K tej pohodlnosti, tak sa tomu cudujem, pretoze trolejbusy mali najpohodlnejsie sedadla - a ked sme pri tom, neviem ci sa to uz riesilo, ale co maju znamenat tie tvrde sedadla v novych elektrickach? V starych boli tiez tvrde, ale bolo to aj vidiet, ja som zazil jedneho cestujuceho ako si "z chuti" siel sadnut a normalne si udrel zadok a chrbat. Clovek necaka ze su tak tvrde, za stale vyssie cestovne by sa slusilo aspon udrzat uroven ktora je v autobusoch a nie ju znizovat.
Alebo to DPKM neriesi, ved ich dostalo "zadarmo" z eurofondov?? Ked ma starsi clovek, este s problemami s chrbticou na tomto sediet aj pol hodinu, tak to uz moze rovno stat.
Dobry postreh, ale - papierove mesacniky sa dali kupit len na konkretny mesiac, teda od 1. do 30/31., nebolo teda mozne ziskat niekolko dni cestovania zadarmo, iba ak by si cestujuci kupoval mesacnik len kazde 2 mesiace, dnes je mozne zvolit akykolvek den a tak by mali cestujuci 4 dni zadarmo. Taktiez neboli mesacniky vzdy dostupne, kupit sa dali iba na urcitych miestach, kde boli dlhe rady, dnes je mozne ich dobit aj tyzden vopred, ci zakupit ich cez internet bez cakania, v mobile mame pripomienkovac, ktory si mozme nastavit aby sme nezabudli.
Bol to ale zaujimavy sposob ochrany cestujuceho, dnes je vsak nerealny. Moj napad na odpustenie prvej (prip. aj druhej) pokuty pre poctivych platiacich cestujucich, ktora by sa kazdych niekolko rokov resetovala je ale podla mna dobry, motivacny a vyhodny pre obe strany.
Máš pocit, že ten deň pred a tri dni po, resp. tridsiaty či tridsiatyprvý deň v mesiaci jazdí MHD na vzduch + vodiči, výpravcovia, dispečeri (...) robia zadarmo?
Pokiaľ áno, tak sa treba hlásiť u súdruha Ficu so žiadosťou o nejaký nový druh sociálneho balíčka.
Len tak na okraj, ak si ešte niekto pamätá, tak papierové mesačníky platili deň pred a tri dni po platnosti ... a pri čipových nám ešte aj ubrali o jeden deň z toho-ktorého mesiaca, keďže stále sa počíta nabitie na 30 dní (a mesiac má niekedy aj 31, resp. 29).
V dnešnom čísle ke:dnes sú zverejnené výsledky ankety dpmk - stačí mi že len o 10% viac ľudí zvolilo že busy sú pohodlnejšie ako trolejbusy a už suverénne napísali že to cestujúci považujú za pohodlnejšiu a lepšiu voľbu ? Nevadí že aj trolejbusy môžu byť rovnako pohodlné, proste to sa im nehodí
Dobry napad, len nie kazdy potrebuje cestovat denne, prave ten opacny pristup, urcity minimalny pocet zakupenych listkov za poslednych 12 mesiacov pre odpustenie PRVEJ pokuty, aby poctivi cestujuci kvoli jednej minute, alebo jednemu dnu pri mesacniku, ak si to skutocne neuvedomia, nemuseli hned platit pokutu, ked si cez mestsku kartu zakupia priemerne aspon niekolko listkov tyzdenne, tak by im prva pokuta mohla byt odpustena a davali by si viac pozor, pri dlhodobych ciernych pasazieroch by to aj tak nepomohlo, tam to chce systemovu zmenu, mozno aj v zakonoch, kedze tie si teraz kazdy vyklada inak.
Mozno by to chcelo aj "motivaciu" pre vodicov, kedze aj dnes mi pred nosom usiel jeden "betar" o celu minutu skor, ak by som nemal mesacnik, mozno by ma to stalo peniaze, co ma uz v minulosti aj stalo, aj 30 minut statia v mraze a vetre na zastavke a to boli odchody o 1-2 minuty skor, aj ked mam rezervu 4-5 minut, tak prvy spoj meska, dalsi opusti zastavku skor a rezerva je fuc. Niekto si cestuje zadarmo a niekto musi este priplacat kvoli nezodpovednym vodicom a este pol hodinu navyse cakat v mrazoch alebo horucavach na dalsi spoj.
mozno by bolo motivacne vymysliet nejaku akciu na pokuty. Bud zaplatit 60 €, alebo napr. pokutu znizit na 30€ pod podmienkou zakupit si polrocny listok.. Toto mi pride motivacne a nie odpustanie pokut
Dana podmienka by sa mohla zapisat na cipovu kartu a vymazat by sa mohla napr. po 3 alebo 5 rokoch. Bola by to ochrana slusnych cestujucich a zaroven preventivne opatrenie, ktore by mohlo motivovat hlavne mladych, aby si platili za listky, kedze pokuta ich moze nahnevat, znechutit a moze sa z nich prave preto stat dlhodoby cierny pasazier. Stale je pre DPMK lepsi platiaci cestujuci ako jedna (casto tazko vymahatelna) pokuta.
Ved prave o tom som pisal, toho co nemal vobec listok nechali vystupit len tak a clovek ktory premeska 1 den, alebo si nevsimne ze 30 alebo 60 minut uz preslo, tak ich pokutuju. Tiez ak niekto pouziva dlho mesacnik, potom prejde na penazenku, tak sa stane ze zabudne, ked ma dlhorocny zvyk.
Podla mna by mal mat kazdy kto predlozi doklady moznost na napomenutie, ktore by si revizor zapisal a pokutu by platil az pri dalsom priestupku, alebo az pri tretom napr. - podmienkou by bolo, aby mal zaplateny mesacnik alebo pravidelne zaznamy oznacenia listka v penazenke, ako dokaz ze to nie je dlhodoby cierny pasazier.
Ale mohli by revizori zohľadniť, že keď rok si človek predlžuje mesačník a raz deň po skončení na to zabudne, tak by mu mohli dať šancu. (ako stálemu zákazníkovi - keď príde do zákazníckeho centra k revizorom, dá sa to dokázať na tom UNItermináli )
Byť čiernym pasažierom, to nie je byť zlodejom, to je vlastne byť obeťou. Všetky svoje práva poznám, ale pravidlá, ktoré treba dodržiavať, to už nie. Slovenskooooo....
?
Tak ziadny extrem nie je dobry, ale predstav si, ze sa pojdes najest, nezaplatis, zoberies si nieco z obchodu bez SBSkara, nezaplatis, pojdes sa ostrihat (je to tiez sluzba), nezaplatis , potom si objednas taxi, privezie ta domov, povies ze sa pozries ci mas peniaze a z okna mu zakricis, "nemam peniaze, mozete ist". Len priklad takeho bezneho dna totalne-cierneho-pasaziera - a teraz si predstav ze by to zacal robil len kazdy piaty clovek.
Správne je to v odkazoch príspevku 80291.
Pokial by to bolo podla vás tak sa to blíži Kazachstánu, samovolnému vymáhaniu spravodlivosti a podobne.
Trochu by to pripomínalo vytváranie samozvaných *****lebovských fašistických "domobrán" - cesta do pekiel.
Voz #5902 vydáva divné zvuky, niečo ako keď má električk ploche kolesá,akurát že bus nie je električka ? Snáď to nie je nič vážne,ak ho dávajú pravidelne na linku,aj keď len nočnú
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Davidoshmhd