Spank:
Dík za info, som rád, že to nebudem musieť zisťovať dodatočne
Momentálne sa nachádzam v Trenčianskych Tepliciach, kde si užívam nielen električiek na rozchode 760 mm, ale pred chvíľou som aj vykúpal v 120-ročných kúpeľoch Hammam v arabskom štýle. No samé zážitky
Ci napad bol dat do sluzby 72012 voz 5221 s pokazenymi tretimi dverami? By som vam dal na skusku ist s nim 23.16 z nam.osloboditelov smerom do myslavy sa nim odviest. Dakovali by ste, keby ste stali pricvaknuty v druhych dverach...
Ja som myslel posilniť dopravu pri súčasných linkách a intervaloch nasadením kĺbových vozidiel.
Čo sa týka nákladov, pokiaľ viem, mesto zohľadňuje len vozkm. Dobre sa pamätám, že keď som obhajoval na DPMK znovuzavedenie trojičiek systémom, že miesto troch dvojičiek by mohli byť vypravené dve trojičky, bolo mi povedané, že by sa tým nič neušetrilo. Ja som odpovedal, že akože nie, veď miesto troch vodičov by sa zaplatili len dvaja. Dostal som odpoveď, že mzda zamestnanca je zanedbateľná položka a že podstatné je len to, že sa stále jedná o šesť vozňov a nech sú zostavené akoľkovek, stále robia tie isté vozkm. A o iné ako vozkm vraj nejde.
Dôkazom môže byť aj súčasný "leháro-systém" na L5. Produktivita práce vodičov tejto linky je podľa mojich pozorovaní dosť mizerná, ale nečudujem sa, že to nikoho netrápi. Veď tu vôbec nejde o to, že keď vodič L5 každú chvíľu stojí na stanici pol hodiny, že berie plat. Podstatné je, že stojí, že má prestávku, nehýbe sa a teda nerobí vozkm.
Dobre vieme, že DP počíta súpravu 2xT za dva vozne, ale rovnako kapacitné KT za jeden vozeň. Preto sa pýtam, či odlišuje v papieroch nasadenie klbáku od sóla. Lebo ak nie, nie je problém na noc bez akýchkoľvek ďalších otázok vypraviť klbák.
Žiadne košické, ani absurdné, ani oko. Samozrejme, že to tak DP nepočíta. Tu ide asi skôr len o platy vodičom. Ja som tým chcel dať najavo len to, že ak už pri dnešnom stave je nočná doprava preťažená, pri ďalšom obmedzovaní nebudú postačovať na jeden spoj možno ani 3 kĺbaky. To môžu nočnú dopravu rovno zrušiť a tí, ktorí majú peniaze, obšťastnia taxislužby, ostatní sa naučia nočným dlhým prechádzkam.
Čo keby sme sa na vec pozreli absurdným košickým okom, ktoré pozerá len na vozkm? Robí klbák viac vozkm ako sólo? Nerobí! Aspoň mám ten dojem, že DPMK to tak nepočíta. Takže klbáky môžu ísť na nočáky bez akéhokoľvek zdôvodňovania mestu. Ak sa mýlim, opravte ma.
#650 balky: A veruže geniálna podľa mňa je. A keď sa upraví jej CP tak, že sa bude aj s niečím (najlepšie so všetkým) prekladať, bude ešte geniálnejšia. V živote som sa tak neradoval zriadeniu žiadnej košickej linky.
Linka 0 alebo O? Nie, voči nule ako číslu linky mám asi vrodenú averziu. Nulku by som ozaj nechcel.
Linka 5 už asi ťažko bude v starej trase jazdiť. Tá trasa nemala veľký zmysel, s výnimkou vzťahu Južná trieda - Moldavská oproti dnešným linkám by nič neriešila.
O 7.33 prechadzala zastavkou Plynarne 509 s cielom PORUCHA a zablokovanou siestou napravou v smere jazdy. Myslim ze po takomto dojazde do vozovne bude mat slusne ploche kolesa.
No,zeby to bola sucasna L5 az tak genialna,sa neda povedat. Radsej by som jej dal cislo(alebo pismeno) O. Pre mna navzdy zostane L5 ako linka na trase Jazero-NO-Trieda SNP-Amfiteater.Aj ked uz po tej trase asi nikdy nebude jazdit.
Je to pravda, ale tie klbáky by ozaj za úvahu stáli.
Dnes som sa opäť previezol v L5. Boli to spoje o 14.59 zo stanice a o 15.16h od Optimy. V oboch smeroch sa viezlo niečo medzi 30-40 cestujúcich. Smerom do mesta pristúpilo aj viacero ľudí pri SOU dopravné.
Tú linku milujem, vo svojich návrhoch som ju mal už dávno Len mi pijú krv jej odchody. Často nevhodne zapadajúci CP jej uberá na počte cestujúcich.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor