Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tajomstvá archívov - Košická detská železnička
https://www.youtube.com/watch?v=DAD9zzJdLCA
Reply on: Urbanway 2423 #84434:
Zastavka je na Hornadskej ulici, pred garazou Hornadska. Medzi Kalinovskou a Tesco dzungla spoj zajde cez najkratsou trasou cez Hornadsku ul.
Vie mi niekto povedať, kde presne sa nachádza zastávka Garáž Hornádska linky N5 a akú ma tadiaľ trasu?
Reply on: tom393 #84431:
Čo sa týka autobusovej dopravy, USS objednáva iba spoje od vstupného areálu vo vnútri a jalové presuny na/z VZD.
Ohľadom koľajovej a liniek R nemám info, neviem povedať.
Reply on: Dispecer #84429:
Pozri si diskusiu v Prahe o zvyšovaní ceny ročného kupónu, ten výpadok príjmov bude všade a mesta ešte odpustaju nájmy a majú ďalšie náklady. Kto nemá rezervy, ten určite bude uvažovať aj o prípadných zmenách v objednávkach, takže sa niečo môže objaviť
Reply on: 110mat110 #84430:
Spoje električiek R sú vraj platené od optimy, autobusové spoje RA v celej trase zo sídlisk a presuny na prázdno sú tak isto platené Uss. A keďže dnes sa šetrí v uss na všetkom a ta rok poklesol počet zamestnancov cca o 30% ani by som sa tomu nečudoval keby robili regulárne výberové konanie...
Reply on: tom393 #84427:
Tak by VZD jazdil iny dopravca. Nic extra. Otazne je, kto plati spoje R/RA a ich prazdne presuny. Ak to plati mesto, tak sa nic nezmeni ak USS je tam viac scenarov.
Reply on: monoblok #84428:
"Vzhladom na to, ze ide kríza, tak si nemyslím, zeby výrobcovia boli tak zahltení. Časť dodávok sa odloží alebo vôbec neuskutoční, tak možno bude príležitosť získať niečo aj takto."
Zatiaľ tá "kríza" dôsledkami na ekonomiku nevplýva tak, ako napríklad tá pred vyše 10 rokmi, takže nepredpokladám, že by sa vo veľkom rušili objednávky na nové vozidlá (ak nerátame letecký priemysel).
Pri stave komunikácií v USS by to skôr bola výhra, koľko busov tam polamalo svoje rámy.
Vzhladom na to, ze ide kríza, tak si nemyslím, zeby výrobcovia boli tak zahltení. Časť dodávok sa odloží alebo vôbec neuskutoční, tak možno bude príležitosť získať niečo aj takto.
Určite je riešiteľny, len či dokáže ten manažment aj dotiahnuť.
Akurát včera ma napadlo že čo keby USS na VZD a dopravu do USS urobil výberové konananie a napríklad by eurobus čisto teoreticky podliezol cenou DPMK, čo by potom robil DPMK keby mu odpadla obsluha USS. Napríklad ako to funguj tuším vo Volkswagene že VZD jazdí SAD Dunajská Streda.
Reply on: monoblok #84425:
S verejným obstarávaním nemá asi nikto problém, len rozdiel v čase dodania *veci, na ktorú existuje už podpísaná rámcová zmluva* (a za predpokladu prísunu potrebných €€€) a *veci na ktorú ešte len treba vôbec vyhlásiť verejné obstarávanie* nie je úplne zanedbateľný. Najmä v takej situácii, akú prezentovali niektorí poslanci a GR na poslednom zastupiteľstve a v situácii, keď výrobcovia vozidiel majú objednávok toľko, že sa dnes už pomaly riešia zákazky na rok 2022 a neskôr...

Ja osobne som trošku skeptickejší k tomu, že ten rozsah problémov je taký veľký a neriešiteľný inak ako nákupom nových vozidiel. Ale zároveň priznávam, že nemám žiadne informácie o tom, ktoré by to vyvracali. (A áno, registrujem isté "neštandardné" veci vo výprave aj v tejto dobe, ale zároveň nie som presvedčený o tom, že by veľká časť problémov nebola riešiteľná aj napr. lepšou údržbou, manažmentom náhradných dielov a opráv,... Nepopieram však, že istú časť vozidlového parku vymeniť treba.)

P. S.: VZD USS si USS nemusí obstarávať cez VO, keďže USS nie je štátnou alebo verejnou správou vlastnená spoločnosť, kľudne to môže urobiť aj priamym zadaním (a to sa tuším aj dialo/deje).
Co si mám predstaviť pod častými poruchami, skúsme to nejak vyjadriť spravkovym stavom ci sa stačí vypraviť všetky spoje. S tým srotom by som najskôr počítal, ono aj 66xx v Prahe majú svoj vek a vodiči s tým jazdia jak s Nivou teda aspoň minulý rok.
Ja nemám problém s VO a rovnakú otázku si môžeš položiť pri elektrickach- Jazero alebo autobusoch, ci uz miestne komunikácie alebo VZD v USS.
Reply on: monoblok #84422:
Pri takých častých poruchách neviem či ešte vydržia niečo, dajme tomu 1-2 roky a už budú v šrote lebo dpmk nebude mať peniaze na ich opravu
Reply on: monoblok #84422:
Čokoľvek iné by si chcel nakúpiť, musíš na to urobiť nové verejné obstarávanie - vrátane trolejbusov.

Otázka je, že či má zmysel obstarávať trolejbusy, keď trolejbusové trate nedostávajú potrebnú starostlivosť (a to máme trate, ktoré by si už aj pýtali rekonštrukciu (napr. Lingov - Mlynská bašta).
Neboli SORy kúpené aj so servisom od dodávateľa? Inak súhlasím, radšej by mali nakúpiť trolejbusy a hlavne udržovať v dobrom stave komunikácie, po ktorých jazdí MHD. Bez toho nevydrží žiaden autobus plánovanú životnosť, ale čakal by som, ze SORy ešte 2-3 roky vydržia, skutočne je taká poruchovosť?
Reply on: S499.1023 #84420:
take šroty ako Citaro nech si nechaju..SOR je kepsi dnes uz ten bus ma styl nie ako kedysi.
Reply on: Dispecer #84417:
To ani nie je nutné. Ak ktokoľvek z nich príde za riaditeľom DP s hotovým zadaním, na základe ktorého bude možné za cenu SOR-iek nakúpiť Lion's City alebo Citaro, určite ho nevyhodia.
Reply on: Folasik #84414:
DPMK nemôže (resp. nemal by) nakupovať na základe vlastného presvedčenia pár zamestnancov a štatutárov podniku - keďže pracuje (prevažne) s verejnými financiami, musí nové vozidlá obstarávať verejným obstarávaním.
Reply on: 110mat110 #84415:
Ja rozumiem, iba som dodal info, že nie je problém kúpiť aj niečo iné ako SOR bez potreby vyhlasovať VO. 😎
Reply on: S499.1023 #84416:
Pretože dobre vieš, že takmer nik z tých, čo tu diskutujú nemá na to akékoľvek vykonávacie právo. 😎

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.