Ako autorizovaný inžinier - projektant by ste nemali tliachať také nezmysly. Z-prechod vyzerá úplne ináč. A ja verím tomu, že to viete, len z akéhosi neznámeho dôvodu pociťujete potrebu tento nezmysel obhajovať.
Odvolal som sa vyslovene len na tototo jedno "zalomenie" priechodu, ktoré spomínate ako riešenie zo zahraničia. Je to ale úplne iný prípad, keďže to, čo vaši kolegovia predviedli v košickom projekte s ním absolútne nijak nesúvisí. Pokojne priložím aj fotografiu ako sa to robí v zahraničí a môžete všetkým vysvetliť, kde vidíte paralelu ? Napísal som len, že zľahčujete a košický stav (tento konkrétny pseudopriechod) a prirovnávate k nemu niečo, čo s ním absolútne nijak nesúvisí, pričom absolútne nechápem, prečo sa staviate do pozície obhajcu tohto stavu...
Čo sa týka ostatných polovičatých riešení, nedorobkov, absurdít a zarážajúcich prvkov celej revitalizácie, o tom tu bolo napísané už viac než dosť.
Cez trať nemá byť vôbec vyznačený prechod pre chodcov, električka nedáva chodcom prednosť. A električky nejazdia v súvislom prúde, aby tam musela byť svetelná signalizácia. Maximálne v štýle červená - prerušovaná žltá.
To nie je o 10 metroch naviac. To je o tom, že projekt za desiatky miliónov má ľuďom (= cestujúcim, platiacim zákazníkom) život čo najviac uľahčovať.
A nie, nie tak, ako pri Dome umenia, že po starom bolo z autobusu na električku (a vice versa) prejsť 200 metrov a prestne tých istých 200 metrov treba prejsť aj po novom (akurát, že teraz za 40 miliónov). Pridaná hodnota nulová, opäť a zas prepásnutá šanca, status quo zabetónované na ďalších 25 rokov.
Neviem prečo taký tón a čím zavádzam. Prečítajte si ešte raz čo som napísal. S riešením zastávky, zábradlia, bezbariérovosti nemám nič, ja som to neprojektoval. Napísal som iba to, čo sa okolo toho udialo. A priložil poznámku o zalomených priechodoch cez električkové trate. Mimochodom, to vybraté sklo sa dá hocikedy za pár minút vložiť naspäť a otvoriť to zábradlie o pár metrov ďalej. Robota na pol hodiny. Ak už niekto má problém prejsť o 10 metrov naviac....
To zavádzate úmyselne? Veľmi dobre viete, že zalomenie sa robí pred samotným vstupom do koľajiska, nie priamo v ňom. Pointa spočíva v tom, že chodec je nútený pred krížením trate urobiť niekoľko krokov v štýle cik-cak, aby nevstúpil kolmo na koľajisko. To vaše "zalomenie" medzi vstupom a výstupom z koľajiska na zastávke pri športovej hale tento bezpečnostný prvok postráda.
K riešeniu zastávky Športová hala iba krátko: zastávky tam boli aj predtým, projekt upravoval ich dĺžku. Priechod pre peších cez Kuzmányho tam bol aj predtým, v rámci stavby sa tam doplnila CSS-ka. Na dostupnosť zastávok od ulice Pri jazdiarni projektant zastávok zabudol, dodatočne na žiadosť mesta sa vynechalo jedno pole zábradlia. Kto vybral to konkrétne miesto neviem. Ale keď sa pozriete po riešeniach v zahraničí, cez električkové trate sa zvyknú robiť tieto zalomené priechody, aby chodec nevošiel priamo pod električku, ale pred vstupom do koľajiska bol nútený urobiť pár krokov - z dôvodu bezpečnosti. /viď priechody pred VA USSK/. Inak oficiálne tam priechod nemal byť, ani ho nik značiť nebude. A kedže je to dodatočné riešenie, nik neriešil na nástupisko bezbariérový prístup.
Tak ale nejaká koordinácia/spolupráca tam byť predsa musí. Nemôže niekto prísť a prásknuť niekde semafor alebo priechod podľa svojho vlastného uváženia. Aj keď je pravda, že keď pozerám na niektoré fotky, naozaj to vyzerá tak, že sa tí ľudia navzájom nikdy nevideli...
Takže to robili dve osoby nezávisle na sebe? Jeden človek nakreslí tvar a rozmiestnenie nástupišť a ďalší rozhodne kde budú nakreslené zebry a postavené semafory?
chyba nie je az tak v tom skle, ale skor v tom, ze ten prechod nepokracuje na druhu stranu ulice... toto jedno sklo by som radsej nechal vybrat preventivne natrvalo, aby sa tam dalo v pripade potreby prechadzat ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bjorn