Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #83907:
On tam nie je kompletny cenník, ale len vynatok z tarify a prepravného poriadku. Ten prehľad o cenách je v jednoduchej a citatelnej tabuľke. Prečo by tam mala byť cena lístka v autobuse? Predsa primárne by ľudia mali cestovať na BCK, sekundárne na lístky alebo sms a predaj u vodica je uz len doplnenie, ktoré by malo byť skôr výnimka- predaný tak jeden za mesiac. Pokial by uz som chcel šetriť energiu, všetci budú jazdiť na BCK a papierové lístky zrušiť. Za BCK by mohla byť záloha dajme tomu 1€ v automate
Reply on: monoblok #83906:
V takom San Franscicu si v čase mojej návštevy na mnohých zastávkach vystačili aj so značkou na pouličnej lampe - tá určovala, kde je zastávka.

Ale teraz vážne. Nemyslím si, že kompletný cenník všetkých druhov lístkov a celé znenie prepravného poriadku je nutnosťou. V 99% prípadov ide o neprehľadný balast, ktorý nikto nečíta a zaberá miesto. Podľa môjho názoru by mali byť na zastávkach základné informácie "prvého kontaktu" - z cien by úplne stačila aktuálna cena lístka v autobuse. Zverejňovať kompletný cenník na zastávke neprikazuje žiadny zákon a veľa (i od Košíc väčších miest) to tiež nemá.

Inak, myšlienku, ktorú prezentuje mi.v, a síce zdražovať po trošku priebežne namiesto skokového zdraženia raz za pár rokov, plne podporujem. Naopak, s údivom pozorujem, aký odpor to vyvoláva a aké dôvody proti tejto myšlienke sa tu doslova vyrábajú. Ja na priebežnom aktualizovaní cien o infláciu vidím len výhody.
Reply on: mi.v #83904:
Pri takejto filozofii môžeme rovno prebrať štýl a la MHD v Los Angeles, kde maju oznacnik a to je všetko, ostatné su len doplnky. Ved tarifu nikto nečíta, ani na CP sa nepozerá každý cestujúci, tak tam nemusí byť.
Reply on: 110mat110 #83903:
Na všetkých zastávkach s vitrínou je tarifa aj prepravný poriadok...a schéma /i keď aktuálnu by ste ťažko hľadali/...
Reply on: 110mat110 #83903:
S tými svetovými menami to bola irónia, aby si monoblok uvedomil, že nie je povinnosť dopravcu na zastávkach uvádzať také veci. Či na kľúčových zastávkach vyvelsí aj nejaké prepravné podmienky malými nečitateľnými písmenkami (veď vitrínu treba využiť...) prípadne ešte niečo ďalšie navyše, je len jeho dobrá vôľa. Na to som chcel poukázať. Nikto za nejaké chýbajúce ceny nebude dopravcu naháňať.
Takisto, ako som tu písal, ceny papierových lístkov (aj tých, ktoré predáva vodič) by boli zaokrúhlené na 10 centov a dvíhali by sa iba raz za niekoľko rokov. Ak by ich tam monoblok chcel mať a bol by ochotný ich prelepovať raz za pár rokov, veľa roboty by nemal. Ceny elektronických lístkov alebo papierových lístkov z predpredaja na žiadnej zastávke n̲e̲treba, aj tak sa tam kúpiť nedajú. 🙂 Ak niekto veľmi chce ceny, stačí ak je vyvesená cena lístka, ktorý sa dá kúpiť u vodiča – nič viac.
Reply on: mi.v #83902:
Ceny listkov su urcene v lokalnej mene. Uplne rovnako ako su ceny rozkov v potravinach. Teda u nas uz 10 rokov v €.

Rovnako je na vacsine (kluc neviem) zastavok vylepeny prepravny poriadok a teda aj rozmery batoziny a pod.
Reply on: monoblok #83901:
Nie som si istý, či sa chápeme. Odkedy majú byť nejaké ceny vylepené na zastávkach? A majú byť v eurách alebo zároveň musia byť aj v dolároch a rubľoch a juanoch, či v čom všetkom by sa časom malo obchodovať s ropou? Prečo ceny áno a čísla na dispečing nie? A e-mailové adresy? Čo keď niekto bude chcieť zo zastávky poslať e-mail do DPMK? Prečo na zastávkach nie sú povinne vylepené aj návody na označovače alebo maximálne rozmery batožiny?
Ja tomu rozumiem tak, že to s cenami je taká Vaša predstava, ale nie je to nijaká povinnosť, rovnako ako nie je povinnosť vypísať tam čísla na dispečing, na hovorcu, na marketing, na straty a nálezy, návody na označovače, maximálne rozmery batožiny alebo povinnosti pri preprave zvierat alebo bicyklov.
Reply on: mi.v #83899:
Ako píšem, zdraženie o pár centov prinesie do kasy pár stoviek, co je zanedbateľná čiastka. Ľudia skôr odídu kvoli prekročeniu psychologickej hranice, ak mam auto, ale kombinujem jeho využitie s MHD, tak pri súčasnej cene sa to ešte oplatilo. Pri novej cene už nie. Takisto na zastávkach budú info o cenách a tie sa budú musieť prelepovat, lebo SOIka po tom skočí ako hladný pes, ak by to nesedelo. Samozrejme, pokiaľ na to medto nemá, tak zdražovať musí, ale je to ako píšem, v Košiciach sa nevyberá parkovné a máme prebujnelu byrokraciu, ktorá žerie obrovské peniaze.
Reply on: S499.1023 #83898:
Ja píšem o nákladoch na ich prevádzku
Reply on: monoblok #83894:
Podľa mňa je väčší problém (vyrábaný zbytočne) zvyšovať ceny skokovo. Potom sa argumentuje, že už dlhšiu dobu chýbajú peniaze. A nemuseli by. Skokovým zvyšovaním sa robí zbytočný problém pre podnik i pre ľudí. Pozrite si staré príspevky, ktoré presne kvôli skokovému zvýšeniu vyvolali túto debatu. Ako dôkaz ste si možno všimli, že košická MHD stratila reparila, ktorý sa dušoval, že pri tomto zvýšení cien už precáhdza do auta. 🙂
Reply on: monoblok #83895:
Ešte raz, nefilozofuj o tom, čomu nerozumieš. Nová trať aj nové vozidlá sa platia z investícií.
Reply on: monoblok #83896:
Hovoril som o automatoch na jazdenky, nie o označovačoch, ty jaternica.
Reply on: S499.1023 #83890:
V Prahe mas oznacovace z 90tych rokov, nečudo, že radšej zobrali nové, teda zaplatila ich ČSOB
Reply on: S499.1023 #83889:
Hej lebo ked postavis novu trať, ďalšie naklady neporastu.. pan teoretik. Ano z iného sa platí obnova a z iného údržba. Ale ked potrebujes o 6 ďalších busov viac, lebo dalsia linka, tak náklady sa zvýšia, takisto platí pre metro alebo tram
Reply on: mi.v #83886:
A cena benzínu je celý rok rovnaká? Ako hovorím, tie zmeny každý rok su nezmysel, jedine žeby DPMK zrazu turbo rýchlo začal meniť MHD k lepšiemu. Ale to sa nestane, o tie centy sa bežne rozpočet prekročí, ak je vyššia cena nafty.
Reply on: reparil #83892:
Už máš vopred hotový rozsudok, Sjuzana?
poniektori vodici v mhd su dobre zrudy.. s okamzitou platnostou by som mu dal vyhadzov takyto hajzlik nema co robit za volantom a nie to este v mhd! https://kosicednes.sk/udalosti/dieta-v-autobuse-pri-prudkom-brzdeni-vypadlo-z-kocika/?fbclid=IwAR09ObbqY81PInbvS2VD7nGXwvRl_nTLAKnYnpTHdPcXhv2RIryDKs33VJ0 😠
Reply on: S499.1023 #83890:
Ked sa do automatov dala jedna krabicka ktora cita z karty a zaroven tuto info spracuva a odosle tak tato krabicka ma certifikat. V palubaku uz nastroje na citanie z kariet mas a odoslat ich odosles uz existujucim pripojenim. V tom je rozdiel.

Este mi napadlo, ze vlastne nase citacky same o sebe asi nezvladnu vobec nacitat platobne karty. Teda asi aj s tym bude problem.
Reply on: 110mat110 #83885:
To o certifikácii je v zásadnom rozpore s realitou. Inak by nestačilo v Prahe/Bratislave/Prešove doplniť automaty na predaj CL o modul čítačky platobných kariet a museli by sa vymeniť celé automaty, aby mohli byť certifikované ako celok.
To o nedostatočnom výkone označovačov znie realistickejšie.
Reply on: monoblok #83884:
Nefilozofuj o Mníchove, keď o ňom nič nevieš. Rekonštrukcie a novostavby sú platené z úplne iného balíka, ako je vybraté cestovné. Cestovné sa zvyšuje preto, že inflácia sa vzťahuje aj na tú časť prevádzkových nákladov, ktoré hradí cestujúci.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.