Pokiaľ sa pamätám, tak ráno boli 4 poradia. 3 kĺbové a 1 sólo.
Popoludní 2 kĺbové robili linku 30 a následne 4, 8, 38. Sólo robilo špičku linky 7, ktorá končila spojom o 16:10 z Budovateľskej po Trojicu.
Z hľadiska konštrukcie grafikonu zaujímavosťou tejto linky bolo, že pri prvej vlne obmedzovania sa dovtedajší interval 10 minút nezmenil na pravidelný 15-minútový, ale dva spoje za hodinu sa ušetrili zrušením časových polôh v druhej polovici hodiny. Cestovný poriadok zo Sídliska III vyzeral plusmínus nejako takto:
5: 05 15 25 35
6: 05 15 25 35
7: 05 15 25 35
Na prvý pohľad nezmysel, ale svoju logiku to malo. V tej dobe flexi pracovný čas prakticky neexistoval, linka obsluhovala priemyselnú oblasť, kde takmer všetci chodili do práce hlavne na celú, prípadne na pol. So spojmi, ktoré na Budovateľskú prichádzali tesne po celej, dochádzalo do práce minimum ľudí. Vzhľadom na 60-minútový obeh vozidiel to sedelo presne na dve poradia linky, ktoré sa mohli škrtnúť.
Tak, že ten, kto robil ten označník, sa pomýlil a nahádzal tam aj linky, ktoré tam nepatria. Totiž aj v budove DP pracujú len ľudia, aj oni sa môžu pomýliť. Podstatné ale je, že to je zakryté a tým pádom takmer úplne neviditeľné.
L17 bola z trolejbusovej na autobusovú zmenená od 22.11.1992, teda v deň, keď začali trolejbusy jazdiť na Sekčov. Od rovnakého dňa prestala vykonávať zachádzky k Trojici, čím sa skrátil jej jazdný čas medzí Sídliskom III a Širpom.
Obratisko Trojica sa odvtedy využívalo len manipulačne - do roku 1996* pri výjazdoch a zaťahovaní trolejbusov medzi Sídliskom III a vozovňou, potom už len pri výlukách Hlavnej. V roku 1997 bola trolejová stopa obratiska Trojica daná do súčasného stavu, odpojila sa od súčasnej trate na Hlavnej a súčasne sa zniesla trať nad pešou zónou. Pri výlukách na Hlavnej otáčajúce trolejbusy pri Trojici museli prehadzovať zberače na oboch koncoch slučky manuálne, čo robieval na to vyčlenený pracovník (aby to nemuseli robiť vodiči a zdržovať tak premávku). Posledná výluka s točenim trolejbusov pri Trojici, ak sa dobre pamätám, bola v roku 2002.
* - vtedy bola obojsmerné vybudovaná stopa Sabinovská - Duklianska a kompletne zrekonštruovaná celá trolejová križovatka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pe Ha