Rozhovor s JUDr. Denisou Žilákovou, GR sekcie riadenia projektov na Min. dopravy, výstavby a reg. rozvoja SR, uverejnené v decembrovom čísle Železničnej revue.
Citujem:
Ako sa bude ďalej rozvíjať nosný dopravný systém v Bratislave? Bude sa pripravovať na príchod tram-trainov?
.....................Financovanie tram-trainu v Bratislave z eurofondov je problematické, a to nie len z hľadiska infraštruktúry, ale aj vozového parku. Investičné náklady na jeho zavedenie by boli neúmerné očakávaným prínosom a preto sa s takýmto systémom v strednodobom výhľade neuvažuje.
Keby len tam... Ono v BKVčkách sa tie tlmiace gumy mali pravidelne meniť, to mám priamo od I.Reipricha, ale ako pozanamenal, nikdy ich nemenili. Inak na Komenského som si všimol, že medzi domami Varia "krásne" dunia, nič príjemné, snáď horšie ako PCC podvozky. Ešteže to tam ide do reko...
cestujúca: Pán vodič, idete, prosím Vás, na Viničky?
vodič (najprv sa uistiac, že sa na prednom skle odráža obrovský nápis "Viničky"): Áno, idem.
cestujúca: A kadiaľ tam idete? Idete aj okolo Hamu?
vodič: Áno, presne tade idem.
cestujúca: A máte tam aj niekde zastávku?
vodič: Áno, áno, zastávka je presne pred Hamom.
cestujúca: Hmm... tak potom nič...
To bude asi všeobecný problém. V jednom USA filme si z toho robili srandu, chlapík zmýval podlahu na letisku a všetci tam padali na huby, veľkú tabuľu "Pozor mokrá podlaha!" tam samozrejme mal. Skončilo to konštatovaním upratovača, že nikto tabule, zákazy, upozornenia zásadne nečíta a on sa na tom dobre baví...? Moja švagriná by o tom vedela rozprávať celé hodiny, príde stránka na SBD, dožaduje sa niečoho, nejakej hovadiny, vysvetlí jej to štyrikrát, čo a ako s tým, či tomu rozumie, odpoveď je áno a vzápätí sa dotyčný/ná opýta na tú istú blbosť, čo na začiatku a ideme dookola... A to nesmieš zabiť, ziapať, vyhodiť, len byť donekonečna asertívny! ?
336 bola odstavená z prevádzky ešte pojazdná priamo do haly, kde trvale stojí. Roky sa s ňou vlastnou silou nehýbalo, takže stav výzbroje a mechaniky by tomu mal zodpovedať, inak okrem spomenutých traverz by nič nemalo chýbať, stačí jej VP. O zachovaní nejakej SUCS zo série štvorstovákov ja osobne tiež uvažujem, veď z čoho si potom poskladáme trojičku, že? A napísať mail Ing. Turisovi je maličkosť... Čo sa týka 261, v tichosti ju nikto nerozreže, už 10 rokov je vyhlásená za Národnú kultúrnu pamiatku SR spolu ďalšími vozmi!!! O tom čo, kedy a ako pôjde do opráv rozhodne ich majiteľ, čiže zástupcovia DPMK! Zatiaľ musia vybudovať nové dielne a až tak sa dá uvažovať, čo ďalej. V terajších podmienkach to skrátka nemá úroveň, vozy sú nadžgané vo VH ako sardinky, je to pod strechou, ale to je asi tak všetko...
Neodpustím si malú poznámku. Konečná mala zostat "Boženy Němcovej" , bol to vžitý názov. Dnešný názov sposobuje zmatky, to fakt nebolo štastné riešenie, už aj preto, že k botanickej záhrade vedie Havlíčkova ulica. Ked už chceli podla tejto logiky (priečna ulica ) pomenovat konečnú, tak WATSONOVA, odpovedalo by to hist. označeniu Solovievova (po zmene názvu ulice)
V akom stave (pojazdnosti) je 336 ? Líši sa niečim od ešte udržovaných a pojazdných štyrstovákov ? Rozhodne by bolo vhodné zachovat aj jeden z nich v stave v akom dojazdil (aj s vlnkami).
Podla mna už pominula opodstatnenost cvičného vozu T3SU, zariadenie simulácie porúch je už neaktuálne vzhladom k ukončeniu prevádzky T3, zácvik prebieha už len na prevádzkovaných typoch. Tým naznačujem, že by mohla začat reko do hist stavu 261.(než vám ju v tichosti nerozrežú).
Kedy bol posledný den nasadenia T3 v pravidelnej prevádzke ? Mne vychádza 29.12.15. Boli či sú dodnes sporadicky nasadzované ?
Co bude so štyrstovákmi ? Aký osud ich čaká ? Skúste niekto navrhnút, motivovat vedenie DPMK na zavedenie víkendovej nostalgickej linky s vozmi T1,2,3. Trebárs na L2.
Vario LF2plus je podla mna vhodné vozidlo pre KE. ZHRUBA odpovedá historicky optimálnej súprave MV,VV. To bol kedysi dovod zadania projektu vozidla K2, myslím požiadavok vzišiel z Brna .Na mnohých linkách solo T3 mal malú kapacitu, 2xT3 privelkú. Lenže 33ks LF2 sú v KE hlava nehlava nasadzované na všetky linky. Nehospodárnost (L2,4), malá kapacita (L7,9).
Je to čiste moj osobný názor, ale optimálny nákup mal pozostávat z 10 ks LF1, z toho 6ks obojtranné dvere (ako PX-Olomouc) 15ks LF2, 15ks škoda velkokapacitné (ako v BA). Tento voz.park zohladnuje aj využitie dosluhujúcich T6, KT8.
//krátke np solo vozidlá majú svoju opodstatnenost, nezdielam názor, že "také linky je vhodné nahradit nejakým gumokolom//
KVKV
Podla mna už pominula opodstatnenost cvičného vozu T3SU, zariadenie simulácie porúch je už neaktuálne vzhladom k ukončeniu prevádzky T3, zácvik prebieha už len na prevádzkovaných typoch. Tým naznačujem, že by mohla začat reko do hist stavu 261.(než vám ju v tichosti nerozrežú).