Električkový kruhový objazd VSS bol naprojektovaný (vo fáze pracovného návrhu) ako alternatíva, výkres na stiahnutie je ešte stále v zozname http://ptinziniering.sk/?id=aktualne_projekty
Z môjho pohľadu mohla byť možná komplikácia v riadení križovatky. Ale prínos pre ED by bol vyšší. Nedalo sa z rovnakého dôvodu ako tá koľaj.
Mne to vychádza tak, že v zastávke „Autokemping“ budú v smere do Barce a na Jazero zastavovať všetky autobusové linky (12, 24, 54, x4, x7, x9), akurát že x4 inde ako zvyšok (x4 na Barčianskej, zvyšok na Alejovej).
Zachádzanie 54 z Ťahanoviec na zastávky „Dneperská“ a „Levočská“ je perverznosť.
Z Ťahanoviec do Krásnej (sídlisko) sa dá prestúpiť na hrane napr. aj pri teplárni.
NDS s tým zrejme nemá nič. A kruhový objazd si tam neviem predstaviť.
Na VŠA je to iné, tam je dosť miesta na kruháč koľajový aj cestný naraz.
Ale jednu výhodu by mal - ale tá sa podľa mňa dala spraviť aj pri ponechanom ikskovom krížení: možnosť odbočenia z Barce na Jazero a späť.
Bola by to výborná vec pri končeniach traťových porúch na Jazere alebo v Barci, keď by príslušné linky boli odklonené na druhú vetvu a potom by sa veľmi skoro vedeli dostať „domov“.
Teraz sa musia prejsť na opačnú konečnú a späť.
Asi sa nechcelo alebo technicky či pozemkovo nedalo, neviem.
Opravujem sa, neviem, či vzťahovo problematické pozemky na križovatke VSS, ktoré viedli k redukcii koľajiska, súviseli s tamojšími pozemkami NDS, alebo s pozemkami iných majiteľov. Ospravedlňujem sa za chybu v príspevku!
@5: Aj na Levočskej sa dá v rovnakých kombináciách. Takže prestup na hrane je vyriešený dokonca vrátane kapacitnej zálohy v podobe dvoch po sebe nasledujúcich zastávok. Sme my to pokrokové mesto!
? Chcem "POĎAKOVAŤ" Národnej diaľničnej spoločnosti za zrušenie možnosti električkového kruháča VSS (ktorý DPMK pôvodne žiadal) i zatiaľ existujúcej rozraďovacej koľaje. V smere z Jazera bude chýbať.
RudyKE myslel na električky (jednokoľajná slučka bez vratky), nie na autobusy.
Podľa mňa sa to ale celkom v pohode dá - tie linky majú po celý deň rovnaké intervaly a nie je tam až toľko spojov. Len to asi bude znamenať väčší frmol pri amfiteátri (sedmička) a stanici (trojka).
Systém obehov vozov síce nepoznám, ale z toho, koľko električiek občas vidím súčasne stáť v slučkách Havlíčkova a Stanica, sa mi zdá, že vodiči prestávkujú aj s vozmi (t.j. že nelietajú z voza na voz, aby sa ušetrili vozy).
No a v tom prípade to, čo prestávkovalo na Jazere (podľa mňa 3 a 7 a možno aj 9), bude musieť ísť na druhý koniec - ale to by asi Havlíčkova, amfiteáter a stanica mohli ustáť (všetky tri sú čerstvo rekonštruované a zdá sa mi, že koľajovo na lepší stav, ako bol predtým).
No a na Rybe to bude zrejme vždy len prídem - odídem, s krátkym pobytom.
Tie výluky „na 2x“ sa už v Košiciach pomaly stávajú folklórom:
a) robila sa Havlíčkova, zavretá bola celá Komenského -- teraz sa ide robiť Komenského...;
b) robil sa stará športová hala - amfiteáter, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...;
c) robili sa amfiteáter a pavilón, zavretá bola celá SNP -- teraz sa ide robiť SNP...;
d) robila sa Bardejovská, ale nie všetko - teraz sa ide robiť odznova...
Ale ja by som až tak nenadával, porucha asi nebude v Košiciach.
Je to síce blbé, ale najpravdepodobnejšie je to preto, že keď sa chystala MEU, ešte sa nevedelo, či a za koľko bude MET (všetko sú to europeniaze) - takže sa zvolilo urobiť aspoň najhorľavejšie body (križovatky a slučky).
Rovnaký prípad bude asi aj VSS versus Jazero a Barca. V čase prípravy MET sa asi nevedelo (a možno dodnes nevie), či vôbec a ak, tak aké pokračovanie MET ešte bude.
Po boji je ľahké byť generálom, ale ja by som nechcel byť v koži toho, kto má povedať, že čo treba pri najbližšej stavbe zrekonštruovať a pritom nevie, že či to bude mať aj nejaké pokračovanie...
Čo sa obsluhy zastávok na Jazere týka - nie je možné využiť samotnú električkovú trať? V minulosti autobusy zastavovali na električkových zastávkach. Aj keď je pravda, že tá trať pripomína skôr tankodrom.
Linka X7 pôjdu po trase Ryba - Cintorín - Jazero, čiže po Rastislavovej a logicky musia na jej konci odbočiť vpravo na Alejovú, následne doľava na Červený rak a cez Nižné Kapustníky na Jazero. Predpokladám, že X9 teda pôjde súbežne od zastávky Autokepmping. No a tam nemožno prestúpiť na hrane. Teda, nie v oboch smeroch. Nenapadá mi ako inak sa to dá trasovať, ale možno to predsa len bude vyriešené inou trasou.
No tak ako som písal nedávno - bude zaujímave ako budu dodržane CP jednotlivých spojov "x7" "x9".. a ich nadväznosť prestupu na (a) z ED 9, 7, 3) ,,, ked budu ešte väčšie kolóny cez most vss (nehovoriac o Slaneckej počas špičky) .. odpoved je mi viac ako známa "NIJAKO" ? bude to všetko jazdiť "sporadicky" tak ako jazdia teraz linky 19 52 (teda s meškanim)... a určite ED čakať na autobusy náhradnej dopravy "X" čakať nebudu - tak jazerčania si to užiju teda? Škoda že "mudre hlavy" pri plánovaní tých MET a MEU nenaplánovali súčastne s VSS aj generálku trate na jazere - ked už tá výluka 4 mesiace bude, mohlo sa to urobiť naraz,,, Tak ak príde na rad trať na jazere (ak skôr neskončí jej prevádzka pre zlý technický stav), zase si jazerčania užiju podobnej výluky a prestupovania, ale to je buducnosť ešte. Jedine malé pozitívum v riešeni MHD je predlženie trasy L 19 po važecku počas výluky..
Ešte by ma zaujimalo či to malé obratisko pri RYBE s jednou koľajou zvládne funkciu "konečnej" počas špičky pre linky 3,4,7. Nedalo sa uvažovať so zlúčením dvoch liniek, (aj tak to budu teraz "krátke" linky s CP okolo 5 - 10 minut,) do jednej zo zachádzaním na stanicu? (alebo predlžením jej trasy) ??
Áno, aj ja som chcel pôvodne napísať, že možno to bude prvý prestup na hrane (ak vôbec bude), ale potom som si uvedomil, že Jazero jeden už umožňuje. Keď sa za prestup na hrane považuje aj prestup medzi rôznymi druhmi dopravy bez opustenia nástupišťa, tak už celé desaťročia máme prestup na hrane pri cestovaní Napájadlá → Važecká ? Môžeme sa chváliť v EU.
Píšete, že pri prestupe na Autocampingu bude treba prejsť cez cestu. Žiadny plán rozmiestnenia zastávok som zatiaľ nevidel, ale linky označené „X“™ to vyžadovať nebudú, im stačí jedno stanovište s prestupom na hrane s ED. Môže to vyžadovať iba L12 a pod. Hm, alebo som niečo nedomyslel?
Myslel som to takto:
Všetky linky označené „X“™ môžu mať trasu prichádzajúcu z mosta od Nižných Kapustníkov. Na úrovni električkovej zastávky Autocamping by mali zastávku. Odtiaľ zamieria na Alejovú a cez mimoúrovňovú križovatku späť smerom k mostu VSS.
tbus