Reply on: PTI #77286:
1/ Vyriešiť komplikované majetkoprávne vzťahy. Riešení je mnoho - vydržanie, vyvlastnenie, vecné bremeno. Lepšie je však hľadať dôvody prečo nie, než spôsoby ako áno, všakže...2/ Dohodnúť sa je taký problém? Pokiaľ je všetko v rámci noriem (o čom nepochybujem, že je) a deklarujete pozitívny prínos, nerozumiem, prečo by výsledkom konštruktívneho dialógu nemohla byť dohoda. Obzvlášť v prípade tak starej stavby, ktorá aj tak čoskoro bude potrebovať (ak už urgentne nepotrebuje) výrazný zásah. Alebo znova sa bude každý hrať na vlastnom piesočku...?
3/ k tomu len jedno - chválabohu!
4/ Konečne niekoho osvietilo, že existuje aj niečo také? Gratulujem k prebudeniu sa z dlhoročného zimného spánku.
5/ Aký problém? opísal som ho - dnes sú zastávky na dvoch miestach vždy v jednej línii, čo umožňuje jednoduchý prestup, po novom majú byť rozhádzané na štyroch miestach a vylučuje sa súčasné státie na zastávkach a vyčkávanie na signál voľno = predĺženie jazdnej doby. Prebehovanie medzi dvoma stanovištiami možno opäť jednoducho eliminovať napríklad svetelnými tabuľami. Navyše nejedná sa o exponovanú lokalitu s výrazným dopytom po doprave. Naproti tomu napríklad pri starej radnici sú zastávky na dvoch miestach (smer NMM/Komenského na Kuzmányho a aj na ČSA) už roky a pritom je to centrum mesta. Tam to nevadí, ale na periférii áno?
5b/ Tá zastávka "sa dávať k električkovej" nemusí, keďže už teraz je takmer paralelne vedľa nej (rozdiel cca jednej dĺžky zastávky). Predĺženie odbočovacích pruhov je jednoznačne prínos, hlavne z juhu sú tam v špičke dlhé rady vozidiel. No či to robiť na úkor MHD, tým by som si taký istý nebol. Opäť by som spomenul alternatívu v podobe dynamicky riadenej CSS.
6/ priechod pre chodcov na tom mieste spomínate ako jednu z výhod? To myslíte vážne? Veď ho tam možno namaľovať hneď zajtra, nič tomu nebráni a rekonštrukcia nie je jeho podmienkou. Otázka skôr je, prečo tam už dáno ten priechod nie je.
7/ Preferenciu tak, ako ju majú na Triede SNP? Tak ako ju majú na všetkých ostatných križovatkách? Ja si spomínam až na DVE kde preferencia reálne funguje, v jednom prípade znova iba polovičato, ten druhý prípad ťažko nazvať križovatkou, keďže sa jedná o križovanie dvoch pruhov v súbežnom smere, kde by električka mala prednosť tak či tak.
Záver: Váš globálny pohľad ma naozaj obohatil. Dúfam, že sa raz budú tie škody, čo po vás ostávajú, dať aj napraviť.
Bjorn