Keď sa tak nad tým zamyslím, je zbytočné špekulovať o inej než stávajúcej výprave, keďže je jasné, že DPMK kúpi 67 električiek (54 sólo nízkopodlažných jednosmerných a 13 obojsmerných nízkopodlažných približne 30-metrových električiek), ktorými sa nahradia všetky vysokopodlažné KT-čká a skoro celý vozový park T3. Čiže, čo sa defacto zmení s príchodom nových vozidiel? Pre cestujúcich iba garantovanosť nízkopodlažných spojov a pre DPMK takmer nič, iba nízkopodlažné poradia výpravy na električkových linkách a iná údržba nových električiek.
Neviem, či si to dotyčný pán prečíta, alebo sa to k nemu dostane nejak inak (proti by som nebol), ale pre pána vodiča z dnešnej 4302 (služba s ranným cigánskym spojom) by som mal zopár tipov do budúcna:
- krajnica nie je jazdný pruh,
- odbočovací pruh slúži na na odbočenie, nie pre jazdu rovno. Cez plné čiary neprechádzame a šípky neignorujeme,
- keď je maximálna povolená rýchlosť upravená dopravnou značkou na 80 alebo 100 km/h, tak nejazdíme 40-tkou, pokiaľ si to nevyžadujú okolnosti, alebo nadbeh,
- v prípade, že máme meškanie v trvaní polovice jazdnej doby celého spoja (!!!), nedávame prednosť kolegom tam, kde nemusíme.
Ďakujem.
Aha, takže najväčšie, obojsmerné a najnovšie NP trojčlánkové električky by jazdili iba v špičke pracovných dní? Tak to je teda efektivita využitia. A hneď po špičke totálna výmena vozidiel medzi linkami, prípadnne miešanie rôznych typov na jednej linke (raz dlhšia raz kratšia), a na obed pred špičkou opäť ďalšie rošády. R1 so sólo vozňami? Nesranduj. A ku krátkym vozom na R6 sa nevyjadrujem, neviem či vôbec rozumieš na čo slúži tá linka. Tvoje šoto nápady sú trochu mimo reality.
Neviem kde sa vyrabaju, no mne SIEMENS neznie poľsky Take Tramino poľsky znie, a minimalne na testovanie by som bral . Každopadne, nech by tu došlo čokoľvek, bez poriadnej rekonštrukcie trate to nepôjde, nové električky niesu stavane na tankodromy ako mame my, a okrem toho, skôr než začnú kupovať nove vozy by mali skôr modernizovať dielne, lebo inak tu nebude poriadne nič ...
Aby bolo jasné používateľovi 810zssk, ja som o 15T/14T neprosil. Zrejme si si ma pomýlil s používateľom stn35.
Adamcool: KT8 sa nemôžu rekonštruovať z euro-fondov. A tak či tak sa ich životnosť predĺži len o polovicu. Lepšie ich nahradiť úplne novými.
S tou výpravou by som ako tak súhlasil ? , len je tam jeden zádrhel, v tom, či chceš nasadiť Vario LF3 alebo Vario LF3/2 (jednosmerné alebo obojsmerné) a zabudol si na R-ky. Osobne by som kúpil už iba obojsmerné vozidlá. Výpravu by som teda zmenil takto:
Linka 2: počas špičky LF2, inak LF
Linka 3: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 4: počas špičky LF2, inak LF
Linka 5: vždy LF3/2 (iné nasadiť nejdú)
Linka 6: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez pracovné dni LF2, cez voľné dni LF
Linka 7: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez prac. dni LF2, cez voľné dni LF
Linka 9: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez prac. dni LF2, cez voľné dni LF
Linka R1: vždy LF
Linka R2: prac. dni LF3/2,LF+LF, voľné dni LF
Linka R3: prac. dni LF3/2,LF+LF, voľné dni LF
Linka R4: vždy LF3/2, LF+LF
Linka R5: vždy LF
Linka R6: vždy LF
Linka R7: vždy LF
Linka R8: vždy LF
Toto by mohol byť prijateľný budúci scenár výpravy električkových liniek ak by sa kúpili iba Variá LF.
rpopo: Ťahať sem dajaké poľské šroty? Ani náhodou. S nimi sú iba problémy a museli by sa upravovať trate a obratiská.
Každopádne, akúkoľvek električku by Košice kúpili, konečne by patrične k tomu mohli vybaviť i dielne, aby sa maximálne zminimalizoval čas odstavenia hociktorej električky kvôli akejkoľvek poruche, ktorá sa dá odstrániť aj bez servisu od výrobcu. ?
Mojím tajným snom sú električky Siemens Combino, /take 6 člankove by bola sranda sledovať na jazere ? /, no ak sa máme pohybovať v realnych sférach, tak ostávame pri Variách. LF2ky by sa zišli určite na L 3 a L 6 do celodeniek, inak klasika LF, možno lepšie urobiť interier ako je v 701čke, hlavne sedačky.
Tiež si myslím, že to je totálna blbosť do Košíc kupovať akékoľvek električky kvality a ceny električiek 14T/15T. Pre Košice nie je nič lepšie teraz (cenou/kvalitou) ako Variá. Avšak nesúhlasím, aby sem prišli iba Variá LF. Podľa mňa by bolo prinajmenšom vhodné kúpiť všetky tri typy Varií prípadne nekupovať LF3 ale dať urobiť všetky naše KT8 do stavu KT8D5.RN2. Viem si spokojne predstaviť výpravu takto:
Linka 2: počas špičky LF2/LF, inak LF
Linka 3: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 4: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 5: vždy LF3/LF2/LF+LF
Linka 6: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Linka 7: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Linka 9: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Samozrejme že toto je len môj odhad "od stola" ? , ale myslím si že majú význam aj LF, LF2 aj LF3 resp. KT8D5.RN2. Navyše 14T je podľa môjho názoru dosť škaredá, takže to by nebol najlepší nápad. Viem, že je to niečo nové, ale tak bolo by to niečo lepšie, novšie, pre Košičanov lákavejšie.
Zijem v Prahe uz tri roky, ale nerozumiem prispievatelom, ktori tuzia po 14t/15t alebo akychkolvek tram od skody. Tie 14t su pruser od zaciatku, najprv kvoli nim bolo treba upravit vsetky obratiska, potom su stale odstavovane kvoli nejakym porucham s prevodovkami, navyse to prazske rozlozenie sedaciek je uplne naprd ludia sa tlacia v nizkopodlaznej casti a akonahle chce nastupit niekto s kocikom, tak je to hotove peklo. 15t su uz o nieco lepsie, ale tiez maju kopec poruch, miesta je uz tam celkom v pohode, ale skutocne to moze jazdit iba po tratiach hladkych ako detstky zadocek, pretoze akonahle to ide v casti, kde su ako podklad kocky, tak to s elektrickou neuveritelne trasie. Pri tej cene si vsak neviem predstavit, akoby by v KE zvadli ich celkove naklady na zaobstaranie+udrzbu.
Cez vikend jazdia solo vozy vsade okrem linky 9, naco by teda Konovi bolo 40 kusov 15T teda fakt netusim, ak by nemali kde jazdit. Vozit cez vikendy na linke 2 vysokopodlazne T6ky a velkokapacitne nechat vo vozovni, alebo vozit v nizkopodlaznej vzduch?
Tatranka