V diskusii fotka zostane na furt (resp. tu: https://imhd.sk/nr/galeria/pridane-do-diskusii ) - ak sa webmajstrovi / fotomajstrovi bude fotka páčiť, môže sa však objaviť aj priamo vo fotogalérii a update, tak ako ostatné fotografie.
Ako môžem nahrať obrázok?
+ neviem či si to všimol, ale 120gg otvára dvere donekonečna - stále vydáva zvuk ako keby ich otvárala (neviem či je to problém.
Ja si myslím,že jediný rozdiel oproti predošlým, boli,že tie štikače, a v zadnej časti tie 2 zvislé pridržovacie tyče na ľavej strane, boli už od výroby namontované, kým na tie staršie vozy sa to muselo na jeseň 1978 dorábať,keď sa menil system predaja lístkov MHD
Tak to bolo od výroby označené, tierto od modelu 1979 VOC, ako Vylepšené Odbavovanie Cestujúcich, spomína sa to ,tuším? aj v Knihe Martina Haráka o Š11,ale aj v dobových článkoch a popisoch.
Ešte som do príspevku zabudol uviesť,že spomínané prvé 2 vozidlá jazdila v MHD Nitra cca do r.1988
Tak ma napadlo jedno malé výročíčko? , síce neokrúhle, ale ja sledujem už roky dátumy z hladiska histórie, podľa toho ako vychádzali dátumy a dni v kalendári? .
Pri tejto príležitosti som si spomenul,že v r.1979,práve prvý raz som to zaregistroval v pondelok 18.6.79, sa v uliciach Nitry objavili prvé 2 vozidlá typu Karosa ŠM11 /1630VOC. Skratka VOC znamenala vylepšené odbavovanie cestujúcich, vozidlá boli už od výroby predpripavené pre bezhotovostny styk, teda "cvikanie" vo vozidle ,nie predaj lístkov u vodiča, ako tomu bolo vo väčšine miset,teda aj v Nitre do r.1978. Šlo v podstate o posledný model ŠM11. Od predošlého modelu 1630 (v Nitre dodane rok predtým,koncom mája 1978 - vozidlá NR-63- 40 až 63-58)m sa na prvý pohľad líšili krikľavejšími odtieňmi laku, a hlavne zesklením, spodok predných dverí mal presklené už len stredné krídlo a vetráky na bočných oknách (posuvné rámiky) boli dvojité a montované striedavo s celými sklami.
Tento júnový týždeň v roku 1979 jazdili na MHD v NR prvé 2 vozidlá tohto typu, NR-69-60 a 69-61. Druhé z uvedených vozidiel jazdilo v dňoch 18. a 19. 6. ( možno aj tie nasledujúce) na linke č 4. ktorá vtedy premávala z Drážoviec až na Klokočinu, kým ten 69-60 , v ten prvý týždeň premával hlavne ne Chrenovských linkách, Ja som sa prvý raz viezol vozidlom NR-69-60 v utorok 19.6.1979.
Ďalšie vozidlá tohto typu boli uvedené až na samom začiatku júla 1979, NR-69-99 až 70-07.
Pre zaujímavosť, historické vozidlo DPB, #3350, pôvodne BA-24-91,ktoré je v príležitostnej prevádzke dodnes,je práve tiež z tejto série,aj keď niektoré dobové detaily už nezodpovedajú origínalu,napr. aj to spomenuté zasklenie predných dveri, http://alvin630.rajce.idnes.cz/Jazda_Historickych_vozidiel_MHD_B741/
zasklenie- originál http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/12/12900/12900168_d9431bcbb14a99f58a01a8f2a168ab35/images/IMAG0418.jpg?ver=2
včera som si všimol, že vodič v kĺbovej karose sa zmenil, to ma celkom prekvapilo. mimochodom, ako je to s tým vanhoolom, čo horel a teraz je to napísané akože nebol vyradený ale nahradený iným vozidlom? nemalo by to byť napísané ako 13 nevyradených a 1 vyradené vozidlo?
v 166CE treba celý informačný systém opraviť od základov. Nezobrazuje linku a len tak tak stíha hlásiť zastávky čiže keď autobus prejde cez zastávku bez zastavenia tak to je ozaj "radosť"
Fifo26