Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Astor #79173:
V Prahe a iných mestách sa to nesprofanovalo a jazdí to už viac než desat rokov.
Sprofanovala sa v KE čermelská železnica ?
Reply on: Tatranka #79171:
Udržiavat v prevádzke 4-5 vozov T3 nie je zas taká velká zátaž. A práve teraz v súvislosti s vyradovaním vačšiny T3 je možnost vytvorit potrebnú zásobu nd. Možno že vzácnymi sa stanú až za cca 10 rokov, lenže to už v KE asi nebude čo zachranovat. Téčka sa najlepšie udržujú , ked aspon občas jazdia. Preto nostalgická linka. Rozumné riešenie by bolo skutočne víkendová kombinácia T,Ikarus,dž. Keby aj nie každý víkend , ale len raz za mesiac. S busmi sa to už robilo viackrát, záujem bol. Miera záujmu je závislá od propagácie. Aj ked to masové možno nebude, ale spomenme si my tu na fore čo v nás kedysi vzbudilo "šotoušovský" záujem o mhd, že. Práve takéto akcie. Konka zdochla na špatnú organizáciu toho celého, včetne nastavenej tarify.

Pozn. V pražskej flotile komerčákov sa duplikáty nevyskytujú. Novostavbou je snád len letný vlečnák, aj ten bol uvedený do povodného stavu, lebo kedysi dávno bol prestavaný na pojazdnú pokladnu. A novostavbou bude jeden historický autobus. V KE to nebude lepšie až sa konečne začne s MVG,10,21.
Reply on: Tatranka #79171:
A ono by sa to po čase určite sprofanovalo, keby sa historická linka "realizovala" každý víkend ...
Reply on: Tatranka #79169:
presne tak ?
Reply on: Mat123 #79170:
No neviem, či by bola ochota a ekonomická únosnosť udržiavať až toľko vozov na takýto účel. Úloha nostalgickej linky je zážitok jednak z okolia trate, jednak z jazdy historickým vozidlom ako takým, čo je relatívny pojem, inak to vníma pamätník, dieťa, šotouš... Potenciál vidím ešte tak v logickom napojení na nejakú ďalšiu atrakciu, napr. Detskú železnicu. Téčka ako atraktívny nostalgický dopr. prostriedok zatiať tento potenciál nemajú a možno ho očakávať tak odhadom o desať rokov od úplného vymiznutia z bežnej premávky. To je ako s "hranatými" Karosami, pre bežných ľudí zatiaľ nezaujímavé, ešte sú dobre vryté do pamäti verejnosti a doajzdili akoby "včera". Lenže fakt pochybujem, že DPMK bude na toto deponovať a udržiavať toľko T3.
Reply on: Tatranka #79169:
O nostalgickej linke by sa teoreticky dalo uvažovať po ukončení prevádzky vozidiel T3 s tým, že by sa nechalo nejakých 5 vozov, ktoré by mohli premávať dajme tomu cez víkend L2.
Reply on: Zberatel #79166:
No jasné, veď jazdiť sa naučíš aj v Škode 120. Pre nových vodičov to vyhovuje, je jedno aký voz to je, na naučenie základov to stačí a potom sa doškoľujú na konkrétne typy vozidiel. Skôr to vidím nádejne až vtedy keď sa budú vyraďovať T6. Zatiaľ náhrada za 261 nie je...

Pokiaľ ide o nostalgickú linku, také idei tu už boli dávno, nič nové. Nič z toho sa nerealizovalo, keďže to bolo zavrhnuté už v počiatkoch ako problematické. Bežný ľud nerozlišuje rozdiel medzi nejakou T1,T2,T3 a je to zatiaľ skrátka neatraktívne, vozy starej koncepcie ani nemáme k dispozícii a ak aj by výhľadovo boli, huntovať kultúrne pamiatky v síce obmedzenej, ale viac, menej bežnej premávke je nežiadúce. Pokiaľ dobre viem, tak Praha má na nostalgické účely tzv. komerčné vozy, ktoré sú jednak duplikáty a de facto repliky schopné premávky podľa terajších predpisov. Šotojazdy naopak nie je problém objednať a zaplatiť, je to dostupné pre každého platiaceho záujemcu, jediné čo chýba je nedostatočná propagácia takejto možnosti. Ono už pokusy s koňkou na Hlavnej skončili nezdarom, záujem o to zo strany "obecenstva" nebol bohvieaký, ale boli tam aj iné problémy.
Reply on: Corey #79167:
,,, hm,, tak to som zvedavý "čo" bolo príčinou - aku "zmenu k lepšiemu" v databáze cestujucim zase DP pripravil ..
Reply on: Rudyke902 #79162:
Zrejme to bolo celoplosne,lebo okrem Varii som videl plno busov ktorym taktiez nefungovali bocne transparenty.
Reply on: KVKV #79145:
cvicne vozidlo sa stale moze pouzit ako zaklad .... nejde o poruchy ale preto ze instruktor tam ma tiez brzdny pedal a moze tak rychlo zasiahnut keby k niecomu doslo... co u beznych vozoch nemas a predsa nikdy nevies kto si tam sadne a ako vnima premavku ...336 je fakt ako historicke vozidlo len nepojazdne ale je pod strechou takze v pohode ...chcel by som ti aj povedat ze zriadenie nejakej nostalgickej linky je blud..nehnevaj sa na mna ale ludom je šum a fuk čo po nich pride az na par vynimiek a zase pre nasich cestujucich nieco taketo zachovale a vzacne dat do obehu ..myslim hlavne vandalov by bola škoda a za dalsie je dost velky problem s nahradnymi dielmi na tieto vozy takze stret s autom by sa rovnal asi vyradeniu alebo nejakej provizornej opravy čo by nevyzeralo dobre toď moj nazor 🙂
Reply on: Vladimír #79152:
Máš tam ceduli jak kráva!
Reply on: KVKV #79145:
Napíš napr. do Krefeldu, že pominula opodstatnenosť kľukového Düwagu ako autoškoly, keď tam vodič (na rozdiel od Košíc a T3) už ani teoreticky nemôže v prevádzke na nič takého naraziť (jazdia tam LEN Flexity Outlooky a Düwagy M8C.
Reply on: KVKV #79141:
Vario nie je vhodné pre žiadnu prevádzku. Spomínaš tiež, že by si obstaral veľkokapacitných Škodoviek. Naozaj by to bolo vhodné riešenie mať úplne rozdielne typy vozidiel? Údržba, náhradné diely a pod... To skôr by objednali trojčlánkové Vario.
Dnes videné skoro všetky nove Varia na viacerích linkách s "nefunkčnými" bočnými displejmi (napr. 803 - len v predu čislo a ciel, na bokoch nič a vzadu PRESUN) .. ? To zas je "nejaký nečakaný problém" s databázou? Ved sa nemenil čas, ani trasy liniek,,, alebo je to zase o "krok" viac k informovaniu cestujucich ?! Ved čo, hlavne že máme nové vozy a každý sa odvezie aj na nových tratiach .. ?
Reply on: master5228 #79156:
,,, tak to by trať na jazere už dáááávno mala byť celá zgenerálkovaná .. je to najstaršia BKV trať v meste a žiaľ GO sa "asi" dočká až na konci celej "šnúry" reko-trati (ak sa vôbec ešte nejake peniaze po roku - dvoch nájdu, alebo ak sa vôbec toho dočká) ?
Reply on: orlov #79138:
Na mazanie sa používa špeciálne vysokotlakové mazivo HeadLub 90 od švajčiarskej fy.Igralub AG.
Reply on: orlov #79138:
Ono, s tým hlukom sa často krát dá niečo urobiť....len to chce ochotu a samozrejme aj nejaké tie peniažky navyše!
Viď.:
http://technet.idnes.cz/slow-tv-mazaci-tramvaj-t3m-5572-dg5-/tec_technika.aspx?c=A150906_172601_tec_technika_erp
Reply on: master5228 #79156:
Presne tak.
A dačo ku tram-trainom...

Rozhovor s JUDr. Denisou Žilákovou, GR sekcie riadenia projektov na Min. dopravy, výstavby a reg. rozvoja SR, uverejnené v decembrovom čísle Železničnej revue.

Citujem:

Ako sa bude ďalej rozvíjať nosný dopravný systém v Bratislave? Bude sa pripravovať na príchod tram-trainov?

.....................Financovanie tram-trainu v Bratislave z eurofondov je problematické, a to nie len z hľadiska infraštruktúry, ale aj vozového parku. Investičné náklady na jeho zavedenie by boli neúmerné očakávaným prínosom a preto sa s takýmto systémom v strednodobom výhľade neuvažuje.

To isté platí aj o tram-trainoch v Košiciach?

V strednodobom horizonte áno.

Reply on: Tatranka #79155:
Pri technológii BKV sa mali koľaje meniť každých 10 rokov (spolu s gumou) a podkladové panely každých 30 rokov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.