Reply on: 747 #81081:
Tak napríklad na SNP by si to určite vyžiadalo zväčšenie osovej vzdialenosti koľají (ktorá sa už aj tak bude meniť na úkor jazdných pruhov), a tým pádom, ak by nechceli úzky jazdný pruh, musela by sa meniť aj poloha vozovky posunom ku chodníkom. To by stálo veľa peňazí a pod., a tak sa poloha nemení. (môj názor) Viem, že v nejakom staršom pôvodnom pláne boli stĺpy zakreslené v zelenom páse medzi koľajou a telesom cestnej komunikácie, ale ako vidno, ustúpilo sa z toho. Ale neviem si prestaviť ako by to vyzeralo. Kompletne by to zhoršilo vzhľad a priehľadnosť komunikácie.
Troll
Čítal si niekedy zmluvu medzi DÚHA, a. s. a Mesto Košice o výstavbe IKD? Píše sa tam totiž aj niečo takéto:
"Touto zmluvou sa zhotoviteľ zaväzuje vykonať DIELO podľa realizačnej projektovej dokumentácie
(dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby) objednávateľa,
a to:
a) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Integrovaný dopravný systém osobnej koľajovej dopravy Košice, stavby IKD -1. etapa, IKD
Košice, námestie Maratónu mieru - Staničné námestie s napojením na ŽSR, UČS 31,
spracovaná Združením SUDOP BRNO - IKP (SUDOP BRNO, spol. s r. o., Kounicova 26,61136
Brno, Česká republika; IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova 1037/49, 170 00
Praha 7, Česká republika), zak. číslo 11010-02-0314, arch. číslo 2013230009, dátum 7/2013,
b) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Integrovaný dopravný systém osobnej koľajovej dopravy Košice, stavby IKD -1. etapa, IKD
Košice, námestie Maratónu mieru - Staničné námestie s napojením na ŽSR, UČS 32A,
spracovaná Združením SUDOP BRNO - IKP (SUDOP BRNO, spol. s r. o., Kounicova 26, 61136
Brno, Česká republika; IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova 1037/49, 170 00
Praha 7, Česká republika), zak. číslo 11010-02-0314, arch. číslo 2013230009, dátum 9/2013,
c) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Obratisko Námestie Maratónu mieru, spracovaná IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o.,
Jankovcova 1037/49, 170 00 Praha 7, číslo projektu 113247, dátum 9/2013,
d) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Obratisko Staničné námestie, spracovaná IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova
1037/49, 170 00 Praha 7, číslo projektu 113247, dátum 9/2013,
(...)"
Viď: https://www.zverejnenie.esluzbykosice.sk/Zmluva/Detail/13437891/139157
Za týmto problémom však nemusia byť nevyhnutne ani pojektanti vyššie spomenutých firiem, oni v podstate iba plnili a korigovali návrhy ŽSR / Mesta Košice / DPMK tak, aby dokumentácia spĺňala príslušnú legislatívu a normy. Ak teda nik z trojky ŽSR, Mesto Košice a DPMK nepožadoval väčšie prístrešky na zastávkach, projektant si tam tiež nemôže len tak z ľubovôle navrhnúť väčší prístrešok...
Nikto tu neobhajuje Dúhu; veď myslím, že tu funguje všeobecná zhoda medzi diskutujúcimi o kvalite prevedenia stavby; ale v tomto naozaj nevinne - projektovú dokumentáciu robil niekto iný a aj tá projektová dokumentácia sa robila na požiadavku niekoho iného ako Dúhy. V čase jej tvorby najskôr ešte ani nik netušil, ktorá stavebná firma to bude stavať...