Lebo sú tam nedotknuté časti križovatky - napríklad zastávka AD smer Jazero v nájazde na most. Všade kassel-obrubníky, len tam nie a dám ruku do ohňa za to, že sa ani len asfalt na tom chodníku nevymení.
1/ Vyriešiť komplikované majetkoprávne vzťahy. Riešení je mnoho - vydržanie, vyvlastnenie, vecné bremeno. Lepšie je však hľadať dôvody prečo nie, než spôsoby ako áno, všakže...
2/ Dohodnúť sa je taký problém? Pokiaľ je všetko v rámci noriem (o čom nepochybujem, že je) a deklarujete pozitívny prínos, nerozumiem, prečo by výsledkom konštruktívneho dialógu nemohla byť dohoda. Obzvlášť v prípade tak starej stavby, ktorá aj tak čoskoro bude potrebovať (ak už urgentne nepotrebuje) výrazný zásah. Alebo znova sa bude každý hrať na vlastnom piesočku...?
3/ k tomu len jedno - chválabohu!
4/ Konečne niekoho osvietilo, že existuje aj niečo také? Gratulujem k prebudeniu sa z dlhoročného zimného spánku.
5/ Aký problém? opísal som ho - dnes sú zastávky na dvoch miestach vždy v jednej línii, čo umožňuje jednoduchý prestup, po novom majú byť rozhádzané na štyroch miestach a vylučuje sa súčasné státie na zastávkach a vyčkávanie na signál voľno = predĺženie jazdnej doby. Prebehovanie medzi dvoma stanovištiami možno opäť jednoducho eliminovať napríklad svetelnými tabuľami. Navyše nejedná sa o exponovanú lokalitu s výrazným dopytom po doprave. Naproti tomu napríklad pri starej radnici sú zastávky na dvoch miestach (smer NMM/Komenského na Kuzmányho a aj na ČSA) už roky a pritom je to centrum mesta. Tam to nevadí, ale na periférii áno?
5b/ Tá zastávka "sa dávať k električkovej" nemusí, keďže už teraz je takmer paralelne vedľa nej (rozdiel cca jednej dĺžky zastávky). Predĺženie odbočovacích pruhov je jednoznačne prínos, hlavne z juhu sú tam v špičke dlhé rady vozidiel. No či to robiť na úkor MHD, tým by som si taký istý nebol. Opäť by som spomenul alternatívu v podobe dynamicky riadenej CSS.
6/ priechod pre chodcov na tom mieste spomínate ako jednu z výhod? To myslíte vážne? Veď ho tam možno namaľovať hneď zajtra, nič tomu nebráni a rekonštrukcia nie je jeho podmienkou. Otázka skôr je, prečo tam už dáno ten priechod nie je.
7/ Preferenciu tak, ako ju majú na Triede SNP? Tak ako ju majú na všetkých ostatných križovatkách? Ja si spomínam až na DVE kde preferencia reálne funguje, v jednom prípade znova iba polovičato, ten druhý prípad ťažko nazvať križovatkou, keďže sa jedná o križovanie dvoch pruhov v súbežnom smere, kde by električka mala prednosť tak či tak.
Záver: Váš globálny pohľad ma naozaj obohatil. Dúfam, že sa raz budú tie škody, čo po vás ostávajú, dať aj napraviť.
K tým stožiarom - túto stavbu projektuje Deltes, predtým IKD a MEU to bol Privel. Stĺpy v chodníkoch niekde musia byť, ak nie je zelený pás, alebo ak v trase nie je vodovod alebo kanalizácia. Možno za úvahu stálo premiestniť stožiare na tr. SNP do zelených pásov pozdĺž električky, ktoré sa rozširujú o pol metra kvôli zastávkam a priechodom. Vyzeralo by to zaujímavo a ušetrilo by sa na trakcii /skrátenie prevesov/. Ale už je teraz neskoro. Komenského - pridanie zastávok Bocatiova - určite zatraktívni električkovú dopravu na Komenského. Tak isto sa doplnia zastávky pred Steel arénou - busová do centra, TRAM ku VŠA. Stavebne sa upraví križovatka tr. SNP - Popradská, dnes je tam Y, po novom bude temer T-čko, čo prispeje k bezpečnosti premávky. A systém detektorov a predsignálov na tr.SNP zabezpečí ozaj preferenciu a plynulý prejazd električiek cez Terasu.
Sú v odsúhlasenom projekte DUR, projektujú sa aj v ďalšom stupni. Musia byť zrealizované, podmienka kvôli priepustnosti svetelnej signalizácie. Navrhované dopravné riešenie je to najoptimálnejšie čo sa tu pod mostom VSS dalo navrhnúť, priepustnosť križovatky sa zvyšuje minimálne o 30 percent. Návrh zastávok TRAM , BUS je tiež z hľadiska cestujúcich najlepší, ak chceme poriešiť dlhé odbočovacie pruhy najmä od Barce. Táto komunikácia bude po zrealizovaní prepojenia D1 - R2/R4 preklasifikovaná na južný pripájač do KE.
V danom uzle je tých výhod viac, než nevýhod. Keď už nazerať globálne, tak na celý projekt:
Nevýhody:
- stĺpy v chodníkoch
- niektoré úseky, na ktorých trakčné stĺpy oproti jestvujúcemu stavu pribudnú
- opäť nedostatočné vybavenie zastávok
- opäť neriešenie združených zastávok
Výhody:
- zlepšenie situácie v obratisku Botanická záhrada
- umožnený pojazd NADky po koľajovom telese v zastávke Kino Družba (zrušenie NADkových zastávok na ceste)
- menej krížnych bodov na križovatke na Moldavskej
- zlepšenie obsluhy Komenského ulice zdvojením zastávok
Bude aj druhá, autobusová smer Autocamping pri električkovej. Buď pre NADku alebo napr. môže byť pre linku 12, ak by sa presmerovala mimo Južnú triedu.
Nechápem poznámke, že plán rieši tento uzol len čiastkovo. Prečo?
Opäť búrlivá diskusia s nádychom skritizovať všetko čo sa len dá. Takže za 1/ - sú tam miesta, kde sa nedá nič riešiť, lebo sú problematické majetkové vzťahy. 2/ pol križovatky leží na pozemkoch NDS, a tá nepustí všetko čo by mesto a DPMK chcelo. 3/ kruháč pre električky bol riešený pracovne na základe požiadavky DPMK, ale nedal sa doriešiť vzhľadom na bod 1. 4/ miesto zdvojených koľají sú navrhnuté splietkové. 5/ električkové zastávky sú na výjazdoch - aký problém ? Postavím sa a čakám na električku do požadovaného smeru. Dnes na ceste do centra sa prebehuje medzi 3,7 a 4 - nástupište od Barce alebo od Jazera. Presuny zastávok umožňujú predlžiť krátke radiace pruhy. 5/ busové zastávky za križovatkou - najmä presun z príjazdu od Barce za križovatku smer centrum predlžuje dnes kratučký odbočovací pruh doprava smer Kapustníky a dáva sa k električkovej. 6/ na najlepšie rameno križovatky z hľadiska peších - od centra sa pridáva priechod pre peších, ktorý dnes nexistuje. 7/električky tu budú mať úplnú preferenciu, je to izolovaná križovatka, nie je problém s koordináciou. Záver: Takže je potrebné sa pozerať na riešenie globálne a hľadať výhody. Je ich určite oveľa viac ako nevýhod.
Konkrétne jedna, ak dobre vidím. Ktorá pokryje NAD pre linku R8 ? To, že tento plán nezohľadňuje rekonštrukciu komplexne, ale iba čiastkovo, ani nespomínam, pre Košice je to typická charakteristika. Urobiť blbé a navyše polovičaté riešenie.
Zrušia sa teda autobusové a električkové zastávky, ktoré sú de facto na dvoch miestach vždy v jednej línii a presunú sa po novom na miesta štyri. Klaniam sa zdravému rozumu. ?
Nie, kruhač bol zrušený, ostáva tam cca rovnaká križovatka. Akurát aby sa dalo prechádzať medzi koľajami, bude tam vložená výhybka za zastávku VSS smer Jazero tušim. Ale to už vie lepšie veteran.
Ak dobre rozumiem, tak:
a) žiadna zmena
b) žiadna zmena
c) zastávka z Jazera sa presunie spod mosta za križovatku k tomu plechovému plotu a zlúči sa s R8, správne?
d) 3+7 sa spod mosta presunú doprostred Južnej triedy, zastávka linky 4 z Barce sa zruší a presunie za križovatku. Pribudne autobusová zastávka taktiež za križovatkou. Kde? V pripájacom pruhu? Za ním?
Plus vždy za križovatku aj všetky autobusové linky, takže by všade vznikli paralelné električkové + autobusové stanovištia. Čiže pri dnešných ich číslach a trasách by to komplexne vyzeralo takto:
a) smer Jazero bez zmeny (3, 7, 9, R2 + 52, 54, N2, PAD)
b) smer Barca bez zmeny, len ľudskejšie (4 + 12, 24, PAD)
c) smer Alejová na Alejovú (9, R2, R8 + pre autobusy len ako rezerva, keby linka z Barce opäť premávala cez križovatku pri autokempingu),
d) smer Cintorín na Južnú tr. za križovatku (3, 4, 7 + 12, 24, 52, 54, PAD).
Okrem iného. Navyše sa skomplikuje nie len prestup na trase Barca - Čaňa, ale z obcí na juhu smerom do centra (+ mestská linka 12, kde sú zastávky takmer na jednej úrovni) a tiež z Bace na regionálne autobusy smerujúce cez Jazero (zastávka linky 52).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616
Plus vždy za križovatku aj všetky autobusové linky, takže by všade vznikli paralelné električkové + autobusové stanovištia. Čiže pri dnešných ich číslach a trasách by to komplexne vyzeralo takto:
a) smer Jazero bez zmeny (3, 7, 9, R2 + 52, 54, N2, PAD)
b) smer Barca bez zmeny, len ľudskejšie (4 + 12, 24, PAD)
c) smer Alejová na Alejovú (9, R2, R8 + pre autobusy len ako rezerva, keby linka z Barce opäť premávala cez križovatku pri autokempingu),
d) smer Cintorín na Južnú tr. za križovatku (3, 4, 7 + 12, 24, 52, 54, PAD).
Takto to bolo popísané...