http://ekonomika.idnes.cz/ceska-tramvaj-na-baterky-je-na-svete-a-miri-do-seattlu-pcu-/ekoakcie.aspx?c=A150112_172303_ekoakcie_fih
Z článku: Vývoj bateriového pohonu je reakcí na rostoucí zájem o tramvaje nezávislé na trakčním vedení. Začínají být žádané v centrech historických měst.
Z článku: Vývoj bateriového pohonu je reakcí na rostoucí zájem o tramvaje nezávislé na trakčním vedení. Začínají být žádané v centrech historických měst.
Tatranka
V minulosti boli iné dopravné toky, iná konfigurácia dopravných prostriedkov, atď. Hlavná ulica ako taká je pohodlne obsiahnuteľná pešo, oba jej konce sú ľahko dostupné MHD, zavedením električky by sa zhoršila bezpečnosť chodcov. Jediný prínos by možno bola priama spojnica sever-juh, ale inak nič. Pamätám si ako to bolo, keď tam jazdili autá a električky, išlo to síce, ale zrušenie dopravy a vytvorenie pešej zóny ľudia viac vítali ako kritizovali. Z Hlavnej bola vytvorená zóna kľudu a tak nech to aj zostane. Stačí, že je zhovadená nezmyslami ako "potoky", aj zle navrhnutým cyklochodníkom, aj prebytkom nevužiteľných električkových koľají. O letných "sedeniach" vonku ani nehovorím...
Pre milovníkov nostalgie: Kôli nejakej historickej el. linke tiež nemá zmysel investovať ťažké peniaze do infraštruktúry na Hlavnej, aj to čo tam je, je nepoužiteľné. Škoda, že koňka sa neujala, resp. nikto o to nemá záujem.?