Reply on: pešiak #12973:
Verejná doprava zadarmo je podľa môjho názoru populistický nezmysel, ktorý zaťažuje verejný rozpočet a neprináša žiadny efekt. Ak by ho prinášal, už dávno by po tomto riešení siahlo oveľa viac samospráv ako tých pár experimentálnych prevádzok. Najčastejšie ide o malé prevádzky, kde je výnos z tržieb taký malý, že ho samospráva dokáže oželieť. Malý je však obyčajne aj dopravný výkon, ktorý sa obmedzuje na sociálne služby typu jedenkrát denne odviezť deti do školy a seniorov do Kauflandu... Vo väčších mestách, kde už verejná doprava má za cieľ vytvárať konkurenciu individuálnej doprave, je situácia zložitejšia. Viď príklad Žiliny, kde sa postupne zaviedla bezplatná MHD pre väčšinu cestujúcich, cestujúci však výraznejšie nepribudli, všetky plánované posilnenia výkonov boli odvolané (peniaze sa minuli na bezplatné cestovanie) a finálne zavedenie bezplatnej prepravy aj pre občanov v produktívnom veku napokon odmietlo samotné MsZ z dôvodu ekonomickej neudržateľnosti.Verejná doprava v meste typu Trenčín je primárne na to, aby čím menej ľudí jazdilo autami. Preto treba MHD vylepšovať tak, aby ľudia z áut do autobusov presadnúť chceli. Používatelia áut dnes na jazdenie autami minú výrazne viac ako by minuli na lístky na autobus. Je teda evidentné, že od používania MHD ich neodrádza cena. Preto nechápem, prečo by ich mala presvedčiť práve bezplatná preprava.
Ak chceme v MHD viac ľudí, potrebujeme pravidelne a často premávajúce linky, na ktoré sa dá spoľahnúť. Len toto do MHD pritiahne nových ľudí. A ak je niekto v takej sociálnej situácii, že si nemôže dovoliť pár centov na autobus denne, nech to rieši odbor sociálnych služieb adresne.
kvorka
a) TN súčasný systém vyhovuje, ale treba ho upraviť. Isto priame linky zostanú (Sihoť - Juh, Sihoť - Záblatie, Juh - Zlatovce/priem. park, Juh - Kubrica...). Ale prestup je fajn, nakoľko sa nedá dosiahnuť napr. 15 min interval do Zámostia. A preto treba na takýchto smeroch popracovať pri zmene CP a úpravách liniek, ktoré nastanú keď sa konečne otvorí otoč v Zámostí. Nikto asi nebude rušiť nosné linky 1,8,11,24,28. Ale isto treba riešiť veci, čo uvádzame tu už dlho.
b) PCL je v TN k tomu, aby pravidelný cestujúci bol vo výhode. Preto zrušenie jednotlivej cesty a nahradenie jemne drahším prestupným je za mňa ok.
c) chýba mi celodenný lístok. Zase 1,50 EUR za jedno jazdu u vodiča pre náhodného (ako môj brat) mi príde veľa, ak by bol celodennný napr. za 2,50 tak je to super.
d) obnoviť linku 50 s normálnym CP a splatnosťou PCL!!!!
e) treba prerobiť vzoráky kĺbakov. Končia skoro a treba ich už teraz aj cez víkend na 24. Rovnako v špičke nech jazdia viac.