SOR BN 12 (1. séria)
SOR BN 12 (2.-4. séria)
SOR BN 12 #TT-047DO, #TT-927DR

Úvod

Nízkopodlažné 12-metrové autobusy SOR BN 12 českého výrobcu SOR Libchavy sa vyrábali od roku 2003. V roku 2006 zakúpil dopravca SAD Trnava pre MHD Piešťany jeden kus vozidla tohto typu. Išlo sa o prvý nízkopodlažný autobus v Piešťanoch. V rokoch 2008 a 2009 bolo zakúpených ďalších šesť, tentoraz dvojdverových vozidiel. Dve z vozidiel boli prispôsobené na prepravu väčšieho počtu cestujúcich na invalidných vozíkoch.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 12 TT-088CR jún 2006 2006 2022 1
2. SOR BN 12 TT-511DN jeseň 2008 2008 1
3. SOR BN 12 TT-045DO, TT-047DO jeseň 2008 2008 2
4. SOR BN 12 TT-925DR, TT-926DR, TT-927DR január 2009 2009 3
Spolu 2006 – 2009   7

Technické parametre

Dĺžka 11770 mm
Šírka 2525 mm
Výška 3000 mm
Výška podlahy 360/800 mm
Rázvor 6 80 mm
Počet dverí 3 (1. séria)
2 (2. - 4. séria)
Počet miest na sedenie 31 + 1 (1. séria)
42 + 1 (2. - 4. séria bez presklených bočníc)
30 + 1 (3. - 4. séria s presklenými bočnicami)
Počet miest na státie 75 (1. séria)
64 (2. - 4. séria bez presklených bočníc)
76 (3. - 4. séria s presklenými bočnicami)
Celkový počet miest 106 + 1
Pohotovostná hmotnosť 8800 kg
Celková hmotnosť 16500 kg
Motor IVECO Tector, prevedenie EURO 3 (1. séria)
Iveco Tector, EURO 4, naftový, kvapalinou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (2.-4. séria)
Výkon motora 194 kW / 2500 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Riadenie RBL C 500 V, hydraulické monoblokové
Nápravy predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA 11-26, tuhá, hnacia
Pneumatiky 7.50 x 19.5

Fotografie

Opis

Nízkopodlažný autobus SOR BN 12 je dvojnápravový trojdverový autobus dĺžky 11 770 mm, určený pre hromadnú prepravu osôb na kratšie vzdialenosti v mestskej prevádzke. Tomu odpovedá rozmiestnenie sedadiel s priestorom pre detský kočík a invalidný vozík pre prepravu telesne postihnutých osôb. Autobus je vybavený zariadením pre bezbariérový nástup a výstup.

Karoséria je panelová, polosamonosná, skelet zostavili z oceľových uzatvorených profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi, spodné časti zhotovili z nehrdzavejúcej ocele. Interiér s umakartom pokrytými bočnými stenami a stropom, protišmykovou podlahou, širokými dverami a farebnou textíliou potiahnutými sedadlami (v pevnom i sklopnom vyhotovení) spĺňa normy moderného dopravného prostriedku. Vetranie zabezpečujú horné časti bočných okien a stropné vetráky. Interiér vykurujú teplovodné radiátory.

Autobusy TT-047DO a TT-927DR mali interiér upravený na prepravu až štyroch invalidných vozíkov, pričom v priestore pre invalidné vozíky boli bočnice vozidla presklené.

Prevádzka

SOR BN 12 #TT-088CR je prvý nízkopodlažný autobus v Piešťanoch, je vybavený plošinou pre nakladanie a vykladanie telesne postihnutých cestujúcich. V premávke nahradil vozidlo Karosa B 732 #PN-402AZ.
SOR BN 12 #TT-511DN sa zaradil do premávky v septembri 2008, v októbri 2008 sa do premávky zaradili ďalšie dve vozidlá, zvláštnosťou týchto vozidiel je vybavenie iba dvojicou dverí a vyhotovenie interiéru v prímestskom prevedení, čím toto vozidlo zodpovedá skôr typu SOR CN 12.
Kúpou troch vozidiel (#TT-925DR až #TT-927DR) vo februári 2009 sa zavŕšila obnova vozového parku v Piešťanoch.

Katalóg vozidiel

TT-088CR

TT-511DN

TT-045DO TT-047DO

TT-925DR TT-926DR TT-927DR

Legenda a štatistika

TT-511DNnevyradené vozidlo: 6 (85,7 %)
TT-088CRvyradené vozidlo: 1 (14,3 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.