keď sa tu počíta čas tam niečo lukratívne z prace po nočnej napríklad, 6:05 sedím v aute a doma som 6:25-6:30 (tam zaleží kde zaparkujem), zato MHD 6:10 ide autobus z prevádzky za cca 10 minút vystúpim na Vstupnom areáli, tam prestúpim na električku a vystúpim o 7:00, 7:05 som doma. a pol hodina je už pekný rozdiel....ale je pravda že ak idem do mesta radšej idem električkou ako autom.
SOR ky su konštruované tak, že vodič sedí nízko a prakticky na úrovní konca dverí, akýkoľvek človek, predmet vo dverách bráni vo výhľade na pravú stranu. V iných typoch autobusov v KE tento problém nie je taký očividný. To je môj názor na základe mojich skúseností z cestovania aj jazdenia. A kedže väčšina vozoparku je tvorená SORkami, preto je v súčasnosti viac konfliktov o predných dverách, ako dávnejšie. V Citelise aj keď niekto vo dverách stojí, nezavadza, ani sa kabína vodiča až tak nevyvetrá ako v SOR. Solarisy majú polovicu dverí oddelenú, resp. celú kabínu. SORy sú proste tak super poriešené, že šoferom prepína
Hej, starí ľudia sa trepú ku predným dverám, lebo chcú sedieť úplne vpredu a sledovať jazdu. Už som zažil aj takých, ktorý ma rýchlo predbehli, aby som si tam nemohol ja sadnúť. Podaktorí starí ľudia sa správajú ako malé deti.
To však nijako neospravedlňuje šoféra. Druhý expert zastavuje s prvými dvoma dvermi mimo zastávku (hej, nie si to náhodou ty?) a necháva ľudí vystupovať na blate, tretí expert mi pre zmenu odmietol tvoriť predné dvere. To je v poriadku?
Pridám zážitok zo včera, aj keď trochu iný. Od Senného trhu sme zastavili s kĺbákom v zastávke NO. Za nami rovnaká kĺbová sorka zbesilo brzdila a trúbila, nestačila jej zábrzdná vzdialenosť. No podarilo sa mu to zvládnuť a zastal asi na 25 cm za naším busom. Lámal som si chvíľu hlavu nad tým, či to trúbenie nebolo najmä kvôli cestujúcim v jeho buse, aby zareagovali pred brzdením a zároveň nehnevali sa na vodiča. Po odjazde zo zastávky išiel ten bus za naším tak blízko, že tak za druhým nejde ani vytunený Golf s 19-ročným vodičom. Povedal som si, asi nie všetci majú rovnaký štýl jazdy... Ale musím povedať, že u 90% vodičov oceňujem nielen dobré jazdenie, ale predovšetkým pevné nervy voči niektorým polovodičom v osobákoch. (Toto bola asi výnimka a preto číslo vozu "plyn-brzda" si nechám pre seba.)
Niektorým cestujúcim fakt začína prepínať. Včera mi jedna s palicou nevládna stála pripravená na 3. dvere a ako som pristavil do zastávky pomalým tempom šla dopredu aby nastupovala po schodoch na predné. Evidentne im nastupovanie cez iné dvere nevonia, normálne je to úchylka.
On tam zarátal aj cestu na zastávku a od zastávky...vyrátaj si čas odkedy odídeš z bloku až kým neprídeš do práce, a toto číslo tu daj a nie len čistý čas jazdy s MHD..
Niektorým šoférom fakt začína prepínať. Včera mi jeden okomentoval moje vystupovanie prednými dverami slovami "všetci sa pchajú do predných dverí". Zastávku predtým vystupovala žena s dcérou prednými dverami, keďže sedeli vpredu vedľa mňa. Evidentne, akékoľvek používanie predných dverí im nevonia. Evidentne, ak aj sedím vpredu, mám poslušne vypadnúť ku ďalším dverám. Normálne čakám, kedy na nich vodiči klincovať drevené dosky, aby ich nikto nemohol používať.
to musis byvat teda moc daleko--mne cesta do prace trva cca 15 minut s MHD trasa KVP Moskovska - Idanská. Kombinujem 72 + 6 /pripadne R1/ na prestup mam cca 4 minuty Prestupujem pri Krajskom sude.
Veľa ľudí kombinuje MHD a auto a tých pár centov sa hodilo pri krátkych cestách, po zdražení máš rovnaké intervaly, žiadne zlepšenie sa nekoná,.minule na 71 krátky SOR cez pracovný deň mimo prázdnin, opačným smerom citelis, ked som videl ešte 3503 na 71 ten deň, tak tým som jazdil ešte na ZŠ do školy. Medto nemá na nič peniaze a služby občanom katastrofa, to je treba priznať naplno. Co sa týka MHD, v nen sa určite nedá pracovať, robia to tak max ľudia dochádzajúci vlakom, aj to minimálne, keďže sú ráno tiež plné
No vacsinou v MHD stojim a drzim sa jednou rukou a druhou drzim batoh. A som dorobil... A realne, ked si aj sadnem, tak nic rozumne za tych par minut nestihnem spravit. Pretoze naozaj velku cast mojej cesty zaberie prestup a pesi presun. Socialne siete a pozretie novin ako nejaky extra posun naozaj neberiem. Zaobidem sa aj bez toho.
Od dverí k dverám to mám ešte bližšie ako na zastávku, málo mojich susedov má auto,čiže zvyčajne parkujem pri vchode, na zastávku to mám 4 minúty+ ešte tam treba byť pár minút pred odchodom aby som spoj nezmeškal. Samozrejme do centra je najvýhodnejšie mhd, pretože tam je už problém s parkovaním a z električky vystúpim na Námestí a neriešim. A úplne top by to bolo so zapnutou preferenciou pre mhd, bohužiaľ u nás sa všade stojí
No áno, nevychádza Vám to, lebo ste pravdepodobne nepochopili pointu #84181 (vidieť, že ste ju v #84182 úplne obišli) a to: Môžem byť v buse hoci aj 40 minút, ale z nich je pri vhodnej obsadenosti vozidla (dá sa sedieť alebo stáť bez tlačenice) takmer celých 40 minút mojich – necestujem – ale pracujem na vhodných veciach, ktoré potom nemusím robiť doma, lebo už som ich urobil. Skúste to prepočítať takto. (Teda odrátať čas vo vozidle, ktorý máte k dispozícii pre seba.)
Pri akejkolvek konstelacii to MHD pod 25 minut nedam. A cestou domov ani za 35. To je uplne minimum. Autom 99% ciest dam pod (okolo) 20 minut a ked je havarka po ceste stojim v nej aj busom aj autom. Takze sa bavime o tom, ze na cca 30 minutovej ceste spravim 15minut rozdiel. Ano je to autom nasobne drahsie. Otazka je, ci to za to stoji
No vidíte, aj v takej nepriaznivej konštelácii máte 20 minút autom a 20 minút MHD (počítam to odhadom ako 35 minút celkom -mínus- 15 minút počas cestovania pre seba). Nehovorím, že vám to vychádza lepšie pre MHD (ušetríte akurát energiu sústredenia na šoférovanie) ale vidíte, že je to aspoň porovnateľné. Na cene paliva samozrejme strácate veľa. A kým niekto je po práci rád, že môže hneď "vypnúť", niekto si dá ešte jednu malú "makačku" za volantom, pri ktorej celých 15 minút nesmie urobiť chybu. (Túto cenu ľudia častokrát nedávajú do svojich kalkulácií, ako by to nič neznamenalo.)
Mal som svoju cestu do prace rozpisanu a som ju zmazal. Ale OK. Rozpisem to opat.
Cesta do prace MHD mi v rannej spicke trva podla IMHD 20 minut. 10 minut mam peso na zastavku a od zastavky k praci. Realne 3/5 prestupov z busu na elektricku nestihnem a tak musim cakat zvycajne dalsich 5 minut na dalsiu. = 35 minut.
Autom je to podla google maps 12 minut. Mne to zvycajne vratane parkovania trva 15-17 a dve minuty peso do firmy. = 20 minut.
Kategoria sama o sebe je cesta domov. V sedle domov mam velmi zly pripoj a tak mi cesta bezne trva aj 45minut (vratane 10min. chodenia) autom rovnakych 20 tak ako tam. Auto doma zaparkujem do dvora. Neriesim.
A na bicykli mi ta ista cesta trva zhruba 35 minut. A prezliekanie a sprchu do toho nemusim pocitat, lebo to som uz presiel branou v praci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tbus