cestujúci budú riskovať vlastné životy (hoc ani ja to nechápem, ale je to bežný jav), len pre to, že nejaký architekt povedal, že to bude tu.
Slovensko musí prestať rešpektovať predstavy architektov a riadiť sa konečne správaním cestujúcich. Toľko k téme.
V tomto kontexte je prekvapivé, že sa zastávky MHD dávajú preč od čakárne železníc. Doteraz nástup a výstup bol bez krizenia ciest busom MHD. Po novom tých pár diaľkových spojov bude pri stanici, až potom MHD a na záver stále PAL. Ja toto riešenie celkovo nepovažujem za dobré.
Absolútne súhlasím, ich správanie vykazuje samovražedné sklony. To že sa snažia zastaviť idúce autobusy radšej bez slov. Aktuálne majú 2 zastávky a oni aj tak nedokážu pochopiť ktorý bus ide a nejde na juh. Nastúpia do random prvého červeného a potom hykaju ked odbočím k maxu alebo do centra.... Mám dojem, ze cestujúcej verejnosti výrazne klesá IQ... A na otázku či pozerali do čoho nastúpili, odpovedajú rozhodne že nie....
Nevadilo by to, ak by tam bol dostatočný priestor. Ale keď vidíš, že všetci na PAL pôjdu cez čakacie priestory MHD, tak to ma vyrušuje. Ale obrázky ukazujú, že miesta moc nieto. Preto by priamu ťah bol z tohto pohľadu lepší. Ale ak dobre vidím, pre MHD sú zastávky 3. Či sa zle pozerám?
Ľudia sa dnes na stanici chovajú ako teľatá, skáču pod autobusy, neobzerajú sa, proste idú. Tie prechody od seba budú kúsok, takže ja osobne to nevnímam ako prekážku, hoc to môže na prvý pohľad pôsobiť nezmyselne.
Keď opäť budete robiť tie zmeny v MHD , tá Sihoť si veru zaslúži počas So a Ne aspoň jeden priamy spoj za hodinu za mosty / samozrejme, že hovorím o 6-ke/ . Teda stále dúfam, že ešte ten dnes cestný /61/ , kde už od 01.4. budú po ňom pobehovať tí, čo chodili po železnej opache.
Ja som zhodou okolností išiel tento týždeň 2x L3 o 9:00 z Juhu a raz o 8:00 a vyťaženosť sa mi zdala vzhľadom na celú MHD stredná a vzhľadom na konkrétnosť že tých spojov je doobedu dosť až dobrá.
Vystupoval som vždy pri OH a aj ďalej išlo celkom fajn.
Bolačkou L24 si stále myslím, je že cestou z Lauga ide vždy ako poškrabok po L8.
Výhodu v x vidím v preklade s L23 doobedu čo vytvára dobré spojenie nemocnica - AS pre ,,dedinárov,,.
Dlhodobo sledujem nespoľahlivú nadváznosť 25>7/3.
Mal som možnosť v utorok navštíviť výbornú reštauráciu Bosco v Zlatovciach - Vinohradoch. Pri tej príležitosti som si pozrel vyťaženosť linky 3 a oba spoje ktoré som medzi 12:15 a 13:00 videl, mali 5 resp. 6 ľudí. Cestou som ešte videl linku 24 z Belej k LOT - tento pohľad na MHD som zažil premiérovo, na zastávke LOT čakalo cca 9ľudí. A zato som chcel vedieť, čo pozorujete, ako to vyzerá s vyťažením linky 3, prišla mi fakt slabá. Alebo to zodpovedá priemeru v TN?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka