? ? ?
dúfam, že tie dotazníky vyplňovali brigádnici SMERu
a 1928 respondentov z celkového počtu prepravených osôb hoc aj denne je smiešne číslo, ale dobre, ja som napríklad žiadneho anketára nestretol, teda niežeby mi chýbal
čísla sú fasa pre DPMK, môžu si zatlieskať
Ale ak chcú, aby ľudia rozhodovali, či trolejbusy majú jazdiť po meste alebo nie, tak potom chcem, aby mohli rozhodovať aj o tom, či budú môcť mať priame spojenia rovno spred panelákov. A čo, že je to neefektívne? Ale predsa ľudia to tak chcú!
Ak by prišiel na zastávku trolejbus SOR a autobus SOR, tak by som bol zvedavý, ako rozdiel v komforte by si ľudia našli. Čiže toto je úplne dementné porovnávanie. Ale nečudujem sa, tí ľudia vo vedení podniku asi ani sami netušia, že v akej oblasti vlastne pracujú.
V minulosti ochrana pred moznou nedostupnostou mesacnika, nedostatkom casu na zakupenie, ci zabudnutim - dnes je to viac-menej iba to zabudnutie, prip. nedostatok penazi na konci mesiaca, pre starsich to moze byt stale aj dlhsi rad, ked by mohli nechat kupi na dalsi den.
Co sa tyka tej ochrany vseobecne, teda nie len pri mesacniku ale aj penazenke, tak dnes zijeme v strese, chaose a niekedy clovek moze skutocne zabudnut, nestihnut oznacit, alebo ked prechadza z mesacnika na penazenku, tiez nie je zvyknuty pri kazdom nastupeni oznacovat.
Ked si zoberieme akukolvek inu oblast, inkaso, elektrina, voda, mobil, uver a pod., ked nezaplatis, dostanes upomienku, dokonca aj ked clovek nezaplati ani potom a zaplati neskor, dostane casto len urcite navysenie sumy o uroky. Pri MHD to je hned vysoka pokuta, nerozlisuje sa, ci bol dlhe roky poctivym platiacim a presvihol penazenku o 2 minuty alebo mesacnik o den, alebo ci si za posledne roky nezakupil jediny listok - prave preto som chcel, aby sa odpustenie PRVEJ pokuty vztahovalo iba na poctivych platiacich cestujucich.
K tej pohodlnosti, tak sa tomu cudujem, pretoze trolejbusy mali najpohodlnejsie sedadla - a ked sme pri tom, neviem ci sa to uz riesilo, ale co maju znamenat tie tvrde sedadla v novych elektrickach? V starych boli tiez tvrde, ale bolo to aj vidiet, ja som zazil jedneho cestujuceho ako si "z chuti" siel sadnut a normalne si udrel zadok a chrbat. Clovek necaka ze su tak tvrde, za stale vyssie cestovne by sa slusilo aspon udrzat uroven ktora je v autobusoch a nie ju znizovat.
Alebo to DPKM neriesi, ved ich dostalo "zadarmo" z eurofondov?? Ked ma starsi clovek, este s problemami s chrbticou na tomto sediet aj pol hodinu, tak to uz moze rovno stat.
Dobry postreh, ale - papierove mesacniky sa dali kupit len na konkretny mesiac, teda od 1. do 30/31., nebolo teda mozne ziskat niekolko dni cestovania zadarmo, iba ak by si cestujuci kupoval mesacnik len kazde 2 mesiace, dnes je mozne zvolit akykolvek den a tak by mali cestujuci 4 dni zadarmo. Taktiez neboli mesacniky vzdy dostupne, kupit sa dali iba na urcitych miestach, kde boli dlhe rady, dnes je mozne ich dobit aj tyzden vopred, ci zakupit ich cez internet bez cakania, v mobile mame pripomienkovac, ktory si mozme nastavit aby sme nezabudli.
Bol to ale zaujimavy sposob ochrany cestujuceho, dnes je vsak nerealny. Moj napad na odpustenie prvej (prip. aj druhej) pokuty pre poctivych platiacich cestujucich, ktora by sa kazdych niekolko rokov resetovala je ale podla mna dobry, motivacny a vyhodny pre obe strany.
Máš pocit, že ten deň pred a tri dni po, resp. tridsiaty či tridsiatyprvý deň v mesiaci jazdí MHD na vzduch + vodiči, výpravcovia, dispečeri (...) robia zadarmo?
Pokiaľ áno, tak sa treba hlásiť u súdruha Ficu so žiadosťou o nejaký nový druh sociálneho balíčka.
Len tak na okraj, ak si ešte niekto pamätá, tak papierové mesačníky platili deň pred a tri dni po platnosti ... a pri čipových nám ešte aj ubrali o jeden deň z toho-ktorého mesiaca, keďže stále sa počíta nabitie na 30 dní (a mesiac má niekedy aj 31, resp. 29).
V dnešnom čísle ke:dnes sú zverejnené výsledky ankety dpmk - stačí mi že len o 10% viac ľudí zvolilo že busy sú pohodlnejšie ako trolejbusy a už suverénne napísali že to cestujúci považujú za pohodlnejšiu a lepšiu voľbu ? Nevadí že aj trolejbusy môžu byť rovnako pohodlné, proste to sa im nehodí
Dobry napad, len nie kazdy potrebuje cestovat denne, prave ten opacny pristup, urcity minimalny pocet zakupenych listkov za poslednych 12 mesiacov pre odpustenie PRVEJ pokuty, aby poctivi cestujuci kvoli jednej minute, alebo jednemu dnu pri mesacniku, ak si to skutocne neuvedomia, nemuseli hned platit pokutu, ked si cez mestsku kartu zakupia priemerne aspon niekolko listkov tyzdenne, tak by im prva pokuta mohla byt odpustena a davali by si viac pozor, pri dlhodobych ciernych pasazieroch by to aj tak nepomohlo, tam to chce systemovu zmenu, mozno aj v zakonoch, kedze tie si teraz kazdy vyklada inak.
Mozno by to chcelo aj "motivaciu" pre vodicov, kedze aj dnes mi pred nosom usiel jeden "betar" o celu minutu skor, ak by som nemal mesacnik, mozno by ma to stalo peniaze, co ma uz v minulosti aj stalo, aj 30 minut statia v mraze a vetre na zastavke a to boli odchody o 1-2 minuty skor, aj ked mam rezervu 4-5 minut, tak prvy spoj meska, dalsi opusti zastavku skor a rezerva je fuc. Niekto si cestuje zadarmo a niekto musi este priplacat kvoli nezodpovednym vodicom a este pol hodinu navyse cakat v mrazoch alebo horucavach na dalsi spoj.
mozno by bolo motivacne vymysliet nejaku akciu na pokuty. Bud zaplatit 60 €, alebo napr. pokutu znizit na 30€ pod podmienkou zakupit si polrocny listok.. Toto mi pride motivacne a nie odpustanie pokut
Dana podmienka by sa mohla zapisat na cipovu kartu a vymazat by sa mohla napr. po 3 alebo 5 rokoch. Bola by to ochrana slusnych cestujucich a zaroven preventivne opatrenie, ktore by mohlo motivovat hlavne mladych, aby si platili za listky, kedze pokuta ich moze nahnevat, znechutit a moze sa z nich prave preto stat dlhodoby cierny pasazier. Stale je pre DPMK lepsi platiaci cestujuci ako jedna (casto tazko vymahatelna) pokuta.
Ved prave o tom som pisal, toho co nemal vobec listok nechali vystupit len tak a clovek ktory premeska 1 den, alebo si nevsimne ze 30 alebo 60 minut uz preslo, tak ich pokutuju. Tiez ak niekto pouziva dlho mesacnik, potom prejde na penazenku, tak sa stane ze zabudne, ked ma dlhorocny zvyk.
Podla mna by mal mat kazdy kto predlozi doklady moznost na napomenutie, ktore by si revizor zapisal a pokutu by platil az pri dalsom priestupku, alebo az pri tretom napr. - podmienkou by bolo, aby mal zaplateny mesacnik alebo pravidelne zaznamy oznacenia listka v penazenke, ako dokaz ze to nie je dlhodoby cierny pasazier.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dead
Alebo to DPKM neriesi, ved ich dostalo "zadarmo" z eurofondov?? Ked ma starsi clovek, este s problemami s chrbticou na tomto sediet aj pol hodinu, tak to uz moze rovno stat.