Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ivan #1857:
Mimochodom, ak sa rozprávame o nechválenom návrhu linkového vedenia s cestovného poriadku z dielne ASCII Solutions, my sme sa nezľakli radikálnosti ako takej. Problémom tohto návrhu bolo, že poniektoré myšlienky (v zásade možno aj dobré) boli vystupňované do extrémov. Napr. cesta z Chmeľovej doliny na Cabajskú s 3 prestupmi...
Reply on: ivan #1857:
Možno ani netušíš, ako veľmi zdieľame spoločné názory. Keby som mal voľnú ruku, okamžite sa zruší tretina všetkých liniek a na zvyšných sa zahustia intervaly. Dávno som tvrdil, že si viem predstaviť na Klokočine i Chrenovej tak zrhuba po tri linky všeho všudy dohromady.

Lenže...

Dnes už jediné, čo ma brzdí, je neprestupná tarifa. Ja si skutočne nemôžem dovoliť zrušiť spojenie Chrenová - Krškany, ak viem, že v tejto relácii cestujú stovky až tisíce ľudí denne, ktorým by sa razom zdvihlo cestovné v jednom smere z 12 na 19 korún.
Opakujem, schváľte mi prestupnú tarifu a z Chrenovej pôjde jedna linka na Klokočinu, jedna do Krškan a tretia niekam smerom na Predmostie a ďalej povedzme smerom na Mlynárce. Nie je problém. A môžeme sa baviť o špičkovom intervale na každej z nich už od 8 minút... Ale bez prestupných lístkov si toto s ľuďmi nedovolím robiť.

A že to nie sú žiadne výhovorky, svedčí aj fakt, že SAD NR sa verejne hlási k paušálnym lístkom, ktoré by zaistili všetkým pravidelným cestujúcim rovnakú cenu za cestovanie bez ohľadu na počet vykonaných prestupov.
Schválený CP je krok ďalej oproti dnešnému. Netvrdím, že je dokonalý. Už dnes viem, ktoré veci by chcelo ešte vylepšiť, kde sme museli nejaké pravidelnosti obetovať v prospech dôležitejších vzťahov, efektívnejšieho obehu vozidiel a pod., ďalšie pripomienky sa isto iste vysypú od cestujúcich po zavedení. Ale stále verím, že bude lepší ako ten súčasný.
Nový cestovný poriadok platí na obmedzené obdobie, termín jeho konca platnosti sa viackrát posúval, zatiaľ to vyzerá, že bude platiť do 30.6.2006. Potom máme záujem pristúpiť k ďalšej etape (a tentokrát už nielen my, ale aj mesto!) a definitívne znížiť počet liniek na čo možno minimum s frekvenciou spojov čo možno na maximum. Len, a to sa opakujem, cena za MHD sa nesmie odvíjať od počtu použitých dopravných prostriedkov.

P.S.: V ďalšej etape sa zrejme aj ďalej bude redukovať dopravná sieť. Na Meste je už petícia obyvateľov Partizánskej, Žilinskej a Nitrianskej ul., ktorí sa dožadujú zrušenia MHD v tejto oblasti. Pripadá mi to dosť pozoruhodné, zvlášť keď v iných mestách dopravné podniky odolávajú požiadavkám pre napojenie ďalších území na mestskú dopravu. My sme znova výnimoční. Ale keď sa nad tým zamyslím, možno je to aj dobre. Od júla 2006 bude môcť byť ešte menej liniek, nakoľko nám odpadne potreba deliť časť prúdov na Klokočinu cez Partizánsku a cez Nitriansku ul.
Reply on: S499.1023 #1856:

Pred niekolkymi rokmi (mozno patnast alebo viac) bol navrh na zracionalnenie MHD, publikovany v Nitrianskom hlase, no nepriesiel cez mestsku radu. Nedavno urobil podobny pokus primator, bohuzial, dopravu zredukoval neunosne, takze pochopitelne (a nastastie) neuspel. Opat zvitazila miestna SAD, ktora sice dopravu urobila pravidelnou a zrusila niekolko liniek, ale zasadnu zmenu nepriniesla. Aspon jeden priklad. Miesto toho, aby jednou linkou spajali miesta s priblizne rovnakymi narokmi na dopravu (napr. Klokocinu a Chrenovu), aby sa husty interval vyuzil z oboch stran a nezatazovali centrum narokmi na odstavne plochy, zlucili linky 5, 12 a 20 do jednej medzi najvacsim sidliskom (uzivil by vikendovy interval 15 min) najvzdialenejsou obcou Branc, kam staci 5 spojov za den.
Reply on: ivan #1854:
Ešte by som si dovolil sa spýtať, kto konkrétne sa takémuto systému za každú cenu bráni a na aké miestne špecifiká sa odvoláva?
Reply on: ivan #1854:
Tento systém je spôsobený požiadavkou mesta na neprstupné cestovné. NR som zhodou okolností práve túto nedeľu navštívil a dovolím si tvrdiť, že v porovnaní napríklad práve s TT je systém na SAD-pomery erxtrémne funkčný a intervaly na Slovensko a mesto tejto veľkosti krátke!
Okrem toho je potrebné v záujme objektivity podotknúť, že SAD sa snaží o zmenu, že od 1. 7. bude počet liniek zredukovaný a v prípade, že dôjde k zavedeniu prestupnej tarify, prípadne aspoň obnoveniu časových predplatných CL, bude počet liniek ďalej zredukovaný.
Reply on: tomas1 #1853:

System MHD v Nitre a Trnave je v porovnani s inymi mestami porovnatelnej velkosti vynimocne nefunkcny prave z dovodu, o ktorom pises. Napr. v Presove maju "mestsky system" ako napr. v Bratislave alebo v Kosiciach, t.j. hlavne linky maju huste intervaly, v Nitre sa takemuto modelu brania za kazdu cenu s odvolavanim sa na "miestne specifika". Ide pritom o ciste "vidiecky sposob" organizacie dopravy, co je, ostatne, hlavna napln nitrianskej SAD. Chce to mestsky dopravny podnik a schopneho cloveka, co rozumie veci.
ahoj, som tu prvý krát, ani s MHD Nitra som este necestoval. Vidim, že aj v NR funguje podobný "systém" ako u nas v TT (a vlastne na celom slovensku). 35 liniek od všadiaľ všade ale vlastne od nikiaľ nikde cca raz za hodinu. ?
Nebolo by lepšie menej liniek, napriklad 8-9 s frekvenciou 5-12 minút? Bolo by treba asi zatlačiť Tam Hore. Pokiaľ si pamätam nedavno podobný návrh prišiel. V akom je to štádiu?
Mám pocit, že CP MHD v SR sú nastavované tak aby to luďom čo najmenej vyhovovalo a aby vymenili bus za autá, problém zo stratami bude vyriešený.
Reply on: M #1850:
...vodič bol na to upozornený...
...počnúc dňom 15.6.2005 sa upravujú otváracie hodiny na predpredajných miestach nasledovne : Tržnica od 9,00 hod. - 17,30 hod., Polygón od 8,00 hod. - 18,00 hod., nákupné stredisko Sandokan 9,15 hod. - 18,00 hod., dôvod : výmena čipových kariet., podľa aktuálneho zíujmu cestujúcich je možná úprava otváracích hodín počas soboty, prípadne nedele...
Nie stropne vetraky,ale okna ako okna.
Vladimir: Maju soferi v autobusoch odpad.kos?Ak ano,tak treba upozornit sofera,kt.mal sluzbu na buse /192-AP/ c.19-okolo 10.00 aby laskavo papiere hadzal do kosa a nie von z okna /nebol to 1 ale viac papierikov/.Som ochranca ZP a vadi mi to ked kvoli takym ludom ako aj tento sofer znecistuju ZP.
Reply on: Majkl #1848:
no tak tie sa otvaraju rovnako vyklopne ? a nemyslim, ze niekto nerozlisuje medzi vetrakom a oknom ?
Reply on: TeBeCe #1839:
a možno M myslel svojou otázkou stropné vetráky a nie okná... ?
Reply on: TeBeCe #1844:
Ale ak nie je z Nitry, tak si môže mysliež, že je to ďaleko. ? Ale musím uznať, že týmto smerom som nerozmýšlal.
Reply on: ivan #1841:
Nie je to možné. Dnes mi bolo v práci oznámené, že cestovný poriadok máme zverejniť až vtedy, keď sa už s odchodmi zaručene nebude hýbať.

Momentálne sa robia už turnusové príkazy pre organizáciu vozidiel na naplánovaných spojoch. Spoje sú už viac-menej stabilné, sem-tam nejaký posunieme alebo inak pozmeníme. Ale ako som povedal, mám stanovené, že cesťáky sa zverejnia až keď budú celkom definitívne.

Ale žiadne strachy, veď kdeže je ešte 4. júl. Veď to je bezmála mesiac.
Reply on: XX #1842:
Dopytové otváranie dverí zatiaľ funguje v Nitre dosť živelne. Niektorí vodiči Soriek ho používajú, iní nie. Aj keď mám rád v predpisoch poriadok, zatiaľ by som žiadnu nálepku na autobusy nedával. Po "a" preto, lebo sa dopyt nepoužíva na všetkých Sorkách a po "b" preto, že moje skúsenosti ukazujú, že ani nie je potrebný. Ten cestujúci, ktorého spomínaš, bol asi nejaká výnimka. Obyčajne sa nestačím čudovať, že cestujúci akonáhle na dverách zasvieti svetielko, automaticky vedia, čo majú robiť. Najmä tí na sídliskách, čo sú odchovaní na Citare. Neovorím, súčasný stav nie je vyhovujúci, ale ZATIAĽ by som ho neriešil.
Reply on: Nika #1843:
?

Re #1840 Valec: keby chcela ist peso, tak nenavstivi stranku o MHD ? ?
dakujem ze sa vsetci zaujimate o môj problem s dopravou, velmi si to cenim ?
Reply on: Vladimír #1826:
Dakujem za odpoved ?
ale mam otazocku... dnes rano som cestoval busom, ktory ma k dispozicii - ako som tu uz niekedy cital - dopytove otvaranie dveri. Sofer tuto vec zapol a minimalne na dvoch zastavkach sa stalo, ze bus stoji, cestujuci stoji a nikto nenastupuje a ani nevystupuje... cestujuci na zastavke by rad nastupil, enem nemoze bo dvere su zatvorene.
Tento system poznam z elektriciek v BA. Ked som vystupil, pozrel som sa na dvere z vonka ci je tam aspon nieco o tom, ze TU sa dvere otvaraju... Nic som tam nevidel. Bolo by mozne tam dat aspon nejaku nalepocku, ktora by upozornovala cestujucich o tom, ze si mozu aj sami otvarat dvere? Dakujem a pekny den ?
Bolo prislubene uverejnit novy cestovny poriadok. Je mozne ho uz niekde vidiet ?
Reply on: TeBeCe #1839:
Ale v prípade, že myslela autobusovú stanicu, tak to stihne za tých 45 minút v pohode aj pešo. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.