Mesto Piešťany hľadá poskytovateľa služieb MHD na ďalších 10 rokov

Od roku 2024 prejde piešťanská MHD výraznejšími zmenami.

Mestskú hromadnú dopravu v meste Piešťany v súčasnosti zabezpečuje dopravca Arriva Trnava, ktorému na konci tohto roka vyprší dvojročný kontrakt s mestom. Mesto preto začalo obstarávať poskytovateľa služieb MHD na ďalšie obdobie od roku 2024. Nový kontrakt mesto plánuje uzavrieť na 10 rokov s možnosťou predĺženia o jeden ďalší rok. Odhadovaná cena zákazky je takmer 12,7 mil. €, pričom objem odjazdených tarifných kilometrov sa predpokladá vo výške 732-tisíc kilometrov ročne (+/-5%).

Uchádzači môžu svoje ponuky mestu predkladať do 17. mája 1. 8. júna 2023, pričom hlásiť sa môžu dopravcovia, ktorí za posledné tri roky vykonávali mestskú alebo prímestskú autobusovú dopravu v rozsahu aspoň 700-tisíc km ročne najviac u dvoch objednávateľov súčasne. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia výsledná cena za 1 odjazdený kilometer pre rok 2024. Pri vyhodnocovaní ponúk sa použije elektronická aukcia a v prípade rovnosti ponukových cien bude rozhodovať nižší počet režijných kilometrov pre rok 2024.

Vozidlový park

Mesto požaduje od nového dopravcu, aby do 12 mesiacov od účinnosti zmluvy zabezpečil úplne nový vozidlový park (r. v. najskôr 2022) pozostávajúci z 11 mestských plne klimatizovaných autobusov, z ktorých najmenej 4 budú s pohonom elektrickým a zvyšné majú byť s naftovým pohonom a automatickou prevodovkou. Všetky autobusy budú kategórie midi (dĺžky 8,9 - 10,8 m), aspoň dvojdverové a čiastočne nízkopodlažné (low-entry) a s kapacitou aspoň 50 cestujúcich, z toho 20 miest na sedenie. Každé vozidlo musí umožňovať prepravu dvoch invalidných vozíkov. Nová bude aj farebná kombinácia autobusov, mesto požaduje modro-svetlozelený náter s logom mesta Pieštany. Na vozidlách bude povolené umiestňovanie reklám, reklamy však musia byť apolitické.

Nová farebná schéma autobusov (Mesto Piešťany)

Vozidlá budú vybavené kompletným elektronickým informačným systémom, optickým aj akustickým, a tarifným systémom umožňujúcim aj platbu bankovou kartou. Prípadné vybavenie vozidiel dnes moderným wi-fi pripojením k internetu či USB nabíjačkami nové Technicko-prevádzkové štandardy nepožadujú.

Okrem základných vozidiel by mal dopravca disponovať záložnými vozidlami, ktoré môžu byť najviac 14 rokov staré, nemusia byť klimatizované a môžu mať dĺžku až do 12 metrov.

Počas úvodného 12-mesačného prechodného obdobia môže dopravca používať na linkách neklimatizované, čiastočne nízkopodlažné autobusy s vekom základných vozidiel najviac 12 rokov.

Linkové vedenie a tarifa

Linkové vedenie MHD bude vychádzať z Optimalizácie mestskej autobusovej dopravy v meste Piešťany, ktorá bola dokončená v roku 2021. Okrem nových trás a označení liniek príde aj k úpravám názvov zastávok, ktoré budú aktualizované i zjednodušené.

Zastávky pre nové linky MHD pripraví mesto vo vlastnej réžii, ich označníky v požadovanom vzhľade už zabezpečí dopravca. Do 12 mesiacov od účinnosti zmluvy bude dopravca povinný osadiť aj 7 elektronických informačných tabúľ v prestupných uzloch Autobusová stanica, OD Kocka, Aupark a Obvodný úrad.

Ceny cestovných lístkov by predbežne mali zostať na doterajšej cenovej úrovni.

Po predpokladanom zapojení mesta Piešťany do Integrovaného dopravného systému Bratislavského/Trnavského kraja by mal byť dopravca pripravený na zavedenie tejto zmeny.

Nové linkové vedenie od r. 2024 (Mesto Piešťany)

Informačná kampaň

Súčasťou kontraktu bude aj spolupráca dopravcu s mestom na informačnej a vzdelávacej kampani pred spustením novej MHD s cieľom informovať obyvateľov o zmenách a prínosoch rozšírenej mestskej autobusovej dopravy. Kampaň by mala trvať od septembra do decembra 2023, pričom okrem kampane v médiách sú požadované aj stretnutia s občanmi mesta.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TomJ #9:
Ak by sa nekonala, tak by asi mesto nepredlzovalo termin na predkladanie ponuk o dva tyzdne z dovodu, aby si mohli uchadzaci prepisat nove CP do podoby vhodnej na strojove spracovanie 😁
A bude sa konať tá optimalizácia linkového vedenia? Lebo v Piešťanskom denníku sa písalo, že sú ohľadne toho všetci ticho a zrejme sa bude jazdiť tak ako teraz.
Reakcia na: Petto #7:
Škoda electric, Turancar. Samozrejme záleží kto to vyhrá, a aké sú možnosti údržby. No ak sa bavíme o nákupnej cene ako takej tak toto sú jednoznační favoriti
Reakcia na: afeno #6:
A je tu vobec nejaky predajca co by to ponukal ? Kto ti to bude servisovat ? Pravdepodobne to opat vyhra Transdev alebo Arriva a tí nepredpokladam ze siahnu po malo znamej znacke.
Reakcia na: Petto #3:
možností je veľa, kľudne aj niečo ako Temsa Md9 alebo Isuzu Citibus
Reakcia na: Dispecer #4:
Splna toto ? " Všetky autobusy budú kategórie midi (dĺžky 8,9 - 10,8 m), aspoň dvojdverové a čiastočne nízkopodlažné (low-entry) a s kapacitou aspoň 50 cestujúcich, z toho 20 miest na sedenie " Splna. Nie som si este isty ci tam narvu 2 invalidov.
Reakcia na: Petto #3:
ICN? Vážne?
Teoreticky mozu zakupit SOR ICN 10,5 a elektricky SOR EBN 9.5
Reakcia na: Dispecer #1:
Také studené ale stále lepšia ako ohyznosť SAD Trnava 😁.
Výber farieb pre vozidlá mi pripomína Walserbus(-y) z Nemecka... 🙂
https://flic.kr/p/2nFr8t9