Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #12972:
Tak nabudúce možno budeš prvý 😅
Reply on: 810zssk #12971:
Pekný podvečer, tieto trenice vôbec nie sú o tom, či sa zvýši cestovné o pár centov a teda podľa teba sa určite tým zachová rozvoj MHD. Je potrebné a to tu spomenuli aj viacerí, že sa jedná o klamlivú redukciu všetkého doterajšieho vývoja MHD v Trenčíne. Veď hádam o tomto aj bola celá súťaž a vyhodnotenie nového dopravcu, budovanie trás, budovanie označníkov, ciest a predovšetkým doterajšie a podľa mňa správne vybudovanie myslenia občanov - načo mám používať to, čo nepotrebujem. To, že sa tie náklady zvyšujú predsa nikto nepopiera , ale odtiaľ potiaľ. Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo. 😛 A tento rok sa začne opäť tlačiť na mesto Trenčín a MO, aby sa konečne začala doprava riešiť cez nezabudnutý pozostatok studenej vojny teda muničný sklad v Kubrej. Nemôžem si pomôcť, ale to naozaj môže existovať iba tu na Slovensku. 💀
Reply on: FifoSk #12969:
Akurát som to chcel napísať....sila!
Reply on: Petrox #12967:
Ak chceš zachovávať súčasné ceny, tak zabudni na akýkoľvek ďalší rozvoj, ale skôr očakávaj redukcie rozsahu dopravy. To je jednoducho realita, nemôžeš mať rovnaké ceny pri výrazne vyšších nákladoch.

Úprimne, cestujúci ktorého rozruší nárast ceny jednorazového lístka o 10 - 20 centov nás aj tak nespasí. Dôležití sú najmä pravidelní cestujúci s nejakou formou PCL.
Reply on: MinoSUN-55 #12968:
Jediný dôvod na prestupný lístok je politicky priechodné zdražovanie cestovného. Niekto musí zaplatiť tie vyššie ceny plynu (pohonných hmôt) a mesto to nebude.

Tiež nie som fanúšikom prestupného systému v takto malom meste s biednou frekvenciou väčšiny spojov a teda potrebou zapracovania garantovaných prestupových čakaní.

Rovnako rád by som videl ideovú predstavu prestupového systému, keďže v centrálnej časti mesta nie sú zastávky vhodné na prestup na opačný smer (Hasičská je na tri minúty, ak idem spoza mostov na Juh, plus nejaká vata na čakanie; pre zdravého nešportujúceho šesťdesiatnika kľudne aj 5 minút). A prestupy na zastávkach v rovnakom smere - pre predstavu, zrušme L7 a majme prestup na Dolnom Šianci z L1 na L5 - trocha sa prejdem a som na Saratovskej a pohodlne bez čakania na Mateja Bela a bez čakania na Dolnom Šianci idem za mosty.
Hej, neviem či ste si to všimli ale na zastávke Sihoť IV na novom označníku je namiesto linky 12 linka 1
Prestupovanie je síce pekné, ale na čo mi bude prestupný lístok, keď idem napr. zo Zlatovskej do Kubrej v čase špičky a chcem prestúpiť na autobusovej stanici zo 6 na 1/11 a slávny prípoj mal pred 2 minútami odchod podľa grafikonu. Ďalší síce pôjde cca do 15 minút, ale to nie je to, čo cestujúcich láka cestovať MHD. To isté sa často stáva z Laugaricia, prestup smer Kubrica a naopak.

Chcem sa opýtať, funguje tá aplikácia BUS Trenčín, kde sa hodnotí jazda šoférov? Ja ju používam, len neviem, či si to niekto z kompetentných aj číta a posiela ďalej šoférom.
Opakovane jazdím s niektorými šoférmi a musím povedať, že oni stále asi nepochopili zastavovanie pri nových obrubníkoch. Keď som videl matku s kočárom na Inoveckej, kde sa do zastávky prichádza krásne rovno, pán harmonikár z #452 zastavil 40 cm od obrubníka a ešte ich skoro aj privrel (a to takto zastavuje takmer na každej zastávke), tak potom neviem, k čomu sú nám nízkopodlažné autobusy. Zvyšní traja šoféri a šoférka to vedia, dokonca jazdia plynule a nie ako spomínaný vodič).
Musím povedať, že som zaskočený mierou sebaistoty u niektorých obhajcov zdražovania, obzvlášť v dobe, kedy MHD čelí kríze záujmu a neustále pribúdajú nové alternatívy mestskej prepravy. Len dúfam, že dopravca, poťažmo mesto operujú s reálnejším pohľadom na súčasnú pozíciu autobusovej dopravy v hierarchii cestujúcej verejnosti. Jasné, že nič iné ako zdražovanie sa nemohlo čakať - úroveň cestovania, infoservis, všetko išlo hore a ekonomické pomery tiež nie sú, čo bývali. Lenže vec má aj druhú misku váh a na nej nám tróni cenová dostupnosť, výhodnosť, atraktivita, nazvime si to ako chceme. Všetky tie moderné vozidlá, viacfarebné transparenty, učesaní šoféri a online vychytávky neznamenajú nič, keď si to pasažier prepočíta a v konečnom dôsledku presadá do auta, frčí na Bolte atď.. A argumentovať náhlou potrebou prestupných lístkov… to pardon! To skutočne ponechajme do arzenálu zamestnancov MsÚ, na front webových Otázok & odpovedí… “zdražovať musíme teraz…aby sme raz mohli aplikovať… či to bude fungovať, uvidíme potom”. Mňa za 40 rokov cestovania našou MHD nepresvedčilo nič a nikto, že tu má prestupný systém šancu na úspech - trasovanie, intervaly, dostupný počet vozidiel, reálny obraz o potrebách cestujúcich. A k tomu všetkému pridajme filozofickú otázku No.1 - je pri veľkosti mesta prestupný systém vôbec potrebný? Ja teda nepoznám nikoho, kto by mal potrebu dostať sa MHDčkou “odvšadiaľ všade”, táto formulka sa tu roky používa, keď treba operovať údajnou rozkoštovanosťou cestujúcej verejnosti. Suma sumárum, bolo by teraz ideálne sústrediť sa na to, čo je zmysluplné - nepanikáriť ľudí zdražovaním, ale zracionalizovať aktuálny grafikon ako prvý krok - 100 dní po nástupe nového dopravcu, ktorý sa už určite zorientoval a zároveň k novému CP železníc. Potom sa bavme o úpravách cien, keď bude na stole niečo, čo má perspektívu aj v praxi.
Reply on: 810zssk #12965:
Presne tak, neviem prečo takto títo ľudia tak zmýšľajú? Prepáčte, ale socializmus v dopravných službách dávno skončil. Služby sa budú prispôsobovať potrebám cestujúcich. Bodka, po anglicky The end , lebo slovenskú kultúru cestovania tu napádajú všakovakí peňazo pytači. 😋
Reply on: Jacob #12961:
Súčasne sa dožaduješ zachovania cien cien aj skvalitnenia obsluhy. Oboje mať nemôžeš, obzvlásť v dobe keď všetky vstupy idú raketovo hore.

"Lebo predsalen kto teraz ide bez prestupu aspoň ušetrí" - A prečo by mal? Ak dvaja ľudia idú ráno po meste do práce, ale jeden má priamy spoj a druhý nie, prečo by ten s horšou obsluhou mal platiť viac? Neprestupná tarifa je nespravodlivá a ak potrebujeme do systému vybrať väčšie tržby, odstraňovanie takýchto nespravodlivostí je imho dobrá cesta ako začať.
Reply on: Vladimír #12962:
Ahoj Vladimír, prepáč, ale vôbec nevidím logiku v tom / Tvoj názor/ prečo mám ísť do Košíc cez Aš. / poznámka, Aš je mesto v Česku/.
😃
Nuž, odoslal som práve moju otázku na mesto Trenčín. Pýtam sa tam, prečo toto zrušenie jednorázového lístka v MHD nie je konzultované s občanmi mesta a tými, ktorí túto službu využívajú. Nemôžem a ani nesúhlasím, aby mi niekto diktoval, čo si mám myslieť. Teda okrem bežných ,,ľudských prirodzených ,, vecí. Myslím tým to, že ak nechcem využiť viaceré linky MHD / prestupný a drahší lístok / prečo ma k tomuto kroku núti? Je tiež na pováženie , doterajšie investície v doprave , ďalej budovanie trás, grafikonu v MHD . A okrem ďalších mnohých argumentov prečo v žiadnom prípade n e r u š i ť jednorázový cestovný lístok v MHD Trenčín je to , že sa tu opäť objavuje povolebná aktivita nenápadných zdražovaní, v tomto prípade zvyšovanie cestovného pod hlavičkou hlúpych cestujúcich. Všetko hore nohami, pravda páni poslanci.
Reply on: Jacob #12961:
1. Plne podporujem zrušenie neprestupného jednorazového lístka. Je to nesystémový lístok, ktorý podporuje návyky dožadovať sa priameho spojenia odvšadiaľ všade. Nevidím žiadnu logiku v tom, aby ten, čo neprestupuje, mal platiť a menej, a naopak, ten, čo prestupuje, mal priplácať. Úplne stačí jeden lístok - prestupný, s ktorým docestujem kamkoľvek potrebujem.

2. Absolútne neriešim cenu u vodiča. Až 78% lístkov sa kupuje bezhotovostne, a pre týchto cestujúcich stojí celý lístok 0,40 - 0,50 €. Nehovoriac o 15-eurovom mesačníku (0,50 € na deň). Zdražovanie je politicky vždy ošemetné, ale každý príčetný vidí, že súčasné ceny už dávno nekopírujú ekonomiku. Verím, že ceny nebudú musieť ísť natoľko hore, aby odradili cestujúcich. A lístok u vodiča? Ten má byť pre občasných a náhodných cestujúcich. Pre mňa za mňa aj 1,50...

3. Mesto Trenčín nemá dopravcu vo svojom vlastníctve. Dopravcu teda obstaráva v zmysle príslušného Európskeho nariadenia na dohodnuté zmluvné obdobie. Vstup do zmluvných podmienok je za istých okolností možný, ale v zásade obe strany veria, že to nebude nevyhnutné. Vozidlový park na toto obdobie (2022 - 2031) bol objednaný a dodaný. Ak nedôjde k nepredvídaným okolnostiam, nové autobusy do Trenčína prídu najbližšie v roku 2031.
Reply on: theo #12959:
Čiže "nenápadne" naznačili, že idú zdražieť. Toto je čo za argument? "Musím si pred vstupom do autobusu rozmyslieť kam idem..." - to fakt? Keby som bol v ZA dajme tomu kde premýšľam či mi stačí lístok do pár zastávok, alebo nie tak nepoviem, ale v TN? Pochybujem.

Ako fakt ak toto prejde a bude len ten drahší tak to je pekné znevýhodňovanie. Lebo predsalen kto teraz ide bez prestupu aspoň ušetrí. Plus pri tom prestupnom dajme tomu 60 min. tak ten ja tam ani moc nevidím osobne význam okrem prestupu.

Úprimne fakt by sa človek hneval keby povedali rovno, že dražujú a nie takto špekulovať, že zrušiť jednorázový lístok a ponechať len drahšie a tým znevýhodniť niekoho kto ten lístok nepotrebuje a pritom vie, že nebude prestupovať a ten lístok mu bude nanič.
A ešte aj 0,10€ viac pri cez kartu a AŽ 0,20€ u vodiča je po pár jazdách je sila...

Ale keď inak sa nedá tak snáď sa tá MHD zlepší, lebo ak zoberiem z tarifného hľadiska MHD tak kedysi 0,60€ celý lístok, potom 0,80€ a teraz chcú pýtať 1,00€, čo je už pomaly o 100% viacej a pritom MHD je za mňa stále pre mňa nezaujímavá na využívanie a dosť slabá. Fajn, tento rok nový dopravca, nové autobusy, ALE treba už pomaličky prejsť na to hlavné... zlepšiť oblužnosť atď, zároveň nebolo by zlé do budúcna nakupovať aj nové autobusy, všade to tak robia, len v TN akosi pri starej SAD-ke sa tak nedialo, slabé alebo žiadne rozširovanie vozového parku čím sa tým pádom nedali posilniť linky/vytvoriť nové spoje nič proste. Fajn, je pravda, že problém bol hlavne mesto Trenčín, no som teraz zvedavý či v budúcnosti sa toto zmení príchodom nového dopravcu.
Reply on: theo #12959:
Chráň nás panbu ak to bude zase nejaká dičovina....pôjdeme do Hviezdy ich znovu rozniest v zuboch
Zápisnica komisie životného prostredia, dopravy... z 13. septembra:

Hartmann hovoril o možnosti zrušenia jednorazového lístka a ponechanie len prestupného - v terajšej tarife 60 minútový za 0,50€ bezhotovostne alebo za 1,00€ v hotovosti u vodiča.
Mesto má dve ponuky na vypracovanie nového grafikonu (zrejme externými firmami) a je záujem preorganizovať grafikon. V decembri má dôjsť k zmenám v súvislosti s koncoročnými úpravami grafikonov v rámci celej SR.

Podrobnejšie v zápisnici:
https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1058-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2022-09-13
Reply on: ajjo #12955:
Ako už bolo odpovedané, platbu bankovou kartou len pri predných dverách si vybralo Mesto. Dôvodom bola finančná úspora (terminály pre bankové platby niečo stoja). Podstatné je, že v prípade záujmu sa dá platba bankovými kartami rozšíriť aj na ostatné čítačky - sú na to predpripravené. Nie je tak zahataná cesta pre prípadnú zmenu rozhodnutia v budúcnosti.

Pokiaľ ide o zobrazovanie odchodov na vnútorných displejoch, táto funkcia sa pripravuje. V Nitre to funguje len od 14.10. a ešte stále je to vo vývoji. Keď sa vyladia niektoré veci, zapne sa rovnaká funkcia aj v Trenčíne.
Dajú sa niekde nájsť autobusy z ktorých si mesto vyberalo? Myslím že tam boli 3 ponuky a vyhral tento SOR.
Reply on: ajjo #12955:
https://trencin.transdev.sk/transdev-prichadza-do-trencinanajcastejsie-otazky-a-odpovede/ - "Nákup cestovného lístka prostredníctvom bankovej karty výhradne pri predných dverách bolo v zadávacích podmienkach objednávateľa – Mesta Trenčín. Ako dopravca sme do budúcnosti samozrejme pripravení aj na alternatívu nákupu pri každých dverách vo vozidlách MHD."

Len mi nedáva zmysel, že prečo mesto akurát dalo podmienku výhradne pri predných dverách. A keď už tak ak by išlo o to aby vodič prípadne pomohol cestujúcim, ale ani to sa nedeje. Známa chcela zaplatiť bankomatovou kartou, ale nevedela ako na to, tak sa pýtala vodiča a ten, že na to nemá čas.
Snáď teda "tí lepší" vodiči si všimnú, že to pri predných dverách zdržuje odchod autobusu a navrhnú vedeniu Transdevu, ktorý následne o to požiada mesto aby to mohli aplikovať do všetkých čítačiek 🙂
Reply on: theo #12954:
Prečo sa dá platiť bankovou kartou iba pri vodičovi? Nechápem, prečo s tým v Nitre nie je problém ale tu áno. Takisto aj so zobrazovaním odchodov na vnútorných displejoch.

Mimochodom, musím pochváliť nové označníky. Stále mi tam však chýba cieľová zastávka pri čísle linke (ako v NR a BA), či označenie nástupišťa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.