Hlavný rozdiel medzi benzínovým a dieselovým motorom je spôsob vznecovania zmesi vzduchu a paliva. Pri benzínovom motore sa tak deje elektrickou iskrou. Pri dieselovom motore sa vzduch vo valci stlačí tak, že jeho teplota stúpne na viac než 500°C a niekedy dokonca až na 2 480°C. V tomto okamihu sa vstriekne palivo a teplota vo valci je natoľko vysoká, že postačí k vznieteniu paliva, bez potreby iskry so zapaľovacej sviečky. Niektoré dieselové motory majú vo valcoch elektrické zahrievacie prvky, ktoré pomáhajú vznecovať palivo pri štartovaní studeného motora. Vznecovanie pomocou kompresie znamená, že dieselový motor je jednoduchší a spoľahlivejší než benzínový motor. Inou výhodou dieselového motora je, že ako palivo používa naftu, ktorá vyžaduje menšiu rafináciu než benzín, a tým je výrobne lacnejšia. Nafta je aj omnoho bezpečnejšia, pretože sa narozdiel od benzínu nevznieti ak je v blízkosti orvorený oheň. Dieselový motor musí byť aj ťažšej konštrukcie ako benzínový pri rovnakom výkone, pretože valce musia vydržať vysoký tlak. Ale fungovanie pri vysokom tlaku má tú výhodu, že motor je účinnejší.
Aktualne: Opity zasran v ramci srandy odzdravil opitym kamaratom v odchadzajucej L18 3901 z HM Tesco tym, ze odtestoval pevnost sklenej vyplne 3. dveri. Test dopadol negativne, zasran usiel, cestujuci vystupili.
OT...
L3: 404 ? Na Branisku nastúpila celá Dégescsába aj so svojou ušľachtilou arómou
L38: 3004 Ten výfuk alebo čo to hučí nikto nemôže dať doporiadku? Veď ten autobus je počuť až do Ruse a tým trpia aj ostatné B741... ? Či kym idze ta idze? ?
to ze to tak robis ty, neznamena ze tak musi robit aj 280 ? ....a uz prosim ta sa skus zamysliet nad svojimi prispevkami, lebo tu uz viacerim uzivatelom lezies poriadne na nervy.....ber to ako dobru radu a dakovat nemusis..... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Josip3211