"V každom kraji je aspoň nejaká snaha" - u nás v TSK tiež žiadne koncepčné kroky neevidujem (okrem tarifnej integrácie na území mesta TN, čo sa ale nedá považovať za regulérny IDS). Pokiaľ viem, neexistuje žiadny integrátor a ani koncepcia. Zapojenia sa do ID ŽK je len v rovine úvah.
Trúfam si predpovedať, že "súboj" medzi NSK a TSK o posledné miesto bude tesný do poslednej chvíle - žiaľ.
Rád by som bol optimistickejší, ale podľa mňa budeme poslední. V každom kraji je aspoň nejaká snaha, v NSK mám pocit, že sa dlhodobo nič nerobí s regionálnou dopravou.
Na jeseň minulého roka sa pridali nejaké nové spoje Nitra - Levice cez víkend a Nitra - Zlaté Moravce cez PD, ale inak v podstate sa tu len hrá s chronometrážou alebo sa posúvajú o 5 minút hore/dole spoje, ktoré sú približne v rovnakej časovej polohe už 20 rokov.
Nie, sú uvedené ako linky MHD v Nitre. Tieto linky boli pridané len do sekcie, podobne ako napríklad v sekcii Poprad-Tatry sú tatranské električky, v ktorých neplatia lístky MHD v Poprade.
Integrovaná doprava bude, keď sa vytvorí nejaký koordinátor a buď vôla z VÚCky to riešiť. Osobne verím, že pri vypisovaný ďalšej súťaže na regionálne autobusy sa bude v podmienkať rátať už aj s IDSkom.
Napísal som že túto tému uzatváram ale pre upresnenie:
Tie vlaky ktoré prídu do NR z NZ a menia číslo vlaku a majú prestoj majú poznámku * v CP na tejto stránke, ale v CP na stránke železníc majú poznámku o priamych vozňoch do TT. Howgh.
Aby som to uviedol na spravnú mieru, počas dňa takmer všetky vlaky, ktoré odchádzajú z NZ v nepárnú hodinu, tak v Nitre sa prečíslujú na REx do TT. Čiže, áno sú to teoreticky úplne iné vlaky, avšak ako aj GVD uvádza, jedná sa o priamu jednotku z NZ. Výnimkou sú posledné dva vlaky z NZ, ktoré končia v Nitre, lebo do TT by prišli po 23:00 resp. 1:00.
Vlaky, ktoré odchádza ju z NZ v párnu hodinu (len špičky PD), tak z Nitry pokračujú ako Os až do TT, a preto číslo nemenia. Keďže sa ale na trase NR-TT jazdí celotýždenne v hodinovom intervale, tak v GVD niektoré vlaky naozaj majú dátumovú poznámku, keďže v celom úseku premávajú len cez X mimo Vianoc.
Potom existuje ešte školský osobák, ktorý je hodený niekde medzi koncepčné vlaky a ten končí v Nitre (premáva len počas školského vyučovania).
"To že niektoré vlaky z NZ pokračujú smer TT je síce pravda ale pod iným číslom takže sú to vlastne úplne iné vlaky." Toto tvrdenie nie je pravdivé, lebo všetky vlaky ktoré prichádzajú z NZ do NR pokračujú do TT pod tým istým číslom. Bez zmeny čísla vlaku, prípadne prestoja atď. Pozri si cestovné poriadky železníc. Akurát je to že niektoré vlaky z NZ do NR majú obmedzenia dátumovou poznámkou. Preto Trasa A a poznámka o pokračovaní spoja na linke 141 N do TT.
A už viac sa nebudem k tejtotéme vyjadrovať.
Akurát že 141 nie je 141 ale 140+141 ale to sa už opakujem. Ozaj to už nemá zmysel sa opakovať. Najprv vyhlásiť že nemá zmysel používať označovanie tratí keďže cestujúca verejnosť ho aj tak nepozná ale v konečnom dôsledku sa CP označia aj tak číslom trate a ešte aj zameneným. Toto ked je prehladné tak už ozaj nemám čo dodať.
Podľa môjho názoru je cestovný poriadok 141N na tejto stránke spravený pekne a prehľadne. to že úsek NZ - NR (jeho číslovanie) nesedí s číslovaním železníc je nepodstatné. Oveľa komplikovanejšie by bolo Tebou navrhované riešenie.
Prečo to takto komplikovať?
Keď to je teda ľudom jedno tak by bolo vhodné mať tri cestovné poriadky. NR-NZ , NR-TT , NR-TO bolo by to prehľadné a jednoznačné. To že niektoré vlaky z NZ pokračujú smer TT je síce pravda ale pod iným číslom takže sú to vlastne úplne iné vlaky.
Akurát to je trošku mätúce že tu na stránke v CP linky 141N je poznámka * - Spoj pokračuje zo zastávky Nitra na linke 141N do zastávky Trnava. Stačilo by dať poznámku spoj obsluhuje zastávky
v úseku Nitra Trnava, alebo Spoj premáva len po zastávku Nitra.
Pod istým preto, lebo väčšina vlakov medzi NZ a NR pokračuje po trase NR-TT. Málo ( a odvážim sa tvrdiť, že ani jeden) z vlakov na trase NZ-NR pokračuje po trase NR, TO PD. Porovnaj si CP železníc trate 140 a 141. A myslím si že ľuďom jedno pod akým číslom na tejto stránke dané cestovné poriadky sú. A zase kto pozerá cestovný poriadok na stránke ŽSR má na 141 - tke napísané NZ resp. TT (pod názvami stanice NR a Leopoldov) a pri stanici Nitra pozn. trať 140 a pri stanici Leopoldov trať 120. a opačne na 140 príslušné odvolávky na Trnavu a číslo trate
No a ešte to aj tak potíšku funguje tak, že ak by aj aká situácia bola, prednostne idú 861 na Trnavské ,,pseudoExpresy" a na zabudnuté Topoľčany stačí aj čokolvek, čo vyskladáme dokopy...
Michal Mazánik
Trúfam si predpovedať, že "súboj" medzi NSK a TSK o posledné miesto bude tesný do poslednej chvíle - žiaľ.