Karosa C 734 #PN-536AZ
Karosa C 734 #PN-530AZ
Karosa C 734 #PN-821BA
Karosa C 734 #PN-670AZ

Úvod

Národný podnik Karosa Vysoké mýto začal v roku 1981 sériovú výrobu medzimestského autobusu Karosa C 734, pričom sa tento typ stal základom radu Karosa 700.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 734.00, Karosa C 734.03 TT 82-04, TT 90-84, TT 92-64 – TT 92-65, TT 92-77, TT 93-19, TT 96-55, TT 96-65, TT 98-24, TT 98-30 – TT 98-31, TTA 04-49, TTA 04-92 – TTA 04-93 december 1981 – 1986 1982 – 1986 (?) 14
2. Karosa C 734.20, Karosa C 734, Karosa C 734.40 TTA 05-36, PN-061AD, PN-521AZ, PN-761BG, TTA 09-06 – TTA 09-07, TTA 12-41, TTA 12-71, TTA 13-10, TTA 13-46 – TTA 13-47, TTA 17-29 – TTA 17-30, TTA 18-13, TTA 22-05 1986 – 1989 1987 – 1989 2004 – 2011 15
3. Karosa C 734.40 TTA 24-49, TTA 25-23, TTA 25-51, TTA 22-13, TTA 22-12 1989 – 1990 1989 – 1990 2009 – 2011 5
4. Karosa C 734.1340 TTA 32-10 – TTA 32-12, TTA 45-72, TTA 47-42, TTA 51-17, TTA 51-70, TTA 54-50, TTA 55-78, TTA 56-26, TTA 61-00 – TTA 61-01, TTA 47-58 1990 – 1996 1991 – 1996 2011 – 2016 13
Spolu 1981 – 1996   47

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 27
Celkový počet miest 72 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9600 kg
Celková hmotnosť 15440 kg
Motor LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený nepreplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (734.00)
LIAZ ML 636 N Euro 0, naftový, vodou chladený preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (734.20, 734.40)
Výkon motora 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
155,4 kW / 2000 rpm (ML 636 N)
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Nápravy predná LIAZ
zadná RÁBA 118.37 (734.00)
zadná RÁBA 007.20 (734.20)
zadná RÁBA 009 (734.40)
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Samonosná karoséria bola postavená na oceľovom ráme a zvonka oplechovaná. Strop a bočnice interiéru boli pokryté umakartom, podlaha gumou. Sedadlá mali textilný poťah a boli umiestnené v usporiadaní 2 + 2. V bočnici sa nachádzali dvoje úzke dvojkrídlové dvere s elektropneumatickým ovládaním. Vodiča od priestoru pre cestujúcich oddeľovala presklená priečka. Vykurovanie interiéru zabezpečil naftový agregát a teplovzdušné radiátory, vetranie poskytli stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlá sú priebežne nahradzované vozidlami Irisbus Crossway a SOR C 10.5.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
TTA 09-06 PN-524AZod 2004 
TTA 09-07 PN-526AZ  
TTA 12-41do 2004PN-527AZod 2004 
TTA 12-71 PN-528AZ  
TTA 13-10do 2004PN-529AZod 2004 
TTA 13-46do 2004PN-530AZod 2004 
TTA 13-47 PN-531AZ  
TTA 17-29do 2004PN-532AZod 2004 
TTA 17-30 PN-533AZ  
TTA 18-13 PN-534AZ  
TTA 22-05do 2004PN-536AZod 2004 
TTA 24-49 PN-538AZ  
TTA 25-23do 2004PN-539AZod 2004 
TTA 25-51 PN-540AZ  
1.2.3.
TTA 22-13 PN-541AZ  
TTA 22-12 PN-821BA  
TTA 32-10 PN-661AZ  
TTA 32-11 PN-662AZ  
TTA 32-12 PN-663AZ  
TTA 45-72 PN-664AZ  
TTA 47-42 PN-665AZ  
TTA 51-17 PN-668AZ  
TTA 51-70 PN-669AZ  
TTA 54-50 PN-670AZ  
TTA 55-78 PN-672AZ  
TTA 56-26 PN-673AZ  
TTA 61-00do 2004PN-674AZ2004 - 2009TT-021CFod 2009
TTA 61-01 PN-675AZdo 2009TT-028CFod 2009
TTA 47-58do 2004PN-667AZ2004 - 2005PN-759BIod 2005

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
dobre dakujem, lebo ja ze co uz ich idu vyradit. Takze ze ich treba trochu poopravovat aby sa dalo prejst cez TK. ?
Značky nemajú, lebo nemajú platné TK, čiže sú niektoré dočasne odhlásené, ...
Dobry den, chcem sa spytat na tieto všetky piešťanské karosy či 734 alebo 834 že sú už bez SPZ že či už pôjdu na vyradenie alebo ako ďakujem za info čo bude ďalej s nimi.