Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Buldi #356:
...len tak na okraj, páni , ktorí to celé riadia nie sú na vine tomu, že hrozí kolaps... Všade na svete je mestská hromadná doprava resp. jej kvalita, alebo jej nekvalita veľmi závislá od finančných tokov... Sú len tri spôsoby ako dostať financie do MHD-čky a to : 1, tržby od cestujúcich 2, dotácie zo štatneho rozpočtu (v dnešnej dobe VUC) 3, dotácie z mesta resp. obce. V nitrianskej MHD-čke hrozí kolaps z toho dôvodu, že VUC schválil dotáciu pre Nitru vo výške 19 milionov Sk, pričom odhadovaná strata pre rok 2004 je 54 milionov Sk. Mesto schválilo dotáciu vo výške 8,3 miliona Sk. Čiže logicky z toho vyplýva prečo hrozí kolaps. Dotácia pre Nitru v rámci Nitrianskeho samoprávneho kraja predstavuje čiastku 4,90 Sk na kilometer, čo je ďaleko najmenšia čiastka v rámci NSK, ktorú mimulý týžden schválili poslanci VÚC. len pre zaujímavosť Šurany, ktoré spadajú pod SAD N.Zámky majú dotáciu na km 121 Sk, čo je podľa môjho názoru kriminálny tresný čin, a tak by som mohol pokračovať aj pri Komárne, Šahách, Leviciach, Šali, N. Zámkach atď....P.S. buldi, keď vyrastieš a budeš niekde chcieť seriózne pracovať, tak uvidiš, že nie je všetko také čierno-biele ako sa to zdá a človeka by si mal hodnotiť až vtedy, keď prejdeš niekoľko metrov v jeho topánkach...... ?
Reply on: sardel #357:
...nárokovosť na zlavnené cestovné musí cestujúci dokladovať pri vstupe do autobusu...
Ako je to pri preukazovani sa pri vstupe do autobusu? som obcan so ZTP a preto si nekupujem listok ani neznacim kartu v citacke. Mam povinnost sa pri vstupe preukazat vodicovi, alebo az na vyzvanie? a ma vodic pravo po mne kricat cez cely bus ze:"a Ty de mas listok?!?!?!"
Damy a pani... dnes je 27.4.2004 a v radiu som rano pocul uputavku ktora znela takto: "Nitrianskej mestskej hromadnej doprave hrozi kolaps." Skoda ze som nepocul celu spravu. Ale urcite ma to neprekvapilo lebo take volaco sa tu caka uz niekolko par rockov. Pani, ktori to cele riadia, by sa mali trochu nad sebou zamysliet. Ale ked tak nad tym rozmyslam, ak to krachne, konecne sa odj...bu do hajzla ti magori co to drzali doteraz a chytia sa toho schopnejsi ludia.
Reply on: NITRAN #354:
heh, ale taka bratislava na tom ovela lepsie nie je....
no coment. Nitrianska MHD je ozaj totálne zaostalá vrátane jej vodičov !!! Ak to nevnímaš tak si ignorant a patríš medzi tých ktorí si neuvedomujú,že už aj Orechvá Potôň je na tom lepšie než Nitra!
Reply on: plonk #352:
parametre vozidiel si mozes pozriet v popisoch autobusov. Ikarusy mate vacsinou starsie a tie su tiez atmosfericke, novsie uz maju turbo a rozdiel pocut a citit. Spravidla dokopca Ikarus bud utiahne stupen co ma (ak je v otackach) alebo dost spomali pri podradovani (az na 2. stupen).

Ale lepsie to asi povedia miestni chlapi od fachu. Ja poznam skor bystricke realie.
Reply on: Kami #351:
Myslim ze klbove Karosy maju v NR turba aj automaty - je to vidiet aj citit. V zime klbova karosa v pohode vysplha na kopec(hviezdoslavku) ale ikac mava dost velke problemy.
Plonk: ikáč má zadnú nápravu natáčanú tak ako prednú. Kvôli tomu musí mať kratší vlek.
Karosa a väčšina klbakov má vzadu dvojmontáž, t.j. dvojité kolesá. Svoj vlek si ťahajú za sebou, vlastne vlek tlačí pred sebou zvyšok. To vidno v zime keď sa šmýka. .

Dynamika závisí od motoru a prevodovky. Neviem či ešte máte atmosferické, ale aj turbo motory sa líšia. Dosť spraví plné turbo ako na 932. Automat zas nemáva straty rýchlosti pri preraďovaní.
Mne by zaujimalo ako tocia klbaky. Viem ze Ik nataca zadne kolesa. Neviem na akom principe ale nataca. No a Karosa nenataca - tak ako je potom mozne ze toci. Este nieco: Nema te niekto taky pocit ze klbova Karosa slape lepsie ako kratka?
mesto NITRA + NULA!!! To fakt sedi, ved tu nic nie je.
Reply on: NITRAN #347:
Ty ? NULA !!!
Nitra a MHD ? NULA !!! Vodiči MHD v Nitre ? NULA !!! Mesto Nitra ? NULA !!!
Reply on: MARTIN #345:
fotecky su vitane 🙂 kontakt poslany....
Mladenci:GO-je pravda,stane sa ze voz po GO jazdi 4dni a potom ide na"rehabilitaciu"sak co uz s nimi?Ja len ze nemaskuju klasiku.A nenadavajte mi na kamosov. #cheerful.Da sa nejak kontaktovat autor tejto stranky?Mam aj ja nejake fotecky.Poslite mi kontakt na 0907252891.Zdar nadsenci
Vladimír: dúfal som že sa ozve dáky východniar. 🙂 Predsa len ani v BB nie sú 15m. Ale vodiči sú skúsení naučia sa ako s tou bábikou. 🙂
Reply on: Kami #338:
Ono záleží od konkrétneho mieste a možností nadchádzania. V extrémnych podmienkach sú miesta, kde sa 15m bus nevojde, ale klbák áno.
A pokiaľ ide napríklad o také Karosy B961 (v NR nie sú), tak naši vodiči si ich tak pochvaľujú, že pri týchto vozidlách už vraj absolútne nerozlišujú, či je to sólo alebo klbák, pretože zadná časť v každej odbočke krásne kopíruje predok. Ale ja nie som vodič, neviem posúdiť.

Re #339 martin: Hehe... no na prešovské Ikarusy nenadávaj, tie majú na svoj technických stav primeraný vek 🙂 Ja som tiež nechápel, že niekto na Slovensku môže v roku 2002 obnoviť park 15-ročnými autobusmi 🙂
Reply on: martin #339:
No počul som o mechanikoch v nitrianskej Sadke všetko možné len chválu nie. generalku robíte osem mesiacov a ďalšie 4 mesiace si dáva šofér dohromady včetky tzv.male závady, ja len toľko!!!!!!!!!!!!!
Martin: pri GO plne suhlasim. Nastastie bystricania sa odbavuju len na dialkovych. Pri vymene cela (typ Karosa 900) niekedy vymenili aj pristrojovku, sedadla (roztahovatelne) a calunili steny.

Aku vyhodu maju trilexy? Viem ako funguju.
Nasi mechanici sice robia jedenvoz aj pol roka,ale je to pekna robota.Dobre zlaticka,tolko som chcel este vas dojdem pozriet.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.