Reply on: cedin #82239:
Nakupili sa hura systemom nove vozidla, ziadna postupna obnova ale narazova, jazdia teda prevazne nove a starsie (solo T6 a 701) stoja. Tak isto ako pred par rokmi ked sa nakupilo hura systemom 127 busov, vyradovali sa pojazdne autobusy, a nove vozidla jazdili (a vela ich doteraz jazdi) na delenych sluzbach alebo sa vyuzivali ako dispozicne. Po vyluke, ked bude niektora linka obsluhovana solo T6 tak sa tam hadam sem tam prevetra aj vario.
cedin
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.