Reply on: ivan #1857:
Mimochodom, ak sa rozprávame o nechválenom návrhu linkového vedenia s cestovného poriadku z dielne ASCII Solutions, my sme sa nezľakli radikálnosti ako takej. Problémom tohto návrhu bolo, že poniektoré myšlienky (v zásade možno aj dobré) boli vystupňované do extrémov. Napr. cesta z Chmeľovej doliny na Cabajskú s 3 prestupmi...
Vladimír
Lenže...
Dnes už jediné, čo ma brzdí, je neprestupná tarifa. Ja si skutočne nemôžem dovoliť zrušiť spojenie Chrenová - Krškany, ak viem, že v tejto relácii cestujú stovky až tisíce ľudí denne, ktorým by sa razom zdvihlo cestovné v jednom smere z 12 na 19 korún.
Opakujem, schváľte mi prestupnú tarifu a z Chrenovej pôjde jedna linka na Klokočinu, jedna do Krškan a tretia niekam smerom na Predmostie a ďalej povedzme smerom na Mlynárce. Nie je problém. A môžeme sa baviť o špičkovom intervale na každej z nich už od 8 minút... Ale bez prestupných lístkov si toto s ľuďmi nedovolím robiť.
A že to nie sú žiadne výhovorky, svedčí aj fakt, že SAD NR sa verejne hlási k paušálnym lístkom, ktoré by zaistili všetkým pravidelným cestujúcim rovnakú cenu za cestovanie bez ohľadu na počet vykonaných prestupov.
Schválený CP je krok ďalej oproti dnešnému. Netvrdím, že je dokonalý. Už dnes viem, ktoré veci by chcelo ešte vylepšiť, kde sme museli nejaké pravidelnosti obetovať v prospech dôležitejších vzťahov, efektívnejšieho obehu vozidiel a pod., ďalšie pripomienky sa isto iste vysypú od cestujúcich po zavedení. Ale stále verím, že bude lepší ako ten súčasný.
Nový cestovný poriadok platí na obmedzené obdobie, termín jeho konca platnosti sa viackrát posúval, zatiaľ to vyzerá, že bude platiť do 30.6.2006. Potom máme záujem pristúpiť k ďalšej etape (a tentokrát už nielen my, ale aj mesto!) a definitívne znížiť počet liniek na čo možno minimum s frekvenciou spojov čo možno na maximum. Len, a to sa opakujem, cena za MHD sa nesmie odvíjať od počtu použitých dopravných prostriedkov.
P.S.: V ďalšej etape sa zrejme aj ďalej bude redukovať dopravná sieť. Na Meste je už petícia obyvateľov Partizánskej, Žilinskej a Nitrianskej ul., ktorí sa dožadujú zrušenia MHD v tejto oblasti. Pripadá mi to dosť pozoruhodné, zvlášť keď v iných mestách dopravné podniky odolávajú požiadavkám pre napojenie ďalších území na mestskú dopravu. My sme znova výnimoční. Ale keď sa nad tým zamyslím, možno je to aj dobre. Od júla 2006 bude môcť byť ešte menej liniek, nakoľko nám odpadne potreba deliť časť prúdov na Klokočinu cez Partizánsku a cez Nitriansku ul.