aj v SNV to tak je/bolo. 2 dni jeden vodič 2 dni druhý vodič, pričom prvý spoj vychádzal na linku okolo 5 ráno a končil okolo 21.00, prestoje však až toľko nemal tak neviem ako to majú ošetrené. a ako vodiči vieme, že inač vplýva na Teba linka ktorej polkolo trvá hodinu a ideš cez zápchy a celé mesto do tramtárie a inač linka kde celý okruh má 16 minút. To sa dá dva dni vydržať.
Aj ja mám ten dojem, že toto je relatívne bežná prax u SAD, avšak ide o dosť "šalamúnske" narábanie so zákonmi 561/2006 a 462/2007, aj keď sa do prac. času počíta iba jazda a tie "prestávky" sa nepočítajú ani do pohotovosti. Lebo v týchto zákonoch je napr. že prac. smena sa môže rozdeliť max. na tri časti, alebo minimálna doba denného odpočinku (vyjadrená v nasledujúcich hodinách 11, alebo 6).
Lebo ja som počul prípady niektorých SAD, že vodiči mali tzv. "celodenku" rozdelenú na dve služby, ale keďže to by vyšiel reálny výkon okolo 5-7 hodín, tak vodiči ostávali v službe celý deň a striedali sa ob - deň, ale pol dňa robili načierno - na kartu druhého vodiča...
Tiež som dlho nechápal ako je možné že keď idem na výlet vezie ma ráno o šiestej na vlak ten istý vodič ako večer o desiatej z vlaku, ale potom mi bol vysvetlený koncept zaradenia prestojov do tzv. "pracovnej pohotovosti", ktorá sa nepočíta do výkonu. V praxi tak je možné pracovať, samozrejme s pomerne dlhými prestávkami na obed a večeru a aj celkom slušnými prestojmi po celý deň a pritom neprekročiť povolenú pracovnú dobu. CP Tescolinky 14 je krásnym príkladom - prvý spoj ide z Podbrezín 5-20, posledný je tam 22-35, ale ke spočítaš čisto len dobu jazdy plus nejaký vyrovnávací čas, vyjde ti možno deväť hodín. A keď sa nejazdí, parkuje autobus vodičom pred barákom. V podstate je to celkom idylka...
A nie je to žiadne mikulášske špecifikum. Neviem ako v MHD, ale na prímestí to tak funguje vo väčšine (ak nie vo všetkých) SADkách na Slovensku.
Uf, to už by si chcel moc... Viem akurát že na MHD sú buď krátke smeny kde vodič robí každý pracovný deň, alebo dlhé, kde je to dva celé dni (od piatej rána do jedenástej večer) v práci a potom dva dni voľna. Každý vodič alebo osádka majú len jedno "svoje" poradie. Čo sa týka zálohy, viem akurát o záložnom autobuse (momentálne je to B732 LM-870AI), ale obvykle s ním jazdí ten vodič, ktorého bus je v tom čase pokazený. Ako sa to rieši pri poruche na trati fakt netuším, v SADke nerobím (nie že by som nechcel, ale nemali záujem) ?
Prepáč ,že ťa ešte otravujem ale chcel by som sa spýtať ešte ako to je so službami napr. u nás v KE robí vodič 4 ráno , 2 dni voľno a 4 poobede, 2 dni volno a takto dookola a potom sú vodiči "trhanári" čo robia cez pracovné dni v čase dopravnej špičky a že kolko vodičov je na jednom buse ( u nás v Ke 3 a na trhanárskom 1) a či máte aj nejaké Zálohové vozidlá (ako mi v KE napr. keď sa pokazí autobus č. 8 hned sa napojí ZV alebo sa aspoň snaží čo najrýchlejšie nahradiť spoj) ďakujem ?
Nie. Autobusy končiace večer parkujú v mieste bydliska vodičov, aj na sídlisku Podbreziny (na čo SADka už párkrát doplatila, keď na nich vytĺkli okná). Akurát spoj L11 o 4-20 ráno je v podstate služobák - je síce prístupný verejnosti, ale 90% cestujúcich sú vodiči...
Kdesi bolo uvedené že majú byť dodané do siedmic mesiacov od vyhlásenia výsledkov. Ešte nie je plnička (nevšimol som si že by sa už vôbec začala stavať; ani neviem kde sa vlastne má stavať), takže aj tak by zatiaľ boli na dve veci.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A