Z tých 4 môžeme len jednu rátať ako ozajstnú križovatku, kde to funguje – a to pri Železníkoch. Účelový prejazd na Alejovej je zriadený len kvôli preferencii, teda to nie je križovatka ako taká. Tam, ak by nefungovala preferencia, tak by bola samotná svetelná signalizácia úplne zbytočná. V Barci v podstate tiež, hoci tam je aspoň sú priechody pre chodcov, takže s prižmúrením oka to môžeme považovať za nielen prejazd. No a v križovatke Němcovej – Letná – Zimná už predsa preferencia nefunguje. Teda minimálne, odkedy bol zmenený signálny plán tak skôr nefungovala, než fungovala. A to ešte pominiem to, že táto svetelná signalizácia nefungovala poriadne ani predtým, kedy spoje idúce z Němcovej museli často prechádzať na signál stoj, keďže na voľno by čakali asi večne.
Zastávka bude za križovatkou, napr. električka ti neujde pred nosom ak práve pri tvojom dobiehaní električke naskočí signál voľno. Alebo ťa počká a signál nestihne. To je jeden z problémov zastávok pred križovatkami, kde vznikajú zbytočné konflikty a nedorozumenia.
Carrefour este funguje? Pamatam si, ze boli staznosti na to, ze z niektoreho smeru preferencia nepusti auta alebo daco take. Chceli ju zrusit. Uz som par krat videl ako elektricka dostala cervenu
- pri Carrefouri (indukčná detekcia, ako funguje je cca známe)
- Alejová x Rastislavova (indukčná detekcia, tvrdá preferencia)
- Barca, Ulica osloboditeľov (pri výjazde z obratiska, identifikácia tiež cez detektory)
- Zimná x Letná (trolejový kontakt, tiež poznáme ako pracuje)
Pre tých mudrcov čo toľko kritizujú nové zastávky na VSS - o výhodách zvýšenia priepustnosti križovatky sa nebudem opakovať, mimochodom tam v kolónach stoja aj autobusy DPMK a Eurobus, len jeden príklad: porovnanie najčastejších prestupov z električiek - medzi 4 a 9 a medzi 9 a 4 - vzdialenosti ostávajú prakticky tie isté cca 110 m - 120 m, počet priechodov ktoré je potrebné prejsť - tak isto bez zmeny, dva. Neviem čo je tu ešte potrebné riešiť okrem faktu že niektorí tu diskutujúci nič iné ako neobjektívnu subjektívnu kritiku nepoznajú. Nech sa vám darí, vážení. A ešte k tým vzťahom k pozemkom - ak ste takí múdri, nájdite si na katasterportáli pozemky na ktorej leží križovatka a pozrite si majetkové vzťahy. A zistíte aj to, že niektoré pozemky nemajú vôbec zapísaného majiteľa. A ak chcete na takom pozemku niečo robiť, tak bohužiaľ nedostanete stavebné povolenie, ani keby ste sa rozkrájali. Už dokonca hrozilo, že kvôli tomu celá učs 15 (križovatka VSS) vypadne zo stavby MET. A teraz si tu kritizujte koľko chcete ! Želám pekný večer.
Choď sa pýtať kade-tade. Ja som dostal na každom mieste iný pohľad (inú odpoveď) na preferenciu. Na MMK, v DPMK a aj u prevádzkovateľa CSS.
Tie štyri križovatky fungujú, to si vieš aj sám overiť.
Ty o čom furt meleš? Prečo by zastávky museli byť v jednej úrovni? Koľko ľudí cestuje tak, že po vystúpení na zastávke VSS prejde na opačnú stranu a ide smerom na Jazero?
Veď ak niekto pôjde z Alejovej do Barce, tak bude tak isto prechádzať cez cestu ako teraz, len s tým, že zastávka VSS bude bližšie. A to isté aj v opačnom smere.
A preferencia funguje na štyroch križovatkách, na križovatke Jantárová-Južná trieda je vybudovaná tiež (ale vypnutá), tak isto aj na Námestí osloboditeľov (všimni si tie lišty medzi koľajnicami na Južnej triede, taktiež vypnutá) a samozrejme, aj na Triede SNP, ale tam je tiež vypnutá.
Všetko je o rokovaniach a o tom ako je to nastavené zhora. Veď projekt Modernizácia električkových tratí sa kľudne mohol volať Komplexné riešenie zvýšenia kvality mobility ekologickými formami dopravy, alebo podobne... Ale veď tu nám stačí do 30ročného asfaltu vyrezať polmetrový pás, aby sme doňho umiestnili vodiace prvky, namiesto celého nového povrchu...
Pokiaľ mi je známe, výstavbu električkovej vozovne, električkové trate i nákup 15 ks električiek Solaris Tramino pre Ołsztyn sa financuje práve z fondov EÚ.
Yogi616