Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #12984:
Navyše nevidím dôvod, prečo by neplnoletý nemal mať kartu. Práve naopak, je to vynikajúci úvod do finančnej gramotnosti. Neviem ako na Slovensku ale v ČR je väčšina detských a študentských účtov aj zvýhodnená.
Reply on: kvorka #12983:
Potom ale predpokladám že má nárok na nejakú zľavu a neplatil by tých 1,50€.

(A aj toto je možno dôvod prečo tú kartu poriešiť :))
Reply on: 810zssk #12981:
Nie, nie je plnoletý tak nie je na to dôvod.
Reply on: Vladimír #12980:
áno? wauu, tak to som rád. Potom myslím, že celá debata o neprestupnom lístku je úplne ale že úplne irelevantná.
Reply on: kvorka #12979:
Tvoj brat nemá platobnú kartu?
Reply on: kvorka #12979:
Ad c)
Asi si to prehliadol, ale celodenný lístok tu je a stojí 2 eurá (z karty 1 euro).
Vidím že sa tu špirála roztáča nesprávnym smerom:
a) TN súčasný systém vyhovuje, ale treba ho upraviť. Isto priame linky zostanú (Sihoť - Juh, Sihoť - Záblatie, Juh - Zlatovce/priem. park, Juh - Kubrica...). Ale prestup je fajn, nakoľko sa nedá dosiahnuť napr. 15 min interval do Zámostia. A preto treba na takýchto smeroch popracovať pri zmene CP a úpravách liniek, ktoré nastanú keď sa konečne otvorí otoč v Zámostí. Nikto asi nebude rušiť nosné linky 1,8,11,24,28. Ale isto treba riešiť veci, čo uvádzame tu už dlho.

b) PCL je v TN k tomu, aby pravidelný cestujúci bol vo výhode. Preto zrušenie jednotlivej cesty a nahradenie jemne drahším prestupným je za mňa ok.

c) chýba mi celodenný lístok. Zase 1,50 EUR za jedno jazdu u vodiča pre náhodného (ako môj brat) mi príde veľa, ak by bol celodennný napr. za 2,50 tak je to super.

d) obnoviť linku 50 s normálnym CP a splatnosťou PCL!!!!

e) treba prerobiť vzoráky kĺbakov. Končia skoro a treba ich už teraz aj cez víkend na 24. Rovnako v špičke nech jazdia viac.
Reply on: pešiak #12977:
Kto má rozum a chce šetriť a nie sa nechať vyžmýkať, tak by si v prípade denného dochádzania do práce MHD mal zaobstarať 90-dňový PCL za 40€. Keby len 60 dní chodí z toho do roboty a inde by MHD nechodil, tak ho to výjde 0,33€ na cestu, čo je menej ako dnešný jednorázový lístok. A to nehovoriac o tom, že okrem ciest do práce môže PCL využiť hocikedy inokedy na iné cesty po meste.
Reply on: theo #12975:
Prejavom všetkých snažení je aj tá doprava. Teda napríklad bezplatná MHD je v Komárne, Dunajská Streda, testovanie v neďalekom Púchove, Poprad a tak. Je tu však otázka prečo nesťažovať ekonomicky čudnými nápadmi cestujúcich - znižovanie výhodnosti cestovania a ako som už naznačil zdražovania cestovného, nič iné v tom nie je potrebné hľadať. Sám tvrdíš, že nárast vo verejnej doprave stagnuje. Veď Trenčín je malým mestom, i keď politicky nafúknutý, ako keby sa tu zrážali všetky druhy dopravy. Takže čo na koniec, národ slovenský nie je až taký hlúpy, ako si mnohí myslia. Žmýkať a žmýkať , rušiť a žmýkať občana - cestujúceho. Však, ale máme i nohy a predovšetkým rozum.
Reply on: pešiak #12973:
"Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo."
Úprimne, nechcete v Trenčíne mať MHD takú, akú ju majú vo Vranove nad Topľou, kde sú iba 1-2 kmeňové vozidlá MHD (zvyšok sú prejazdy autobusov z regionálnych liniek) a MHD jazdí tak často, že pre väčšinu obyvateľov nemá veľký zmysel. 😉
Reply on: pešiak #12973:
Ako napríklad bezplatná MHD vo Vranove nad Topľou? Tam pracujú s 88 tisíc kilometrami ročne, Trenčín s asi dvadsaťnásobkom pri niečo viac než dvojnásobnom počte obyvateľov.

Čo sa civilizovaného sveta týka, podstatné nie sú ani tak ceny, ako skôr pomer cestujúcich, prípadne ich pokles a nárast. V Trenčíne narástol počet cestujúcich z 5,2 mil v roku 2017 na 5,35 mil v roku 2022. To je celkom fajn výsledok, keďže počet cestujúcich vo verejnej doprave skôr stagnuje, prípadne rovno klesá. Možno s výnimkou koľajovej dopravy.
Reply on: draxter #12972:
Tak nabudúce možno budeš prvý 😅
Reply on: 810zssk #12971:
Pekný podvečer, tieto trenice vôbec nie sú o tom, či sa zvýši cestovné o pár centov a teda podľa teba sa určite tým zachová rozvoj MHD. Je potrebné a to tu spomenuli aj viacerí, že sa jedná o klamlivú redukciu všetkého doterajšieho vývoja MHD v Trenčíne. Veď hádam o tomto aj bola celá súťaž a vyhodnotenie nového dopravcu, budovanie trás, budovanie označníkov, ciest a predovšetkým doterajšie a podľa mňa správne vybudovanie myslenia občanov - načo mám používať to, čo nepotrebujem. To, že sa tie náklady zvyšujú predsa nikto nepopiera , ale odtiaľ potiaľ. Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo. 😛 A tento rok sa začne opäť tlačiť na mesto Trenčín a MO, aby sa konečne začala doprava riešiť cez nezabudnutý pozostatok studenej vojny teda muničný sklad v Kubrej. Nemôžem si pomôcť, ale to naozaj môže existovať iba tu na Slovensku. 💀
Reply on: FifoSk #12969:
Akurát som to chcel napísať....sila!
Reply on: Petrox #12967:
Ak chceš zachovávať súčasné ceny, tak zabudni na akýkoľvek ďalší rozvoj, ale skôr očakávaj redukcie rozsahu dopravy. To je jednoducho realita, nemôžeš mať rovnaké ceny pri výrazne vyšších nákladoch.

Úprimne, cestujúci ktorého rozruší nárast ceny jednorazového lístka o 10 - 20 centov nás aj tak nespasí. Dôležití sú najmä pravidelní cestujúci s nejakou formou PCL.
Reply on: MinoSUN-55 #12968:
Jediný dôvod na prestupný lístok je politicky priechodné zdražovanie cestovného. Niekto musí zaplatiť tie vyššie ceny plynu (pohonných hmôt) a mesto to nebude.

Tiež nie som fanúšikom prestupného systému v takto malom meste s biednou frekvenciou väčšiny spojov a teda potrebou zapracovania garantovaných prestupových čakaní.

Rovnako rád by som videl ideovú predstavu prestupového systému, keďže v centrálnej časti mesta nie sú zastávky vhodné na prestup na opačný smer (Hasičská je na tri minúty, ak idem spoza mostov na Juh, plus nejaká vata na čakanie; pre zdravého nešportujúceho šesťdesiatnika kľudne aj 5 minút). A prestupy na zastávkach v rovnakom smere - pre predstavu, zrušme L7 a majme prestup na Dolnom Šianci z L1 na L5 - trocha sa prejdem a som na Saratovskej a pohodlne bez čakania na Mateja Bela a bez čakania na Dolnom Šianci idem za mosty.
Hej, neviem či ste si to všimli ale na zastávke Sihoť IV na novom označníku je namiesto linky 12 linka 1
Prestupovanie je síce pekné, ale na čo mi bude prestupný lístok, keď idem napr. zo Zlatovskej do Kubrej v čase špičky a chcem prestúpiť na autobusovej stanici zo 6 na 1/11 a slávny prípoj mal pred 2 minútami odchod podľa grafikonu. Ďalší síce pôjde cca do 15 minút, ale to nie je to, čo cestujúcich láka cestovať MHD. To isté sa často stáva z Laugaricia, prestup smer Kubrica a naopak.

Chcem sa opýtať, funguje tá aplikácia BUS Trenčín, kde sa hodnotí jazda šoférov? Ja ju používam, len neviem, či si to niekto z kompetentných aj číta a posiela ďalej šoférom.
Opakovane jazdím s niektorými šoférmi a musím povedať, že oni stále asi nepochopili zastavovanie pri nových obrubníkoch. Keď som videl matku s kočárom na Inoveckej, kde sa do zastávky prichádza krásne rovno, pán harmonikár z #452 zastavil 40 cm od obrubníka a ešte ich skoro aj privrel (a to takto zastavuje takmer na každej zastávke), tak potom neviem, k čomu sú nám nízkopodlažné autobusy. Zvyšní traja šoféri a šoférka to vedia, dokonca jazdia plynule a nie ako spomínaný vodič).
Musím povedať, že som zaskočený mierou sebaistoty u niektorých obhajcov zdražovania, obzvlášť v dobe, kedy MHD čelí kríze záujmu a neustále pribúdajú nové alternatívy mestskej prepravy. Len dúfam, že dopravca, poťažmo mesto operujú s reálnejším pohľadom na súčasnú pozíciu autobusovej dopravy v hierarchii cestujúcej verejnosti. Jasné, že nič iné ako zdražovanie sa nemohlo čakať - úroveň cestovania, infoservis, všetko išlo hore a ekonomické pomery tiež nie sú, čo bývali. Lenže vec má aj druhú misku váh a na nej nám tróni cenová dostupnosť, výhodnosť, atraktivita, nazvime si to ako chceme. Všetky tie moderné vozidlá, viacfarebné transparenty, učesaní šoféri a online vychytávky neznamenajú nič, keď si to pasažier prepočíta a v konečnom dôsledku presadá do auta, frčí na Bolte atď.. A argumentovať náhlou potrebou prestupných lístkov… to pardon! To skutočne ponechajme do arzenálu zamestnancov MsÚ, na front webových Otázok & odpovedí… “zdražovať musíme teraz…aby sme raz mohli aplikovať… či to bude fungovať, uvidíme potom”. Mňa za 40 rokov cestovania našou MHD nepresvedčilo nič a nikto, že tu má prestupný systém šancu na úspech - trasovanie, intervaly, dostupný počet vozidiel, reálny obraz o potrebách cestujúcich. A k tomu všetkému pridajme filozofickú otázku No.1 - je pri veľkosti mesta prestupný systém vôbec potrebný? Ja teda nepoznám nikoho, kto by mal potrebu dostať sa MHDčkou “odvšadiaľ všade”, táto formulka sa tu roky používa, keď treba operovať údajnou rozkoštovanosťou cestujúcej verejnosti. Suma sumárum, bolo by teraz ideálne sústrediť sa na to, čo je zmysluplné - nepanikáriť ľudí zdražovaním, ale zracionalizovať aktuálny grafikon ako prvý krok - 100 dní po nástupe nového dopravcu, ktorý sa už určite zorientoval a zároveň k novému CP železníc. Potom sa bavme o úpravách cien, keď bude na stole niečo, čo má perspektívu aj v praxi.
Reply on: 810zssk #12965:
Presne tak, neviem prečo takto títo ľudia tak zmýšľajú? Prepáčte, ale socializmus v dopravných službách dávno skončil. Služby sa budú prispôsobovať potrebám cestujúcich. Bodka, po anglicky The end , lebo slovenskú kultúru cestovania tu napádajú všakovakí peňazo pytači. 😋

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.