VozidláAutobusy › Karosa Citybus 18M

Karosa Citybus 18M v stave po dodaní
Karosa Citybus 18M v šate SAD
Karosa Citybus 18M v šate eurobus CITY

Úvod

V roku 2003 zakúpila spoločnosť SAD Spišská Nová Ves pre potreby MHD kĺbový autobus Karosa Citybus 18M ako náhradu za vyraďované Ikarusy 280. Na Slovensku to bolo ešte pomerne neznáme vozidlo a tak sa stala Spišská Nová Ves spolu s Prešovom prvými mestami s vozidlami tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa Citybus 18M 411 2003 2004 2020 1
Spolu 2003   1

Technické parametre

Dĺžka 17 800 mm
Šírka 2 500 mm
Výška 3 185 mm
Výška podlahy 320 mm (1. - 2. dvere)
330 mm (3. - 4. dvere)
Rázvor 5 355 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 40 + 1
Počet miest na státie 116
Celkový počet miest 156 + 1
Pohotovostná hmotnosť 17 800 kg
Motor Iveco Cursor F2BEO682C (EURO 3)
Výkon motora 213 kW / 2050 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka VOITH D 854.3, automatická, 4-stupňová
Pneumatiky 22.5 x 7.50

Fotografie

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Na nárazníky a spodné časti bočníc použili plastový materiál. Nad predné okno umiestnili veľký zasklený priestor pre transparent. Motor umiestnili nastojato v zadnej časti. Strop zvnútra obložili plastom a hliníkovým plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štyri priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER s textilným poťahom v mestskom usporiadaní, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pri druhých dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík, pre uľahčenie ich nástupu umiestnili pri týchto dverách výklopnú plošinu. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien a dvomi výklopnými stropnými vetrákmi. Autobus dodali v červeno-bielom nátere s nápismi SAD Spišská Nová Ves. Informovanosť cestujúcich zabezpečuje vonkajší informačný systém od firmy EMtest.

Úpravy

Do vozidla bol inštalovaný tarifný systém EMtest - pokladňa so snímačom čipových kariet a infraport na prenos údajov. Vozidlo bolo v roku 2009 prelepené do schémy dopravcu Eurobus - City.

Prevádzka

Vozidlo od svojho zaradenia premávalo výhradne na linke 4 do Smižian.

Katalóg vozidiel

KE-057FT

Legenda a štatistika

KE-057FTvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
411 KE-807DBdo 2005KE-057FTod 2005

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.

Počet dveří je snad 4, ne?