Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mi.v #83902:
Ceny listkov su urcene v lokalnej mene. Uplne rovnako ako su ceny rozkov v potravinach. Teda u nas uz 10 rokov v €.

Rovnako je na vacsine (kluc neviem) zastavok vylepeny prepravny poriadok a teda aj rozmery batoziny a pod.
Reply on: monoblok #83901:
Nie som si istý, či sa chápeme. Odkedy majú byť nejaké ceny vylepené na zastávkach? A majú byť v eurách alebo zároveň musia byť aj v dolároch a rubľoch a juanoch, či v čom všetkom by sa časom malo obchodovať s ropou? Prečo ceny áno a čísla na dispečing nie? A e-mailové adresy? Čo keď niekto bude chcieť zo zastávky poslať e-mail do DPMK? Prečo na zastávkach nie sú povinne vylepené aj návody na označovače alebo maximálne rozmery batožiny?
Ja tomu rozumiem tak, že to s cenami je taká Vaša predstava, ale nie je to nijaká povinnosť, rovnako ako nie je povinnosť vypísať tam čísla na dispečing, na hovorcu, na marketing, na straty a nálezy, návody na označovače, maximálne rozmery batožiny alebo povinnosti pri preprave zvierat alebo bicyklov.
Reply on: mi.v #83899:
Ako píšem, zdraženie o pár centov prinesie do kasy pár stoviek, co je zanedbateľná čiastka. Ľudia skôr odídu kvoli prekročeniu psychologickej hranice, ak mam auto, ale kombinujem jeho využitie s MHD, tak pri súčasnej cene sa to ešte oplatilo. Pri novej cene už nie. Takisto na zastávkach budú info o cenách a tie sa budú musieť prelepovat, lebo SOIka po tom skočí ako hladný pes, ak by to nesedelo. Samozrejme, pokiaľ na to medto nemá, tak zdražovať musí, ale je to ako píšem, v Košiciach sa nevyberá parkovné a máme prebujnelu byrokraciu, ktorá žerie obrovské peniaze.
Reply on: S499.1023 #83898:
Ja píšem o nákladoch na ich prevádzku
Reply on: monoblok #83894:
Podľa mňa je väčší problém (vyrábaný zbytočne) zvyšovať ceny skokovo. Potom sa argumentuje, že už dlhšiu dobu chýbajú peniaze. A nemuseli by. Skokovým zvyšovaním sa robí zbytočný problém pre podnik i pre ľudí. Pozrite si staré príspevky, ktoré presne kvôli skokovému zvýšeniu vyvolali túto debatu. Ako dôkaz ste si možno všimli, že košická MHD stratila reparila, ktorý sa dušoval, že pri tomto zvýšení cien už precáhdza do auta. 🙂
Reply on: monoblok #83895:
Ešte raz, nefilozofuj o tom, čomu nerozumieš. Nová trať aj nové vozidlá sa platia z investícií.
Reply on: monoblok #83896:
Hovoril som o automatoch na jazdenky, nie o označovačoch, ty jaternica.
Reply on: S499.1023 #83890:
V Prahe mas oznacovace z 90tych rokov, nečudo, že radšej zobrali nové, teda zaplatila ich ČSOB
Reply on: S499.1023 #83889:
Hej lebo ked postavis novu trať, ďalšie naklady neporastu.. pan teoretik. Ano z iného sa platí obnova a z iného údržba. Ale ked potrebujes o 6 ďalších busov viac, lebo dalsia linka, tak náklady sa zvýšia, takisto platí pre metro alebo tram
Reply on: mi.v #83886:
A cena benzínu je celý rok rovnaká? Ako hovorím, tie zmeny každý rok su nezmysel, jedine žeby DPMK zrazu turbo rýchlo začal meniť MHD k lepšiemu. Ale to sa nestane, o tie centy sa bežne rozpočet prekročí, ak je vyššia cena nafty.
Reply on: reparil #83892:
Už máš vopred hotový rozsudok, Sjuzana?
poniektori vodici v mhd su dobre zrudy.. s okamzitou platnostou by som mu dal vyhadzov takyto hajzlik nema co robit za volantom a nie to este v mhd! https://kosicednes.sk/udalosti/dieta-v-autobuse-pri-prudkom-brzdeni-vypadlo-z-kocika/?fbclid=IwAR09ObbqY81PInbvS2VD7nGXwvRl_nTLAKnYnpTHdPcXhv2RIryDKs33VJ0 😠
Reply on: S499.1023 #83890:
Ked sa do automatov dala jedna krabicka ktora cita z karty a zaroven tuto info spracuva a odosle tak tato krabicka ma certifikat. V palubaku uz nastroje na citanie z kariet mas a odoslat ich odosles uz existujucim pripojenim. V tom je rozdiel.

Este mi napadlo, ze vlastne nase citacky same o sebe asi nezvladnu vobec nacitat platobne karty. Teda asi aj s tym bude problem.
Reply on: 110mat110 #83885:
To o certifikácii je v zásadnom rozpore s realitou. Inak by nestačilo v Prahe/Bratislave/Prešove doplniť automaty na predaj CL o modul čítačky platobných kariet a museli by sa vymeniť celé automaty, aby mohli byť certifikované ako celok.
To o nedostatočnom výkone označovačov znie realistickejšie.
Reply on: monoblok #83884:
Nefilozofuj o Mníchove, keď o ňom nič nevieš. Rekonštrukcie a novostavby sú platené z úplne iného balíka, ako je vybraté cestovné. Cestovné sa zvyšuje preto, že inflácia sa vzťahuje aj na tú časť prevádzkových nákladov, ktoré hradí cestujúci.
Reply on: 3pa3ck3 #83876:
Nie je dnes rozdiel 2 centy? Naozaj to niekoho motivuje? Nie je realnou motivaciou na pouzivanie kariet skor pohodlnost?
Reply on: 110mat110 #83885:
Platbu ale neriesi palubak (alebo teda aspon by nemusel ak by sa to tak spravilo), okrem nejakej synchronizacie dat. Okrem nejakeho stiahnutia aktualizacii SW a dat (+ vecerneho odoslania uzavierky) by vsetko tykajuce sa platieb mohlo bezat priamo v OCL.

Nicmenej, tie palubaky su uz dost stare a mozno by im neuskodil upgrade. A pripadne to ponat ako prilezitost na vykopnutie EmTrestu.
Reply on: monoblok #83884:
Zdraženie prinajmenšom kompenzuje infláciu a súvisiace rastúce ceny, ak by sa aj nič nestavalo. Ani liter benzínu po zdražení nedostanete zrazu väčší, ako protihodnotu za jeho zdraženie. Tiež pochybujem, že zvýšenie cien lístkov zafinancuje akúkoľvek väčšiu dopravnú stavbu – tie sa financujú celkom inak.

(Ak niekomu odpovedáte, robte to cez ikonu vpravo (na to tam je) inak býva nejasné, na koho reagujete a tiež sa nevytvára očakávané stromové zobrazenie príspevkov.)
Reply on: Troll #83882:
Su to len moje dohady. Nepoznam presne parametre palubakov. Z toho co mi je zname, nemaju dostatocny vykon. Kreditky pouzivaju omnoho narocnejsie sifrovanie. Ked si zoberies, ze naraz dokaze 5 ludi platit v buse kreditkov, treba vykonny system. Druha vec je, certifikat. Zariadenia sa certifikuju ako celok. Teda ak krabicka teraz nema certifikaciu na platbu kartami, uprava SW nepomoze a aj keby to zvladala, nemoze byt pouzita.
Neviem, aka je tvoja skúsenosť, ale mne sa bežne stáva pri tých par návštevách v KE, ze oznacovac bud nefunguje alebo si úspešne kúpim lístok na druhý ci tretí pokus. Takto si funkčné oznacovace nepredstavujem a verím tomu, ze pri oslovení by to mohla čiastočne zatiahnuť aj banka, napr reklamou na tých oznacovacoch.
V Mníchove sa väčšinou zdražuje, pretože sa o tých xy% nezvýši dotácia na MHD alebo treba zaplatiť nejakú novostavbu/ reko linky metra. Problém v Košiciach vidím ten, ze aj po zdražení nebude hustejší interval, ani vyradené autobusy s vekom a la Solaris 350x, len to, ze budú jazdiť policajti a budu sa tepovat sedačky. Co by nemuselo byť, ak by v busoch bola koženka a v tram plastové sedačky. Na týchto veciach vieme ušetriť nejaké peniaze napriek pociatocnej investícií

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.