Reply on: PTI #77286:
1/ Vyriešiť komplikované majetkoprávne vzťahy. Riešení je mnoho - vydržanie, vyvlastnenie, vecné bremeno. Lepšie je však hľadať dôvody prečo nie, než spôsoby ako áno, všakže...2/ Dohodnúť sa je taký problém? Pokiaľ je všetko v rámci noriem (o čom nepochybujem, že je) a deklarujete pozitívny prínos, nerozumiem, prečo by výsledkom konštruktívneho dialógu nemohla byť dohoda. Obzvlášť v prípade tak starej stavby, ktorá aj tak čoskoro bude potrebovať (ak už urgentne nepotrebuje) výrazný zásah. Alebo znova sa bude každý hrať na vlastnom piesočku...?
3/ k tomu len jedno - chválabohu!
4/ Konečne niekoho osvietilo, že existuje aj niečo také? Gratulujem k prebudeniu sa z dlhoročného zimného spánku.
5/ Aký problém? opísal som ho - dnes sú zastávky na dvoch miestach vždy v jednej línii, čo umožňuje jednoduchý prestup, po novom majú byť rozhádzané na štyroch miestach a vylučuje sa súčasné státie na zastávkach a vyčkávanie na signál voľno = predĺženie jazdnej doby. Prebehovanie medzi dvoma stanovištiami možno opäť jednoducho eliminovať napríklad svetelnými tabuľami. Navyše nejedná sa o exponovanú lokalitu s výrazným dopytom po doprave. Naproti tomu napríklad pri starej radnici sú zastávky na dvoch miestach (smer NMM/Komenského na Kuzmányho a aj na ČSA) už roky a pritom je to centrum mesta. Tam to nevadí, ale na periférii áno?
5b/ Tá zastávka "sa dávať k električkovej" nemusí, keďže už teraz je takmer paralelne vedľa nej (rozdiel cca jednej dĺžky zastávky). Predĺženie odbočovacích pruhov je jednoznačne prínos, hlavne z juhu sú tam v špičke dlhé rady vozidiel. No či to robiť na úkor MHD, tým by som si taký istý nebol. Opäť by som spomenul alternatívu v podobe dynamicky riadenej CSS.
6/ priechod pre chodcov na tom mieste spomínate ako jednu z výhod? To myslíte vážne? Veď ho tam možno namaľovať hneď zajtra, nič tomu nebráni a rekonštrukcia nie je jeho podmienkou. Otázka skôr je, prečo tam už dáno ten priechod nie je.
7/ Preferenciu tak, ako ju majú na Triede SNP? Tak ako ju majú na všetkých ostatných križovatkách? Ja si spomínam až na DVE kde preferencia reálne funguje, v jednom prípade znova iba polovičato, ten druhý prípad ťažko nazvať križovatkou, keďže sa jedná o križovanie dvoch pruhov v súbežnom smere, kde by električka mala prednosť tak či tak.
Záver: Váš globálny pohľad ma naozaj obohatil. Dúfam, že sa raz budú tie škody, čo po vás ostávajú, dať aj napraviť.
veteran
Nechápem poznámke, že plán rieši tento uzol len čiastkovo. Prečo?