Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MinoSUN-55 #12968:
Myslím si, že aj u nás platí: "Pri nástupe s kočíkom sa dáva znamenie. Pri výstupe s kočíkom sa zvoní dvakrát."
Ale aby to nevyznelo že nesúhlasím, naopak. Tiež poukazujem na to, že máloktorý vodič používa kneeling. Ja som na Braneckého, kde nie je obrubník žiadny, videl vystupovať starčeka s palicou – stál vo dverách a rozmýšľal či skočiť... 30 cm schod je veľa aj pre zdravého, keď zabudne, že na zastávke nie je zvýšené nástupište.
A napíšte Tradsdevu aj e-mailom. To už budeme [dvaja], a takú masu ľudí predsa nemôžu ignorovať.
Reply on: S499.1023 #12985:
Súhlasím. Ja som si účet zriadil už ako 15-ročný (skôr sa v tej dobe nedalo), aby som mohol platiť veci na internete. A to bolo 14 rokov dozadu. Dnes sú už myslím detské účty dostupné od cca 6 rokov. Vzhľadom na to ako stúpa podiel platieb kartou sa mi tiež javí ako vhodné mať tú kartu čo najskôr. Plus rodič má lepší prehľad o spendingu dieťaťa.

Ale tak každý má iné preferencie. Ako píšem, aj tá zľava na niektoré MHD môže byť motiváciou ísť do toho.
Reply on: pešiak #12963:
A prečo by si mal byť zvýhodnený práve ty len za to, že práve v tvojej relácii je náhodou priame spojenie?
Reply on: 810zssk #12984:
Navyše nevidím dôvod, prečo by neplnoletý nemal mať kartu. Práve naopak, je to vynikajúci úvod do finančnej gramotnosti. Neviem ako na Slovensku ale v ČR je väčšina detských a študentských účtov aj zvýhodnená.
Reply on: kvorka #12983:
Potom ale predpokladám že má nárok na nejakú zľavu a neplatil by tých 1,50€.

(A aj toto je možno dôvod prečo tú kartu poriešiť :))
Reply on: 810zssk #12981:
Nie, nie je plnoletý tak nie je na to dôvod.
Reply on: Vladimír #12980:
áno? wauu, tak to som rád. Potom myslím, že celá debata o neprestupnom lístku je úplne ale že úplne irelevantná.
Reply on: kvorka #12979:
Tvoj brat nemá platobnú kartu?
Reply on: kvorka #12979:
Ad c)
Asi si to prehliadol, ale celodenný lístok tu je a stojí 2 eurá (z karty 1 euro).
Vidím že sa tu špirála roztáča nesprávnym smerom:
a) TN súčasný systém vyhovuje, ale treba ho upraviť. Isto priame linky zostanú (Sihoť - Juh, Sihoť - Záblatie, Juh - Zlatovce/priem. park, Juh - Kubrica...). Ale prestup je fajn, nakoľko sa nedá dosiahnuť napr. 15 min interval do Zámostia. A preto treba na takýchto smeroch popracovať pri zmene CP a úpravách liniek, ktoré nastanú keď sa konečne otvorí otoč v Zámostí. Nikto asi nebude rušiť nosné linky 1,8,11,24,28. Ale isto treba riešiť veci, čo uvádzame tu už dlho.

b) PCL je v TN k tomu, aby pravidelný cestujúci bol vo výhode. Preto zrušenie jednotlivej cesty a nahradenie jemne drahším prestupným je za mňa ok.

c) chýba mi celodenný lístok. Zase 1,50 EUR za jedno jazdu u vodiča pre náhodného (ako môj brat) mi príde veľa, ak by bol celodennný napr. za 2,50 tak je to super.

d) obnoviť linku 50 s normálnym CP a splatnosťou PCL!!!!

e) treba prerobiť vzoráky kĺbakov. Končia skoro a treba ich už teraz aj cez víkend na 24. Rovnako v špičke nech jazdia viac.
Reply on: pešiak #12977:
Kto má rozum a chce šetriť a nie sa nechať vyžmýkať, tak by si v prípade denného dochádzania do práce MHD mal zaobstarať 90-dňový PCL za 40€. Keby len 60 dní chodí z toho do roboty a inde by MHD nechodil, tak ho to výjde 0,33€ na cestu, čo je menej ako dnešný jednorázový lístok. A to nehovoriac o tom, že okrem ciest do práce môže PCL využiť hocikedy inokedy na iné cesty po meste.
Reply on: theo #12975:
Prejavom všetkých snažení je aj tá doprava. Teda napríklad bezplatná MHD je v Komárne, Dunajská Streda, testovanie v neďalekom Púchove, Poprad a tak. Je tu však otázka prečo nesťažovať ekonomicky čudnými nápadmi cestujúcich - znižovanie výhodnosti cestovania a ako som už naznačil zdražovania cestovného, nič iné v tom nie je potrebné hľadať. Sám tvrdíš, že nárast vo verejnej doprave stagnuje. Veď Trenčín je malým mestom, i keď politicky nafúknutý, ako keby sa tu zrážali všetky druhy dopravy. Takže čo na koniec, národ slovenský nie je až taký hlúpy, ako si mnohí myslia. Žmýkať a žmýkať , rušiť a žmýkať občana - cestujúceho. Však, ale máme i nohy a predovšetkým rozum.
Reply on: pešiak #12973:
"Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo."
Úprimne, nechcete v Trenčíne mať MHD takú, akú ju majú vo Vranove nad Topľou, kde sú iba 1-2 kmeňové vozidlá MHD (zvyšok sú prejazdy autobusov z regionálnych liniek) a MHD jazdí tak často, že pre väčšinu obyvateľov nemá veľký zmysel. 😉
Reply on: pešiak #12973:
Ako napríklad bezplatná MHD vo Vranove nad Topľou? Tam pracujú s 88 tisíc kilometrami ročne, Trenčín s asi dvadsaťnásobkom pri niečo viac než dvojnásobnom počte obyvateľov.

Čo sa civilizovaného sveta týka, podstatné nie sú ani tak ceny, ako skôr pomer cestujúcich, prípadne ich pokles a nárast. V Trenčíne narástol počet cestujúcich z 5,2 mil v roku 2017 na 5,35 mil v roku 2022. To je celkom fajn výsledok, keďže počet cestujúcich vo verejnej doprave skôr stagnuje, prípadne rovno klesá. Možno s výnimkou koľajovej dopravy.
Reply on: draxter #12972:
Tak nabudúce možno budeš prvý 😅
Reply on: 810zssk #12971:
Pekný podvečer, tieto trenice vôbec nie sú o tom, či sa zvýši cestovné o pár centov a teda podľa teba sa určite tým zachová rozvoj MHD. Je potrebné a to tu spomenuli aj viacerí, že sa jedná o klamlivú redukciu všetkého doterajšieho vývoja MHD v Trenčíne. Veď hádam o tomto aj bola celá súťaž a vyhodnotenie nového dopravcu, budovanie trás, budovanie označníkov, ciest a predovšetkým doterajšie a podľa mňa správne vybudovanie myslenia občanov - načo mám používať to, čo nepotrebujem. To, že sa tie náklady zvyšujú predsa nikto nepopiera , ale odtiaľ potiaľ. Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo. 😛 A tento rok sa začne opäť tlačiť na mesto Trenčín a MO, aby sa konečne začala doprava riešiť cez nezabudnutý pozostatok studenej vojny teda muničný sklad v Kubrej. Nemôžem si pomôcť, ale to naozaj môže existovať iba tu na Slovensku. 💀
Reply on: FifoSk #12969:
Akurát som to chcel napísať....sila!
Reply on: Petrox #12967:
Ak chceš zachovávať súčasné ceny, tak zabudni na akýkoľvek ďalší rozvoj, ale skôr očakávaj redukcie rozsahu dopravy. To je jednoducho realita, nemôžeš mať rovnaké ceny pri výrazne vyšších nákladoch.

Úprimne, cestujúci ktorého rozruší nárast ceny jednorazového lístka o 10 - 20 centov nás aj tak nespasí. Dôležití sú najmä pravidelní cestujúci s nejakou formou PCL.
Reply on: MinoSUN-55 #12968:
Jediný dôvod na prestupný lístok je politicky priechodné zdražovanie cestovného. Niekto musí zaplatiť tie vyššie ceny plynu (pohonných hmôt) a mesto to nebude.

Tiež nie som fanúšikom prestupného systému v takto malom meste s biednou frekvenciou väčšiny spojov a teda potrebou zapracovania garantovaných prestupových čakaní.

Rovnako rád by som videl ideovú predstavu prestupového systému, keďže v centrálnej časti mesta nie sú zastávky vhodné na prestup na opačný smer (Hasičská je na tri minúty, ak idem spoza mostov na Juh, plus nejaká vata na čakanie; pre zdravého nešportujúceho šesťdesiatnika kľudne aj 5 minút). A prestupy na zastávkach v rovnakom smere - pre predstavu, zrušme L7 a majme prestup na Dolnom Šianci z L1 na L5 - trocha sa prejdem a som na Saratovskej a pohodlne bez čakania na Mateja Bela a bez čakania na Dolnom Šianci idem za mosty.
Hej, neviem či ste si to všimli ale na zastávke Sihoť IV na novom označníku je namiesto linky 12 linka 1

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.