Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: henko151 #22522:
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...
Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
Reply on: dingo #22525:
Motoru to je úplne jedno ale škodí to prevodovke a je to zákonom zakázané (§5 ods. 4 zák. 8/2009 Z. z.). Pokiaľ nemá automatická hydrodynamická prevodovka funkciu plachtenia (čo pri vozidlách nad 3,5 tony nemá, lebo tam je zjazd kopca na neutrál zakázaný, tak sa nemá čo vyraďovať na neutrál, lebo prevodovka potom nie je adekvátne mazaná a chladená.
Reply on: Ričard #22524:
Jeden človek čo zastupoval na 149EZ chodil na neutráli z každého kopca. Síce to nešlo vôbec pomaly, ale určite to motoru nepomáha.
Reply on: henko151 #22522:
Sú dve možnosti: buď jazdil menovaný inžinierko na neutrále, lebo voz 755GK pri radení strašne trhá, alebo voz 755GK pri radení strašne trhá, lebo jazdil menovaný inžinierko na neutrále. 😐
Reply on: henko151 #22522:
Vyraďovanie do neutrálu je pri hydrodynamickej prevodovke vyslovene škodlivé. Ale u každého dopravcu bývalého Ostblocku sa vyskytne aspoň jeden jedinec, ktorý tomu rozumie lepšie ako sám výrobca. Mali by im to RAZ na školení povedať a potom už rovno brať prémie za nesprávnu techniku jazdy.
Ak chcete vidieť ako sa nemá jazdiť na automate, odporúčam 755GK. Dnes na 32, každý rozjazd zakončeným vyradením do neutrálu a dokotuľania sa do ďalšej zastávky. Vcelku ľutujem ten voz, že neni využití jeho potenciál ako vozidla s automatom. Daný človek čo na ňom dnes jazdi by asi mal dostavať radšej pakove SORky
Reply on: henko151 #22519:
Problém vyriešený - ochladilo sa. 😁
Strašne by má zaujimalo kedy sa kúpia náplne do klimatizácie vo Van Hooloch. Lebo je 25 stupňov vonku a klíma ide na plne a teplo z nej iba ide
Reply on: Peterzm #22516:
Viem že je nejaký problém so zmluvou medzi mestom a Arrivou. Bolo to aj medializovane v regionálnych spravodajských portáloch.
Reply on: Peterzm #22516:
Citujem LUKa: „Neboj nič, o chvíľu začne pršať a bicykel ťa prestane trápiť.“ 😁
Neviete niekto, čo je s bicyklami tento rok? Nejako sa čudujem, že už je pomaly máj a stále nie sú vonku.
443JT opäť so zeleným nárazníkom.
Reply on: dingo #22513:
Pokiaľ viem, tak táto zastávka bola súčasne s nahrávaním Centrum, Mlyny nahratá tiež.
Reply on: Toom #22512:
To sa dá spraviť aj v postprocese.
Bola by tá možnosť ohľadom hlásení zastávok, keby sa dala nanovo nahovoriť zastávka Rázcestie Panská Dolina? Druhý hlásateľ ju nahovoril dosť potichu
Reply on: dingo #22506:
Ja som za nové psi. 🙂
Inak, skoro som zabudol. Toto je tá reklama na 541EZ, 543EZ a 332EZ
Reply on: Ričard #22507:
204ex, však?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.