Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Čo sa L1 týka, aby sa obmedzili zmätočné nástupy:
Autobusová stanica - MB - GS (nový označník v mieste konečnej?) - Saratovská

v opačnom smere je to v podstate jedno:
Saratovská - MB - GS - MB - Autobusová stanica
prípadne
Saratovská - GS - MB - Autobusová stanica

Každopádne, čím viac nad tým rozmýšľam, stále dôjdem k záveru, že niektorí ľudia i tak nastúpia zle, prípadne budú čakať v opačnom smere. Určite by som však nechal MB pri Kyjevskej pre oba smery, kvôli lepšej dostupnosti Južanky.
Reply on: tomas153cv #13731:
Nepôjde skôr o kúpu lístka kartou u vodiča, než kúpa v hotovosti u vodiča? Najmä ak M.M. spomenul autobusovú stanicu, kde sa mi zdá, že väčšinou ide najmä o platobné karty...

V tom prípade by sa to o pár týždňov malo vyriešiť spustením predaja platobnou kartou pri každých dverách.
Reply on: milan005 #13732:
Toto by zaujímalo aj mňa. Ja by som bol za jednu tarifu a aj platnosť PCL. Tým, že vlastne v čase N1 idú ešte aj tri denne linky (8,11,22) by to bolo logické.
Reply on: tomas153cv #13731:
Nesprávna interpretácia faktov – napriek tomu nevyvrátiteľne správny záver.
Obmedzenie platieb v hotovosti odradí pár ľudí – zjednodušenie platieb kartou ocení väčšina.
Stojí to za to? – Mne áno.
Reply on: Michal Mazánik #13730:
Otázka z iného súdku. Bude sa na nočných linkách jazdiť za denné ceny, resp. budú platiť napr. aj predplatné časové lístky?
Reply on: Michal Mazánik #13718:
Efektivnejsie sposoby existuju iba vtedy ked beru v potaz skutocnost a reflektuju poziadavky v zavislosti na dopyte. Vysvetlim.
Statistika z roku 2023 ukazuje ze az 40% ludi na Slovensku plati v hotovosti(vseobecne), to je proste fakt. Robia to z nejakeho dovodu(sukromie, strach, nemoznost mat platobnu kartu, atd). Ja ako sofer sa s tym denno denne stretavam. Dokonca niektori ludia ktory maju narok na zlavneny listok(skor taka zaujmavost ako statisticky relevantne cislo, pretoze ich je minorita) si pytaju obycajne cestovne.
Mesto(My, Vy, Oni, to je uplne jedno kto) si zrazu zmysli ze chce prevychovat ludi. Zavedieme teda vyssiu sumu cestovneho, aby boli nuteny si kupit listok cez platobnu kartu popripade dopravnu. Nuz ale tu narazame na to ze ludia maju velmi ale velmi neradi ked im niekto nepriamo rozkazuje co maju robit. Cestovne by sa muselo dvihnut minimalne na trojnasobok(moj hruby odhad) aby si to ten clovek rozmyslel. A napokon aj to, pri danej sume uz nepojde autobusom ale vyuzije taxiky v podobnej hodnote. Suma sumarum, vyzenu sa ludia z busu co je v podstate kontraproduktivne s dnesnou logikou a pretlacanym konceptom.
Ze to v inych mestach fungovalo/funguje?
Trencin nieje Bratislava, Zilina, Brno alebo hocico davnejsie tu spominane. Niesme az tak studentske mesto, niesme az tak turisticke mesto(kde si koniec koncov turisti ten listok zaplatia akokolvek a ano, aj platobnou kartou), sme viac mestom obycajnych ludi s obycajnymi problemami.
Aby som sa konecne vykoktal, dvihnutie ceny cestovneho(pripadne jeho uplna transformacia na ine druhy listkov ako jednorazovy) urcite prinesie pozitivnu zmenu v podobe zdrzania na zastavkach. Urcite prinesie zrychlenie liniek a urcite prinesie oddych a znizenie naporu na vodica. Ale urcite neprinesie priliv cestujucich v percentualnom pomere s tymi co platili v hotovosti. Ako som uz mnoho krat spomenul, kazda zmena nesie so sebou nesie nasledky. V tomto pripade si myslim ze vysledok bude taky, ze sice "zefektivnime" dopravu ale zaroven stratime cast cestujucich. Sice na ukor stavajucich, ale aspon budu rychlejsie doma.
Osobne by ma zaujimala(ak existuje, co si nemyslim) statistika kolko ludi si kupi listok v hotovosti a aku dlhu trasu sa vezie v zavislosti na spicke/sedle. Tam by to bolo najmarkantnejsie vidiet(za toto schytam nespocet cervenych palcov, vid text dalej). Viem ze sa neda vyhoviet kazdemu, a MHD znamena "...hromadna..." , niet vsak sofera z praxe, ktory by moje slova nepotvrdil.
Reply on: kvorka #13728:
Aktuálne pripravujeme drobnú úpravu koncepcie nočných liniek, ktorá by tento problém mala vyriešiť.
Reply on: LUK #13726:
Áno, presne takto by to mohlo byť
Reply on: Michal Mazánik #13718:
alebo 10 min prestoj v noci na stanici
Reply on: milan005 #13715:
Linka 3?
Reply on: milan005 #13722:
systémovo by to tak asi malo byť... ale prípadné zastavenie na MB cestou zo Saratovskej ešte pred otočením na GS neurobí toľko chaosu ako zastavenie na MB smerom na Saratovskú
Reply on: milan005 #13721:
áno, toto je asi na tých pár metrov nežiadúce, medzi tým ešte stopka na pravouhlej križovatke
Reply on: milan007 #13719:
tiež si myslím, že takto by to šlo. Proste akože samostatná linka 1s, ale na zastávky sa dá spoločný CP 1+1s
Reply on: milan005 #13721:
Okrem dvoch prípadov ráno a dvoch prípadov večer takáto možnosť neexistuje ani dnes, cestujúci musia prestúpiť až na Legionárskej. Uvidíme, ako si sadnú Noviny a Biskupice, zatiaľ táto otázka môže zostať otvorená do ďalšej etapy posilnenia.

Smer OZ Belá majú cestujúci k dispozícii zastávky Električná nemocnica a Biskupice námestie. Nozdrkovce majú hŕstku obyvateľov a mimo školských spojov prakticky nulové frekvencie cestujúcich.
Reply on: LUK #13720:
Vladimír je za to aby sa pri ceste zo Saratovskej stálo po zastavení na Cintorín Juh až na Gen. Svobodu.
Ak jedným z dôvodov predĺženia vybraných spojov L1 je priblížiť ľuďom Juhu I občiansku vybavenosť, tak šliapať do kopca z MB 2.x k Južanke si odporuje s dôvodom zavedenia zastávky J Halašu
Extrém je pri ceste z mesta na L11 Dlhé Hony, Inovecká, stred, Inovecká.
Inde je vo vzdialenosti týchto troch protichodná zastávka jedinej zastávky.
Opačný prípad...
Myslel niekto že na L2 bude problém s prestupom smer OZ Belá, Juh? Táto linka sa na hlavnú os nápojí práve tam, kde už sú protichodné zastávky ďaleko od seba. Môže to znížiť jej atraktivitu.
Reply on: Marek6283 #13717:
Nedávaš pozor...tu nikto nechce, aby sa na M. Bela stálo až po otočení. Samozrejme, že stáť sa bude najskôr na M. Bela a potom G. Svobodu. Len je polemika, či stáť ešte raz na M. Bela cestou na Saratovskú.
Reply on: milan005 #13713:
Dopravca si kľudne môže vytvoriť linku 10, ktorá bude obsahovať spoje práve 1s, a takto ich značiť. Interne. Externe to bude CP linky 1, ale de facto spoločný 1+10. A displej je vybavený.
Reply on: milan005 #13712:
Skúsme sa prosím na cestovný čas pozerať nie od momentu nastúpenia do vozidla po vystúpenie, ale od dverí k dverám. Auto má tú výhodu, že nás od tých dverí k dverám odvezie, pri verejnej doprave musíme počítať nielen so samotným časom prepravy vo vozidle, ale tiež s presunom na zastávku. A pokiaľ chceme autám konkurovať, tie autobusy jednoducho musíme dostať bližšie k ľuďom - a musia tam tým pádom aj zastavovať (to platí pre mestskú aj prímestskú).

Inovecká a Soblahovská sú za mňa osobne miesta, ktoré by si revolúciu zastávok nezaslúžili. Vysvetlím svoj pohľad. Ak sa nemýlim, v jednom z prvotných návrhov v roku 2016 sa počítalo so zrušením zastávky Inovecká smer Juh. Komu by ale toto opatrenie pomohlo? Ľudia z husto osídlených ulíc s IBV v okolí Družstevnej či Slnečného námestia by zbytočne museli domov šľapať od OBI alebo z Inoveckej, stred. Ľudia z Juhu by ušetrili pár sekúnd, ktoré by následne v špičke aj tak hneď stratili v kolóne na ulici Ku štvrtiam.

Áno, MHD treba zrýchliť, lenže existujú aj efektívnejšie spôsoby - obmedzenie predaja CL u vodiča, plošné zastávky na znamenie atď. Napríklad 2-3 minútový pobyt linky 1 kvôli predaju lístkov na stanici a následné meškanie je za mňa väčší problém než pár sekundové zastavenie na Inoveckej na výstup cestujúcich.

Čo sa týka komunikácie zmien, heslá o 5 minútových, resp. 10 minútových intervaloch na sídliskách neboli zvolené náhodne. Juh a Sihoť získajú dokonalú 5-minútovku v špičke, bez medzier, ktoré sa v súčasnosti vyskytujú. Desaťminútovka bude rozšírená z dopoludňajšieho sedla aj na podvečerné a víkendové hodiny (s výnimkou okrajových časov).
Reply on: Vladimír #13704:
Vladko, ked ma dali robit v Lete 2007 za"odmenu" ked som sa dostal na rok a pol stary-novy Irisek nocnu linku c 50 tak ta mala vtedy vychodziu aj konecnu zastavku na stanici a hed isla hore Juhom tak na M.Bella nestal ,stala az na gen.Svobodu po otoceni a potom na M. Bella. Kanadana s Bundasom - vodicov predo mnou vtedy 2x ubili cestujuci ked im nezastavili na M. Bella hore JUhom,kde vsetko vzdy vystupi!!! Preto som dal rec so sefom a dohodli sme sa ze tam vzdy zastavim, detsky folklorny subor Haved vystupi a dalej bol klud, preto ta poprosim ked to tu citam a ak dobre rozumiem...aj pojde 1 hore Juhom aby stala aj tam...inak jedine s policajtom na predom sedadle alebo pridite 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.