Reply on: Dispecer #85124:
Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena.2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat.
3. Ak pridelis konkretny voz konkretnej skupine, tak sa to da ocakavat, ale maju to tak aj v inych DP. Toto by sa malo komplexne riesit s bodom 2.
4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia.
Dispecer
1. Základ toho, prečo sa toto deje je, že sa tu začalo od začiatku storočia nakupovať skôr nárazovo, než priebežne, čomu klinec po hlavičke dal ten veľký nákup v 2013 (o 2 roky budú tie vozy po životnosti). U starších vozidiel máš z pochopiteľných príčin vyššiu poruchovosť (najmä ak veľkú časť svojej životnosti sa na nich podpíšu problémy nižšie). V 2023 to bude oveľa väčší prúser (to už začnú odchádzať pravidelne všetky), ak sa dovtedy nenakúpi viac vozov.
2. Slabá kontrola techniky jazdy u vodičov (a z toho vyplývajúci jav, že ak sa pridelený voz presunie k inej partii vodičov, tak do pár dní je odstavený - viď #85116).
3. Slabá kontrola udržiavania kultúry pracoviska (myslím tým kabínu vodiča a podobne).
4. Poddimenzovaná starostlivosť o vozidlá v servise. Tu si nie som istý, či to je nízkou kvalifikáciou mechanikov (lebo lepších nevie DP zaplatiť), ich nízkym počtom (a nestíhajú) alebo inde. Zrejme mix.
Zas, ja som skoro ráno videl presúvať sa nejaký malý SOR na 54 smerom na KVP...